Новосформовані команди проводять оцінку повсякденного функціонування особи, зокрема ухвалюють рішення про встановлення або продовження інвалідності.
У МОЗ України пояснили, як діяти, якщо не згоден з рішеннями нових експертних команд та як їх оскаржити за новими правилами
Які права мають пацієнти та члени команд у новій системі під час проведення оцінювання
- Аудіо та відеофіксація оцінювання дозволяється для цілей оцінювання або оскарження, із дотриманням прав людини та законодавства у процесі запису. І пацієнт, і заклад охорони здоров’я мають право знімати процес оцінювання, адже відкритість і прозорість — основа нової системи. Проте відеозапис має використовуватися виключно для з’ясування об'єктивних обставин, до прикладу в процесі оскарження. Публічне розміщення таких матеріалів без згоди задіяних сторін є порушенням прав людини та вимог законодавства.
- Представник пацієнта може бути присутній на оцінюванні, за умови наявності відповідної заяви.
- Якщо пацієнт не згоден з рішенням чи має сумніви, можна подати скаргу протягом 40 днів від винесення рішення. Скаргу розгляне Центр оцінювання функціонального стану особи. Це цивілізований шлях до розв’язання будь-яких питань чи непорозумінь.
- Важливо проявляти терпіння і тактовність один до одного. Спокійні та чіткі пояснення щодо процесу та критеріїв допоможуть зняти напругу.
Порядок оскарження рішення нових команд
Пацієнт має право і можливість на незгоду з рішенням та його оскарження. Важливо чітко зафіксувати обґрунтування щодо рішення у протоколі та повідомляти пацієнтів про можливість оскарження, зокрема допомогти з більш детальною інформацією щодо оформлення скарги, яка доступна на сайті МОЗ України.
Оскарження рішення. У разі незгоди з рішенням експертної команди пацієнт має право його оскаржити. Для цього передбачено чіткий механізм. Скарга може бути подана до Центру оцінювання функціонального стану особи за адресою: Україна, 49005, м. Дніпро, провулок Феодосія Макаревського, 1-А. Детальніше про оскарження Центром оцінювання Термін подання скарги — 40 календарних днів із надсилання витягу з рішення скаржнику (його уповноваженому представнику).
Рішення експертної команди є ключовим етапом у наданні медичної, соціальної та реабілітаційної підтримки, спрямованої на покращення якості життя людини та її адаптацію в суспільстві.