16 жовтня 2018, вівторок

Російські спецслужби запустили в соцмережах масштабну кампанію з дискредитації Євромайдану - ЗМІ

1 коментувати
Росія намагалася вплинути на думку громадськості, створюючи фейкові українські групи в соцмережах
Фото: Mariana Zhovnirenko via Facebook

Росія намагалася вплинути на думку громадськості, створюючи фейкові українські групи в соцмережах

У 2014 році працівники Головного розвідувального управління Росії запустили в соціальних мережах Facebook і Вконтакте масштабну кампанію з дискредитації Євромайдану, пише The Washington Post з посиланням на звіт російського відомства, який є в їхньому розпорядженні

За даними ЗМІ, за допомогою такої кампанії російські спецслужби намагалися вплинути на ключових осіб, які ухвалюють рішення, а також на громадськість.

Кампанія тривала шість днів, вона почалася відразу після втечі екс-президента України Віктора Януковича і тривала до початку анексії Криму та захоплення кримського парламенту.

Згідно зі звітом, військові ГРУ РФ створили безліч фейкових акаунтів у соцмережах. Для проведення операції ГРУ Генштабу РФ обрало 30 українських груп в соціальних мережах і 25 англійських видань.

Оперативники, зображуючи звичайних українських громадян, залишали коментарі, націлені на те, щоб "викликати обурення проросійських жителів України". Крім того, персонажі висловлювали розчарування в протестах на Майдані.

Так, ЗМІ наводять приклад, що 22 лютого нібито Іван Галіцин опублікував коментар до статті в британській газеті. Він стверджував, що живе в Києві та був на протестах на Майдані.

"Фашисти прийшли до нас знову через 70 років після Другої світової війни. Я не хочу цього майбутнього для України", - писав він.

Зазначається, що обліковий запис вів працівник ГРУ. При цьому він використовував фото Костянтина Ярошенка, який відбуває покарання у в'язниці США за контрабанду наркотиків.

27 лютого, під час захоплення парламенту в Криму, російські спецслужби створили чотири групи в Facebook і ВК, щоб спонукати кримчан підтримати відділення від України.

У звіті також говориться, що для військових, які використовували фейкові акаунти, була створена методичка. Там радили не використовувати особисті фотографії.

За підсумками операції фейкові групи отримали майже 200 000 переглядів на Facebook тільки 27 лютого. Той же контент був перевиданий в інших групах на Facebook, ВКонтакте і в LiveJournal.


Нагадаємо, що на початку вересня компанія Facebook опублікувала дослідження про можливий зв'язок між рекламою, яка купувалася в соцмережі користувачами з РФ, і виборами президента США в 2016 році.

Близько 10 млн користувачів побачили рекламні оголошення політичного характеру, які пов'язують з Росією і її можливим втручанням в президентські вибори в США.

У прес-службі президента Росії Володимира Путіна відповіли, що РФ не займалася розміщенням політичної реклами в Facebook.

Пізніше засновник соцмережі Марк Цукерберг оприлюднив нові правила розміщення політичної реклами в Facebook.

Лекції Нового Времени повертаються!

Ми зібрали відомих економістів і бізнесменів, впливових істориків і мислителів, та задали їм одне питання: «Що чекає країну?»

Переглянути розклад
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Геополітика ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: