Попри санкції США. У Китаї створюють тіньовий флот для перевезення підсанкційного російського СПГ — Bloomberg

Країни

12 листопада, 08:57

Китай активізує зусилля, щоб імпортувати підсанкційний російський скраплений природний газ (СПГ), і починає формувати власний внутрішній тіньовий флот суден для обходу обмежень США.

Про це 12 листопада пише Bloomberg.

Найбільший у світі імпортер енергоносіїв і так має значні обсяги газу, що надходить трубопроводами, часто за нижчими цінами. Однак, видання додає, що морські поставки дають змогу Пекіну ще більше диверсифікувати джерела енергії та водночас зміцнити зв’язки з Москвою.

Для російського диктатора Володимира Путіна експорт СПГ є важливою складовою майбутньої енергетичної стратегії Росії, яка потребує нових покупців після втрати європейського ринку, пише Bloomberg.

Хоча процес тільки починається, пересування і власність танкерів у Китаї вже демонструють знайомі схеми — подібні до тих, які раніше використовувала РФ для транспортування своєї нафти.

За даними супутників і даними про судноплавства, СПГ-танкер CCH Gas, що перевозить російський вантаж, який перебуває під санкціями США, приховує своє місцезнаходження, наближаючись до китайського порту. Судно належить компанії CCH-1 Shipping Co., зареєстрованій у Гонконзі, адреса якої збігається з адресою поштової скриньки фірми Samxin Secretarial Services Ltd., що використовується для приховування реальних власників, особливо під час торгівлі пальним із Росії або Ірану, зазначає Bloomberg.

Ще одне судно для імпорту СПГ, нещодавно перейменоване на Kunpeng, з’явилося поблизу Сінгапуру з подібною непрозорою структурою власності — що нетипово для галузі, яка потребує спеціалізованих технічних навичок і зазвичай зосереджена в руках невеликої групи власників. Згідно з базою даних Equasis, на початку року судно передало право власності та управління маловідомим компаніям у Китаї та на Маршаллових островах. Їхні адреси пов’язані з фірмами, які вже торгували підсанкційним паливом, підкреслює видання.

Росія ще з минулого року створює власний тіньовий флот СПГ, накопичивши понад десяток суден, зареєстрованих на фіктивні компанії від РФ до Індії. Це відбувається на тлі посилення тиску з боку США та ЄС на покупців російських енергоносіїв після повномасштабного вторгнення в Україну 2022 року.

Формування тіньового флоту для перевезення СПГ складніше, ніж для нафти, адже танкери цього типу мають перевозити паливо за температури близько -162°C. Такі судна потребують складних технологій завантаження і транспортування. Якщо у світі налічується близько 8 тисяч нафтових танкерів, то суден для ЗПГ — лише близько 800, тож приховати їхні пересування значно важче, додали в Bloomberg.

22 жовтня США вперше за другої адміністрації президента Дональда Трампа застосували нові санкції проти Росії — проти найбільших нафтових компаній Роснефть і Лукойл.

Офіс із контролю за зовнішніми активами (OFAC) оголосив про нові санкції «внаслідок відсутності серйозної прихильності Росії мирному процесу для завершення війни в Україні».

6 листопада Трамп заявив, що експорт російської нафти значно знизився, і висловив сподівання, що це сприятиме завершенню війни в Україні.

7 листопада повідомлялося, що експорт Китаю в Росію в жовтні впав на 22% — найгірший показник за останні вісім місяців через слабкий попит і наслідки західних санкцій. Загальний товарообіг за січень-жовтень зменшився на 8,7%.

Інші новини

Всі новини