Шамани для бізнесу. Чому жителі Південної Кореї не мислять життя без віщунів

0 коментувати
 На прийом до віщунів приходять студенти і бізнесмени, музиканти та політики

На прийом до віщунів приходять студенти і бізнесмени, музиканти та політики

Велика частина жителів високорозвиненої Південної Кореї регулярно навідується до віщунів, не приймаючи без їхньої поради жодного більш-менш серйозного рішення, пише журнал Новое Время.

Зазирнути в майбутнє

За розрадою, уявленням про майбутнє або підказкою при прийнятті важливого рішення до віщунів звертаються громадяни з найрізноманітніших сфер, від студентів і домогосподарок до відомих артистів, бізнесменів і політиків. Так, серед учасників опитування, яке провела корейська компанія ринкових досліджень Trend Monitor, 70% респондентів зізналися, що недавно відвідували віщуна або збираються це зробити.

До того ж сьогодні в 50-мільйонній країні, яка вже п'ятий рік поспіль посідає перше місце в світовому рейтингу інноваційності Bloomberg Innovation Index, працюють, за підрахунками місцевого видання The Korea Times, близько 1 млн ворожок і провісників. Загальний обсяг індустрії пророкувань британський The Economist оцінює в солідні $3,7 млрд.

"За своїми розмірами вона схожа з корейською кіноіндустрією", - порівнює в коментарі Новогому Времени Квангсук Ю, професор-дослідник Інституту релігії та громадянської культури (IRCC) в Університеті Кенхі.

Високий попит на послуги представників магічного ремесла сприяє зростанню їх чисельності. Так, за останні десять років кількість учасників одного з найбільших об'єднань віщунів Korean Kyungsin Federation подвоїлася – зі 140 тис. до 300 тис.

На роду написано

Один з найбільш популярних видів пророкувань в Кореї – Садж. Це східна система пророцтва, заснована на переконанні, що рік, місяць, день і година народження визначають характер і долю людини. За датою народження майстер Садж, використовуючи китайські астрологічні тексти, розповідає клієнту про його особистість, минуле і майбутнє.

За своїми розмірами індустрія передбачень у Південній Кореї подібна до корейської кіноіндустрії

"Буддисти, християни і нерелігійні корейці приходять до мене, щоб дізнатися свою долю", - розповідає Новому Времени Джанет Шин, майстер Садж і колумніст The Korea Times, яка за свою багаторічну практику проконсультувала кілька тисяч клієнтів.

Так, наприклад, відомі музиканти і актори приходять до неї з'ясувати, чи буде популярним новий альбом або фільм за їхньою участю. Під час сесій і вступних іспитів Шин консультує учнів і їхніх батьків, а перед виборами до неї йдуть політики.

Передвиборча кампанія в Кореї взагалі вважається гарячою порою для віщунів. За порадою до них звертаються не тільки кандидати – прогнози знаменитих відунів публікують місцеві ЗМІ. Наплив клієнтів трапляється і в січні-лютому, коли корейці святкують міжнародний, а потім китайський новий рік і відвідують ворожок, щоб дізнатися прогноз на рік майбутній.

Бізнес-шамани

Окремим напрямом у культурі передбачень є шаманізм – традиція з багатовіковою історією, яка в Кореї довгий час зазнавала утисків.

Мудан приносить жертву і виконує ритуальний танець в шаманському центрі в Сеулі/Фото AFP

Однак, якщо в давнину такі ритуали базувалися на страху і забобонах, то тепер перетворилися на барвисті театралізовані дійства з музикою і танцями, ставши елементом національної культури.

Сучасні корейці запрошують муданів – так у країні називають шаманів – проводити обряди благословіння нерухомості й транспорту, через них спілкуються з духами і просять рекомендацій щодо пунгсу – філософії, схожої з феншуй. Знавець пунгсу може, наприклад, клієнтові, який збирається будувати будинок, порадити, як вдаліше розташувати його відносно річки й гір. Або ж порекомендувати бізнесменові, у якого не йдуть справи, куди варто перенести вхід в офіс, щоб підприємство стало успішним.

Відомо, що принципів пунгсу строго дотримувався засновник компанії Samsung Бьонг Чхуль Лі. Він також вірив у читання облич і на всі співбесіди запрошував фахівців з фізіогноміки.

"Корейським віщунам добре вдається йти в ногу зі змінами інформаційних і комунікаційних технологій, щоб витримувати високу конкуренцію у своєму середовищі", - зазначає Квангсук Ю.

Читайте повний текст матеріалу в свіжому номері журналу Новое Время - №12 від 29 березня 2018 року.

Журнал Новое Время №38

Тема номера – Спецназ Кремля. Російське ГРУ перетворилося в монстра з багатомільярдним бюджетом, який смішить світ безглуздою поведінкою своїх «шпигунів».

Читати журнал онлайн
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Країни ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: