Рай для гастроентузіаста. Як працює новий простір Kyiv Food Market

Київ

9 жовтня 2019, 17:04

З останнього тижня вересня в центрі уваги всіх столичних фудблогерів, лідерів думок і просто любителів добре поїсти опинився Kyiv Food Market.

Спільне дітище двох відомих рестораторів, творця Міського ринку їжі в Одесі Алекса Купера і власника мережі La Famiglia Михайла Бейліна, викликало ажіотаж завдяки новому для столичної гастротусовки формату.

Репортер НВ Саша Горчинська поспілкувалася зі співзасновниками простору і довідалася, чим виділяється Kyiv Food Market і що пропонує цей простір своїм гостям.

Kyiv Food Market розташувався неподалік від станції метро Арсенальна, в будівлі колишнього заводу Арсенал. Ревіталізація, або перетворення старих, спорожнілих і неробочих промзон на нові тусовочні простори — практика, не нова для Києва. За цим принципом вже успішно функціонують Арт-завод Платформа, Палац культури Куренівка, Платформа культурних ініціатив IZONE.

Ринок їжі розташований в будівлі, де колись працював завод Арсенал / Фото: Наталя Кравчук

«Після індустріальної революції в Лондоні фабрики, які залишилися без роботи, стали перетворювати на ресторани, коворкінг та інші простори. Тепер це цілком світовий тренд, і ми — його частина», — розповідає співзасновник Kyiv Food Market Алекс Купер.

Під час реконструкції території заводу Арсенал були дотримані всі нюанси, необхідні для збереження первісного вигляду цього місця. В процесі спиралися на технічну документацію і консультувалися з істориками. У підсумку, будівля пережила мінімальні втручання, говорить Купер:

«Вікна там, де вони повинні бути, нічого не пофарбовано, не замазано, всередині немає кондиціонерів. На будівлі немає строкатих вивісок, здоровенної реклами та іншої мішури. І власник будівлі, у якого ми взяли її в оренду, і ми досить дбайливо ставимося і до цього місця, і в цілому до міського середовища».

Співзасновник Kyiv Food Market Алекс Купер / Фото: Наталя Кравчук

Всередині — просторий зал, в центрі якого столи та стійки для гостей. По периметру — два яруси, що вміщують понад двадцять точок з їжею і напоями. Такий формат — фудхолл — теж має свою історію. Фудмаркети з’явилися на звичайних ринках бо комусь потрібно було годувати працівників цих самих ринків. Тому там же, на місці, стали готувати прості страви з наявних під рукою продуктів. Пізніше стало ясно: їжу можна продавати не тільки працівникам, але й відвідувачам ринку. Ще через час фудмаркети вийшли за межі ринків, пояснює Купер. Як приклад наводить італійський Меркато Централі у Флоренції.

Фудмаркет пропонує відвідувачам також широкий асортимент морепродуктів і риби / Фото: Наталя Кравчук

«Ідея, яку ми з партнером Михайлом Бейліним реалізовуємо в Києві — це спроба зібрати в одному місці найкращі київські ресторани. Кожен з них представляє тут свої найкращі позиції з меню. Наприклад, Napoli готує тільки піцу, Bigoli — пасту і так далі. Ми збираємо під одним дахом найкращі бренди з найкращими продуктами і створюємо бістро-маркет, де є продукти на будь-який смак , — говорить ресторатор.

Ми з Купером зустрічаємося в суботу, об 11 ранку — офіційно в цей час Kyiv Food Market тільки відкриває свої двері для відвідувачів. Але навіть у такий час тут уже чимало охочих смачно перекусити. Пригощаюся і я — кавою і тостом з авокадо і лососем від Bakehouse. За сусіднім столом молодик у костюмі захоплений «королем» української кухні — борщем зі сметаною. Трохи далі пара — хлопець і дівчина — ставлять перед собою підноси з азіатською їжею. Дівчина дістає смартфон і починає знімати відео для сторіс: «Отже, зараз ми пробуємо тайську їжу».

Балкон на Kyiv Food Market вже став улюбленим місцем для селфі / Фото: Наталя Кравчук

Саме такий широкий асортимент і приваблює сучасних гастроентузіастів, вважає Купер. В одній точці можна знайти вареники і хумус, боул і кебаб, піту й устриці, індичку, піцу з печі, суші, локшину пад-тай, десерти, устриці, кальмари і пасту, запити все це ігристим вином або крафтовим пивом.

Пивоварня Varvar, яка виготовляє крафтове українське пиво, організувала на території фудмаркету наочний колдрум. Кожен може побачити, як, при якій температурі і в яких умовах зберігається пиво, розповів у коментарі НВ один із співзасновників ресторану-пивоварні Varvar Олексій Гавриш. Він запрошує на ринок, щоб кожен зміг знайти там свою пару з їх пива і їжі, яка представлена в ресторанах:

Новий заклад - Malva - пропонує гостям українську кухню / Фото: Наталя Кравчук

«Будь-яке пиво на крані можна взяти з собою в eco-friendly алюмінієвій банці, яку закатають відразу ж на барі. Крім стандартної лінійки пива, у нас завжди є також і сезонні пропозиції».

