«Синергія елементів вогневого впливу». Як СБУ втретє пошкодила Кримський міст і скільки вибухівки для цього знадобилося — Риженко
Події4 червня, 12:38
— СБУ реалізовує чергову творчу акцію — на Кримському мосту. Як вони реалізували свій задум?
— Те, що я бачив візуально з відео: завдяки якимось дуже спеціальним можливостям вдалося закласти певну кількість вибухівки під опору мосту і дистанційно її підірвати.
Передплатіть, щоб прочитати повністю
Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою
Що цікаво, є певна синергія окремих елементів вогневого впливу по Кримському мосту. Тому що зранку спостерігалися безпілотники в небі над Кримським мостом і як мінімум три безпілотника були виявлені, працювала ППО Росії. Потім вранці був вибух біля однієї з основних опор мосту.
Було заявлено про 1100 кілограмів [вибухівки в тротиловому еквіваленті]. Якщо б я не знав цю цифру, я б подумав, що там вибухнуло, можливо, декілька десятків. Можливо, максимум сотня кілограм вибухівки.
Річ у тім, що в Севастополі, коли служив я, то у нас були випадки, коли знаходили німецькі морські, магнітні міни з часів Другої світової війни. Там вибухівки було декілька сотень кілограмів. І потім на зовнішньому рейді їх підривали. Візуальні наслідки були набагато [більшими]. Для будь-якої конструкції це вплив, це серйозний вплив.
Хоча хочу нагадати, що для такої серйозної конструкції вибухівки потрібні сотні кілограмів, можливо, тонни.
Пам’ятаєте, ДніпроГЕС в часи Другої світової війни? Тоді у радянських військ, коли відступали, пішло десь декілька десятків тонн вибухівки, щоб зламати греблю.
До речі, також це залежить від того, де ця вибухівка знаходиться. Тому що під водою, ми знаємо, сила вибуху певною мірою зменшується.
Дуже цікаво було дивитися, наприклад, коли росіяни здійснювали підрив Каховської гідроелектростанції, то там вибухівка була закладена всередині цих опор і залізобетонних конструкцій. І я думаю, що там було серйозне порушення.
Що ми тут бачимо на Кримському мосту? Дійсно, був підрив. Дійсно, спочатку рух був призупинений на три години зранку. Після він був відновлений.
Але після цього, я так розумію, ситуація не закінчилася. Десь близько 15 годин по Києву на Кримський міст в атаку пішли дрони.
І, я так розумію, що тут був взятий інший тактичний прийом. Він полягає в тому, що перші дрони пробивають прохід в бонових загородженнях. А інші дрони вже, можливо, з більшою кількістю вибухівки, шляхом контактного підриву, підходять до опор; і якимось чином намагаються пошкодити його, знищити.
[Партизанський рух] Атеш повідомляв, зараз в районі
Ситуація напружена. Зараз спостерігаємо. Але про якісь серйозні пошкодження поки не відомо. Хоча операція мала місце і це дуже серйозний черговий «дзвінок» до окупаційної влади Криму.
— Як існування Кримського мосту впливає на функціонування Чорноморського флоту Російської Федерації?
— Зараз це основна артерія постачання матеріально-технічного забезпечення для кораблів Чорноморського флоту — тих, які базуються на території Кримського півострова, а їх базується ще достатньо багато.
Основні нові свої кораблі - фрегати, підводні човни, ракетні корвети — вони вивели. Але там багато таких кораблів, які здійснюють блокування морської ділянки, моря.
Дійсно, Чорноморський флот зараз знаходиться в стані операційного сковування, тобто вільно завдання в морі він виконувати не може. Це абсолютно правда. І в море виходить не дуже часто і не дуже багато. На початку війни ми відмічали щоденний вихід в море до 50 кораблів і суден.
Зараз вони, якщо виходять, то на декілька годин переважно. І вони знаходяться недалеко від пунктів базування під прикриттям морської авіації і інших систем, які працюють в їхніх інтересах як ППО, протидиверсійні засоби.
По Кримському мосту йде пальне, можливо, запчастини, амуніція. Причому я хочу нагадати, що в складі Чорноморського флоту є 22-й армійський корпус. Це серйозна частина Чорноморського флоту. І він постійно веде бойові дії на окупованих територіях півдня України. І також вся бронетехніка, все постачання, вся амуніція, особовий склад, поповнення туди доставляється також завдяки цьому мосту.
Коли вони переклали цю функцію на кримський експрес, постачали десантними кораблями. Але ми пам’ятаємо їхню долю, кілька таких кораблів вони втратили якраз під час виконання цієї функції. А та залізнична гілка, яку вони будують на окупованому Приазов’ю, ще повністю не функціонує.
Тобто Кримський міст — це дуже серйозна логістична артерія цього флоту. І це має геополітичне значення, тому що це особистий проєкт [російського диктатора Володимира] Путіна.