«Унікальна» система навігації відмовила. У Defense Express проаналізували причину аварії новітнього російського дрона Альтіус у Казані
Країни8 липня, 21:28
Про це повідомляють 8 липня в матеріалі видання Defense Express.
Як стверджують розробники Альтіуса (інша назва — Альтаїр), які працюють на Уральському заводі цивільної авіації, «невстановлені зовнішні засоби РЕБ» порушили супутникову навігацію дрона.
«Для заходу на посадку довелося виводити апарат на друге коло. Посадка здійснювалася в інерційному режимі, сталася позаштатна ситуація», — зазначили росіяни.
При цьому, як зауважує видання, дрон Альтіус упав у дачному кооперативі Дубки — неподалік від злітно-посадкової смуги Казанського авіаційного заводу.
«Нагадаємо, що це той самий завод, на якому колись виробляли, а зараз збирають із радянських доробків і модернізують Ту-160 і Ту-22М3. Але він також, точніше його підрозділ КАПО-Композит, відповідає за виробництво БПЛА», — повідомили в Defense Express.
Водночас у виданні зазначили, судячи із заяв росіян, на дрон Альтіус не було встановлено захищеної від перешкод системи супутникової навігації — приміром, Комету-М.
«Чомусь на цьому БПЛА її немає. Або вона не впоралася із завданням, що зі свого боку означає дуже цілеспрямоване придушення Альтіуса російськими підрозділами РЕБ», — повідомили в Defense Express.
Ба більше, як зазначили у виданні, на дроні не спрацювала ще одна, аналогова система навігації — інерціальна БІНС-СП-2. Її розробили в Московському інституті електромеханіки та автоматики спеціально для винищувача Су-57 — і оснастили лазерними гіроскопами та кварцовими акселерометрами.
«Про плани встановлення на Альтіус БІНС-СП-2 у Ростеху хвалилися ще на рівні 2015 року, зазначивши, що коли дрон піде в серію, на ньому встановлюватимуть саме її. А формально серійне виробництво Альтіус мало розпочатися 2021 року», — повідомили в Defense Express.
За інформацією видання, БІНС-СП-2 також встановлюють на цілу низку інших російських винищувачів — зокрема й на Су-30, у якому нею замінили систему SIGMA 95NAA від французького холдингу Safran.
«Таким чином, або на цьому дроні БІНС-СП-2 не було, або вона не спрацювала штатно. Тому що дрон упав щонайменше за 850 метрів від початку смуги, а це дуже значна помилка навіть для значно простіших систем», — повідомили в Defense Express.
Як зазначили у виданні, той факт, що дрон Альтіус росіяни не зуміли посадити в ручному режимі, викликає безліч запитань.
«Але навряд чи у РФ розсекретять реальні причини падіння цього дрона, про який і так зайвий раз намагаються не згадувати, бо розповідями про цей аналоговий дрон у РФ годують аудиторію вже понад 10 років», — підсумували Defense Express.
8 липня в соцмережах з’явилися повідомлення, що в приватному секторі Казані нібито впав легкомоторний літак Cessna, який тривалий час літав по колу над містом.
Проаналізувавши ці кадри, OSINT-аналітики припустили, що польоти здійснював аж ніяк не літак, а «перспективний» російський безпілотник.
Одразу кілька українських OSINT-проєктів повідомили, що в Татарстані розбився надсучасний російський БПЛА Альтіус.
Пізніше інцидент підтвердили російські пропагандисти з РИА Новости. Вони повідомили, що «літак», який впав у Казані, — це безпілотник Альтіус, який здійснював випробувальний політ.
«Апарат упав через те, що навігацію порушили невстановлені засоби РЕБ», — заявляли пропагандисти.
Як зазначили фахівці, згідно з наявною інформацією, Альтіус не є дроном-камікадзе на кшталт іранського Shahed. Цілком ймовірно, росіяни активно намагаються створити аналог американського БПЛА MQ-9 Reaper, який здатний поєднувати розвідувальні та ударні функції.