11 грудня 2018, вівторок

Штрафи та відмова від дизельних двигунів. Як у Європі борються за чисте повітря

1 коментувати
Акція за заборону дизельних двигунів перед федеральним адміністративним судом у німецькому Лейпцигу, 27 лютого 2018 року

Акція за заборону дизельних двигунів перед федеральним адміністративним судом у німецькому Лейпцигу, 27 лютого 2018 року

Європейські країни штрафуватимуть за забруднене повітря.

Про це йдеться в сюжеті Радіо НВ.

Комісар Європейського Союзу з питань екології Кармену Велла готує позов до Європейського суду в Люксембурзі. Єврокомісар позиватиметься проти країн, у яких машини виділяють найбільше вихлопних газів. У переліку імовірних відповідачів Німеччина, Франція, Великобританія, Італія та Іспанія. Якщо позов задовольнять, європейським країнам загрожують високі штрафи, пишуть німецькі ЗМІ.

Як у Європі борються з автомобільними викидами

Місцева влада Німеччини завдяки рішенню федерального суду отримала право заборонити в'їзд машин на дизельних двигунах до міста. Але відповідні рішення ще мають ухвалити адміністративні суди міст. 

Суд Штутгарта дозволив владі міста забороняти рух старих дизельних автомобілів у межах міста. А от адміністративний суд Дюссельдорфа в січні 2018-го року відхилив такий позов.

У середині січня Єврокомісія скликала нараду міністрів у справах навколишнього середовища дев'яти країн-членів. Чехія, Німеччина, Іспанія, Франція, Італія, Угорщина, Румунія, Словаччина та Велика Британія перевищили норми забруднення атмосфери. Цим країнам загрожували "санкційні процедури". Заслухали міністрів наприкінці січня. Від них очікували ухвалення заходів для відповідності екологічної ситуації природоохоронному законодавству ЄС.

Наприкінці минулого року Єврокомісія оголосила про намір штрафувати виробників автомобілей на суму до 30 тис. євро за автомобіль, якщо він не відповідає нормам і стандартам Євросоюзу з безпеки та екології. Європарламент, Рада ЄС та Єврокомісія досягли політичної угоди про підвищення якості та зміцнення незалежності системи сертифікації і тестування транспортних засобів, а також перевірки автомобілів, які вже перебувають на ринку, і посилення загальної системи нагляду з боку ЄС.

Країни, які перевищили норми вихлопних газів, за рішеннями суду будуть змушені заплатити в бюджет ЄС

Країни, які перевищили норми вихлопних газів, за рішеннями суду будуть змушені заплатити в бюджет ЄС, повідомив у коментарі Радіо НВ заступник головного редактора журналу Україна за кермом Ярослав Московка. Але це перспектива не найближчого часу, хоча прецеденти сплати штрафів вже були, зазначив він. Зокрема, платили великі автомобільні компанії.

 

Експерт: штрафувати почнуть поступово

"Освоювати все це будуть дуже поступово, тому що вони ризикують стикнутися з "праведним гнівом" своїх виборців. Тобто це все буде дуже поступово і розтягнуто в часі. Спершу заборонять використовувати мотори стандарту нижче, ніж Євро-6. Тобто, ці машини ризикують піти на вторинний ринок, наприклад, до нас в Україну. Автомобільні компанії вже почали перевертати з ніг на голову всі свої стандарти та устої. Уже кілька компаній, наприклад Porsche, Volvo, Fiat, заявили про повне призупинення розробок нових дизельних моторів і, фактично, збираються найближчим часом повністю від них відмовитись", - розповів Московка.

Альтернативою дизельним авто можуть стати електрокари. І навіть автомобілям на бензинових двигунах легше вписатися в екологічні стандарти ЄС. А от в Україні стандарти з викидів у повітря від автомобілей щонайменше вдвічі нижчі, ніж у Європі, зазначив Московка.

Ситуація в Україні

Автомобільний транспорт в Україні здійснює найбільше викидів в атмосферу, розповіла в коментарі Радіо НВ голова Всеукраїнської екологічної ліги Тетяна Тимочко. За її словами, у Європі за більш жорсткі вимоги до викидів автомобільного транспорту боролися сім років. А от запровадження європейських екологічних стандартів для транспорту в Україні відтерміновується.

В нас і Євро-5, скажімо так, не дуже контролюється

"Під виглядом того, що українці не зможуть купувати дорожчі європейські машини з високими вимогами до викидів, і що для покращення добробуту людей, щоб люди купували більше дешевших машин, Верховна Рада відтермінувала, заморозила введення екологічного стандарту Євро-6. В нас і Євро-5, скажімо так, не дуже контролюється", - стверджує Тимочко.

За словами Тетяни Тимочко, в Україні вже щонайменше три роки діє спрощена процедура техогляду автомобіля. Це було зроблено з метою боротьби з корупцією. Водночас завезення з Європи старих автомобілей збільшило обсяг викидів у навколишнє середовище, наголосила експерт.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця грудня дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити журнал
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Країни ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: