Країна. YouTube-блогери

Знятися на мільйон

06 червня, 2016
Скільки заробляють найпопулярніші українські YouTube-блогери

Десять найпопулярніших українських YouTube-блогерів заробляють по кілька тисяч доларів на місяць кожен. Деякі з них вже популярніше західних поп-зірок і топ-спортсменів

 

Максим Бутченко

 

 

20‑річний українець Іван Рудськой, що народився і ще два роки тому жив у селі Ганнівка в Дніпропетровській області, популярніший за американську поп-діву Lady Gaga і спортивний телеканал NBA. Це факт, підтверджений статистикою відеохостингу YouTube.

У Рудського на цьому майданчику є особистий канал, де він регулярно викладає власні відео. І на все це підписані майже 8 млн осіб. У тієї ж Lady Gaga підписників її персонального YouTube-каналу менше — лише 6,9 млн.

А все почалося з того, що батько Рудського підключив синові — першому в селі — інтернет. Так хлопець дізнався про YouTube, де і почав розміщувати під ніком EeOneGuy — зняті самостійно невеликі гумористичні відеоскетчі. Зрештою хлопець зібрав армію шанувальників. І не він один.

На початку 2016‑го представники відеохостингу опублікували статистику за минулий рік. З'ясувалося, що Україна увійшла в топ-10 країн, громадяни яких найбільше дивляться відео на цій платформі. В YouTube заявляють, що в 2014‑му українці витрачали за день 4,4 млн год на перегляд роликів, а в 2015‑му — вже понад 5 млн год.

Експерти відеохостингу оприлюднили також топ-10 найуспішніших українських влогерів, як ще називають відеоблогерів. І тут Україні є чим пишатися — країна виявилася одним з лідерів у цьому сегменті серед країн Східної Європи. За оцінками експертів, мінімальний грошовий обіг вітчизняних зірок YouTube вже досяг $2 млн на рік.

Так Україна стає частиною світової індустрії, в якій задіяні мільйони людей і мільйонні обороти. Нещодавно журнал Time вніс найпопулярнішого у світі влогера PewDiePie до сотні найвпливовіших людей планети. За його життям стежать 43,5 млн осіб, і, за оцінками Forbes, в середньому він заробляє $12 млн на рік.

Розквіт українського домашнього відео аналітики пояснюють великою популярністю інтернет-сервісів серед юного покоління. За даними дослідження Ericsson ConsumerLab, в Україні у покоління 35-59‑літніх на першому місці перебуває перегляд традиційного ТБ, а ось підлітки віддають перевагу онлайн-відео.

На руку вітчизняним влогерам грає низька планка входу: для того, щоб зняти аматорський ролик, не потрібно дороге обладнання, як при виробництві телепередач. Підстьобує місцевих зірок YouTube і те, що непоказне на перший погляд захоплення може стати джерелом постійних високих доходів.

"YouTube-блогерство зараз — це вже бізнес-модель, яка приваблює до себе як рекламодавців, так і глядачів",— каже Олександр Ольшанський, президент цифрового консалтингового агентства Ольшанський і партнери.

Покажемо все

Ссписок десяти найуспішніших українських за кількістю переглядів влогерів у версії YouTube наочно демонструє, що вони експлуатують досить вузьке коло тем: досвід проходження онлайн-ігор, побутові поради та тревел-блоги з участю дітей.

Лідером за переглядом серед українських YouTube-каналів став одесит Андрій, який не побажав назвати своє прізвище. В мережі він відомий одразу по двох каналах, названих на честь його маленьких дітей,— Mister Max і Miss Katy. Його нащадки — головні герої влогів: сімейні подорожі, як і тестування дітьми іграшок, одесит знімає, оформляючи приблизно в 10‑хвилинні ролики і викладаючи відео на обидва канали.

Число передплатників Mister Max — 1,8 млн осіб, Miss Katy — 2 млн. На тлі згаданого вище EeOneGuy ці цифри не вражають, але за кількістю переглядів обидва канали відсувають Рудського на третє місце — у обох каналів понад 2 млрд переглядів, а в сумі — 5 млрд. У EeOneGuy аналогічний показник дорівнює 1,7 млрд.  

Цифри одеситів — це успіх, досягнутий лише за півтора року. Для порівняння: всі пісні Мадонни за десять років її існування каналу набрали лише 500 млн переглядів. Найпопулярніший ролик Mister Max має 67 млн переглядів, у той час як улюблену користувачами пісню Океану Ельзи Обійми переглянули лише понад 6 млн разів.

Батько успішного одеського сімейства доходи, отримані на YouTube, не розголошує. Однак, за оцінкою порталу Socialblade, місячний дохід кожного з каналів одесита становить від $46 тис.

Доходи третього за переглядами серед українців EeOneGuy аналітики оцінюють приблизно в $32 тис. на місяць. Сам Рудськой запевнив, що насправді отримує в 5 разів менше.

Наступні два місця в українському рейтингу YouTube посіли геймери. Одним з них, №6 за популярністю, став 24‑річний Ярик Лапа — ігровий блогер з Житомира. Свої відео він присвячує Minecraft — комп'ютерній грі з елементами симулятора виживання і відкритим світом. У його каналу армія шанувальників — 1,4 млн осіб, перегляди за три роки перевалили за 739 млн, а щомісячний дохід досягає $17 тис.

Ігрова тема в усьому світі переживає останнім часом справжній бум, каже Ганна Граділь, менеджер партнерської програми YouTube. "Час перегляду українських геймінгових каналів на хостингу зріс навіть більше, ніж загалом по сервісу — на 160% за рік",— говорить вона.

З ПІСНЕЮ ПО БЛОГУ: 23-річний Євген Білозеров спочатку співав, а потім почав викладати на YouTube різне відео. І тепер рекламодавці стоять у черзі, бажаючи отримати доступ до 0,5 млн його підписників ШКІЛЬНИЙ КУМИР: Одинадцятикласник Ян Гордієнко зібрав на своєму каналі понад 1 млн підписників

  

  

  

Ціна питання

Рушійною силою влогерства і джерелом заробітку стала, за словами Ольшанського, реклама. І надалі вона гратиме все більшу роль.

Заробітки в YouTube починаються з того моменту, коли влогер досягає 10 тис. передплатників. Після цього він може підключатися до партнерської програми хостингу: подати заявку до адміністрації сервісу, а після того, як там канал схвалять для комерційного використання, отримувати дохід від показу реклами. В середньому сума заробітку коливається в межах $3-7 за кожну 1 тис. переглядів.

"Але потрапити в партнери до YouTube досить складно — велика конкуренція",— пояснює одинадцятикласник Ян Гордієнко з Краматорська, відомий як YanGo. У 2014‑му, після початку АТО, він виїхав у контрольований Україною район і почав знімати короткі розважальні відео про будні підлітка на телефон. Зараз у його каналу більше 1 млн підписників.

Тепер він вже знімає достатньо професійно — на кожен ролик разом з монтажем витрачає до трьох днів. “Кожен місяць у мене 150 тис. нових підсписників. І, звісно, я фінансово незалежний від батьків: можу оплатити собі перельоти і подорож до інших країн",— розповідає Гордієнко.

Ключем до фінансового успіху, за його словами, стала співпраця зі спецагентствами — компаніями-посередниками між влогерами і YouTube.

В Україні є дві подібні структури — AIR і VSP, умови в яких лояльніші від тих, що пропонує партнерська програма хостингу. Для підключення до AIR досить мати 300 підписників і 3 тис. переглядів. Агентства допомагають з розкручуванням каналів, консультують у налаштуванні й оптимізації, створюють стратегію розвитку, пояснює Віра Сливінська, директор з маркетингу та продажу AIR.

При цьому влогер отримує 70% від усіх отриманих доходів за його канал, пояснює вона.

Крім того, деякі відеоблогери перетворюють свої канали в онлайн-магазин, а комусь із них вдається безпосередньо контактувати з рекламодавцями. Останні, за словами експертів і учасників ринку, все частіше цікавляться YouTube.

НВ про це розповідає 23‑річний співак Євген Білозеров, срібний призер української Фабрики зірок-4, який займається своїм онлайн-каналом вже шість років. Спочатку артист виставляв записи своїх виступів, однак згодом став знімати відео широкого спектру — від ігор і до в'їдливих роликів про відомих блогерів. В результаті у нього 0,5 млн підписників і 50 млн. переглядів.

“Раніше реклами не було взагалі. Зараз надходить так багато пропозицій, що часто на інтеграцію в одне відео претендують відразу кілька брендів",— говорить Білозеров.

Геймери, гумористи і дівчата

Успіх вітчизняних YouTube-блогів — частина глобальної тенденції. За даними журналу Forbes, десять найпопулярніших влогерів світу заробляють за рік понад $53 млн. Причому мінімальний дохід, показаний №10 цього списку — Розанною Пансіно, американською ведучою кулінарного онлайн-шоу,— це $2,3 млн за рік. Цифра порівнянна з заробітками провідних спортивних зірок.

У топ влогерів, за словами Граділь, зазвичай входять геймери, комедійні актори, а також люди, що знімають огляди автомобілів, і дівчата — beauty-блогери. “Крім того, величезне зростання зараз переживає дитячий контент. Це глобальна тенденція, і Україна тут не є винятком",— каже експерт.

Одна з причин успіху інтернет-блогерства криється в тому, що людям емоційно простіше сприймати простого хлопця або дівчину, ніж професійного журналіста, пояснює психолог Ганна Лянна. "Глядачі покладаються більше на тих, хто на них схожий, з їхнього кола",— говорить вона.

Стає більше не тільки глядачів, але і влогерів. Зазвичай, у цю сферу йдуть молоді люди, яким цікавий не тільки заробіток в мережі, але й відносна свобода такої діяльності — немає прив'язки до жорсткого графіку і географії. "Такі можливості близькі по духу і дуже привабливі для нового покоління",— впевнена Сливінська.

Граділь малює майбутнє українського влогерства у світлих тонах: будуть розвиватися не тільки канали геймінгу і розважального контенту, але й інші сегменти. “Ми вже зараз бачимо великий інтерес рекламодавців до нішевих сегментів. І, як наслідок, очікуємо побачити ще більше прикладів спільної роботи між YouTube-авторами та брендами",— говорить вона.

 

 

Матеріал опублікований в НВ №20 від 3 червня 2016 року

Коментарі

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів