За прикладом Ірану. Росія просить Ефіопію здати їй в оренду пасажирські літаки разом з екіпажами в обхід санкцій — ЗМІ
Геополітика5 серпня, 22:05
Такий формат оренди передбачає, що Росія отримає не лише літаки, а й екіпажі, технічне обслуговування та страхування. Ці послуги зараз недоступні російським авіакомпаніям через міжнародні санкції, зазначає російське видання Важные истории.
Минулого року Росія вже намагалася домовитися про «мокрий лізинг» з авіакомпаніями Киргизстану, Узбекистану, Казахстану, Катару та Кувейту. Таку схему обходу санкцій вона запозичила в Ірану, який довгий час живе під обмеженнями.
29 липня російський торгпред Ярослав Тарасюк зустрівся з керівником Управління цивільної авіації Ефіопії Йоханнесом Аберою. За даними Ch-aviation, він попросив пояснити правила оренди літаків разом із обслуговуванням, оскільки Росія має проблеми з придбанням нових повітряних суден у розпал літнього сезону.
Російський чиновник також заявив, що Москва хоче приєднатися до акредитованого в Ефіопії центру з технічного обслуговування та ремонту літаків Boeing. В ефіопському Управлінні цивільної авіації відповіли, що розглянуть цю пропозицію після консультацій з партнерами.
У відповідь Росія запропонувала постачати до Ефіопії навігаційне обладнання для аеропортів.
Після запровадження санкцій через вторгнення в Україну російські авіакомпанії більше не можуть купувати нові західні літаки чи запчастини для вже наявних, зазначають Важные истории. Лише у 2024 році, за даними Росавіації, з цивільного авіапарку довелося вивести 58 літаків. За цей час, за підрахунками Новой газеты Европа, сталося понад 200 інцидентів із пасажирськими літаками російських компаній.
Домовленість з Ethiopian Airlines може дати змогу російським перевізникам користуватися новими літаками Boeing або Airbus, зареєстрованими в Ефіопії.
Водночас в компанії Ethiopian Airlines заявили, що не розглядають можливість угоди з Росією. У компанії пояснили, що нині самі потребують розширення флоту та активно шукають додаткові літаки, аби задовольнити попит пасажирів. Також там наголосили на геополітичних ризиках співпраці з РФ.
Представники авіаліній зазначили, що Росія перебуває під санкціями США, тоді як Ethiopian Airlines має тісні операційні та комерційні зв’язки зі Сполученими Штатами. Вони підкреслили, що працюють відповідно до міжнародних норм і законодавства США та нібито не готові ризикувати, порушуючи ці закони.
За даними Ch-aviation, Ethiopian Airlines зіткнулася із затримками поставок літаків від Airbus і Boeing. Через це компанія була змушена самостійно шукати лізингодавців, аби компенсувати нестачу авіапарку.