Простором постійно переміщаються люди — носять перед собою підноси, переглядаються один з одним, роблять селфі на балконі другого поверху і, витягаючи руки вперед, фотографують на тлі залу келихи з аперолем. Тут багато гостей з дітьми, зокрема, і з зовсім немовлятами — вони захоплено стежать за тим, що відбувається навколо, зі своїх колясок.

У фудмаркету є всі шанси стати сімейним місцем відпочинку, адже вже зараз багато хто приходить сюди з дітьми / Фото: Наталя Кравчук

Купер називає фудмаркет місцем, куди будуть приходити не тільки заради їжі, а й заради спілкування. Він ділиться спостереженнями: вже в перші дні роботи ринку його гості відчули і підхопили цю ідею — ідею шерингу. В результаті, компанії знайомляться між собою, один стіл пригощає сусідній вином, хтось замовляє піцу на всіх, хтось ділиться м’ясом, «немов вони на якомусь великому загальному івенті».

Ще одна особливість Kyiv Food Market — це відсутність конкуренції всередині простору. Про це в телефонній розмові з НВ розповідає бізнес-партнер Купера, власник мережі La Famiglia Михайло Бейлін. На території ринку кожна точка спеціалізується на чомусь своєму: тут один стейкхауз, одна піцерія, один ресторан азіатської кухні, одна пекарня і так далі.

На фудмаркеті можна знайти кілька видів устриць, які відмінно поєднуються з ігристим / Фото: Наталя Кравчук

«Кожен з елементів доповнює один одного. Ми ж тим самим глибоко розвиваємося у кожному з напрямів, а споживач отримує глибокий екскурс в нішу», — пояснює Бейлін. Він називає такий формат інноваційним не тільки для України, але й для світу, і каже, що на його думку, в чистому вигляді в світі поки що не існує аналогів київському фудхолу.

Разом з першими фотографіями та відгуками про Kyiv Food Market в мережі стали з’являтися й коментарі упередженого характеру. В основному, про ціну — відвідувачі обурювалися цінником «Вище середнього», «хлібом по 70 грн» та «оверпрайсом». Бейлін коментує це так:

«Можна вибрати цілком якісні рішення в межах 300−500 грн. Це середній цінник, в ньому я маю на увазі і алкоголь, і їжу. Все залежить тільки від розмірів гаманця і переваг споживача. Ви можете купити салат за 95 грн, бургер за 140 грн, або устрицю за 30 грн з келихом ігристого за 70 грн».

За качкою по-пекінськи люди не просто стоять в черзі, а пишуть «списки на качку»

Спочатку головна концепція фудмаркету якраз і полягала в тому, щоб зібрати в одному місці найкращі ресторани преміум-сегмента і адаптувати їх меню під демократичний формат Kyiv Food Market, розповідає співвласниця преміальних ресторанів азіатської кухні BAO і NĂM Оксана Середюк.

«Ми розробили кілька демократичних позицій, наприклад, спрінгролли, ціна на які — нижче, ніж в ресторані. Дим сами з креветками [китайські пельмені], наприклад, коштують 55 грн, з телятиною — 78 грн. Дійсно, таких цін у ресторані ВАО немає. Крім того, потрібно враховувати, що всі ці страви повинні бути приготовані в умовах фудмаркету, адже туди не можна поставити таке ж технічне обладнання, як в ресторані», — говорить Сердюк.

Вона також анонсує, що незабаром меню трохи змінять. Різниця між фудмаркетом і рестораном, розмірковує співрозмовниця, полягає ще й в тому, що в ресторан гості приходять не тільки по їжу, а й по атмосферу, бажаючи отримати сервіс від офіціантів на найвищому рівні. Тим же, хто хоче доторкнутися до цієї кухні, але не шукає подібної атмосфери, підійде варіант фудхолу.

Ресторан ВАО спеціально розробив для фудмаркету демократичні позиції в меню / Фото: Наталя Кравчук

Точки від ВAO і NĂM на фудмаркеті вже дуже популярні серед відвідувачів. Оксана Сердюк зізнається: найбільше її вразило, коли вона дізналася, що за качкою по-пекінськи люди не просто стоять в черзі, а пишуть «списки на качку».

«Ми не очікували, що буде така популярність. У п’ятницю і в суботу чотири рази підвозили продукти, щоб всі гості спробували те, що хотіли», — додає Сердюк.

Все це гастрономічне щастя дійсно викликало справжній фурор серед киян: в суботу ввечері у Kyiv Food Market можна було потрапити, тільки вистоявши довжелезну чергу під дощем. Але і це не зупиняло тих, хто бажав зачекінитись у новому місці.

Будівля не має строкатих вивісок або зовнішньої реклами - так зберегли її автентичний вигляд / Фото: Наталя Кравчук

На думку Купера, сьогоднішній Київ — у топі українських міст за кількістю гастротуристів. Особливо це відчувається на контрасті з Одесою, звідки родом мій співрозмовник — туди іноземці рідко приїжджають тільки заради того, щоб смачно поїсти:

«Бездоганний лідер — це Львів, і на другому місці, звичайно ж, Київ. Тут величезна кількість експатів, які тут живуть і працюють, багато туризму вихідного дня. Коли приїхав до Києва, був вражений тим, як часто чую звідусіль іноземну мову. В Одесі гастротуризм не так розвинений. Але я думаю, що у неї ще все попереду».

Інші новини

Всі новини