15 серпня 2018, середа

Нерозкрита загадка. Влада Малайзії припиняє пошуки зниклого рейсу MH370 із 239 людьми на борту

0 коментувати
Робота художника Мохамада Фітрі Джафара під назвою Все ще молимося за MH370 у малайзійському місті Шах Алам

Робота художника Мохамада Фітрі Джафара під назвою Все ще молимося за MH370 у малайзійському місті Шах Алам

23 травня влада Малайзії заявила, що на прохання американської компанії Ocean Infinity, яка здійснює пошуки зниклого в ніч на 8 березня 2014 року рейсу MH370, востаннє продовжила пошукову операцію до 29 травня. Після цього вона буде остаточно припинена.

НВ розповідає, що відомо про трагедію і як відбувалися пошуки літака, точну причину зникнення якого так і не вдалося встановити.

Як зник літак

Літак Boeing 777-200ER, який виконував рейс MH370 із малазійського Куала-Лумпура в китайський Пекін зник з екранів радарів, коли перебував над Південно-Китайським морем.

На його борту було 239 людей - 12 членів екіпажу і 227 пасажирів. Рейс виконувався національною малайзійською авіакомпанією Malaysia Airlines спільно з китайською China Southern Airlines.

Через кілька хвилин після зникнення літака з екранів радарів диспетчерів його змогли виявити за допомогою військового радара, який фіксував його рух протягом години. Причому літак відхилився на захід від запланованої траєкторії польоту.

Найдорожча пошукова операція в історії авіації

Тривалий час пошукові групи не могли знайти ніяких слідів зниклого літака, зокрема через те, що місце його передбачуваного падіння не вдалося точно встановити і зона пошуків становила близько 120 тисяч квадратних кілометрів.

Через півроку до пошуків зниклого літака залучили підводні апарати.

Майже через рік після зникнення літака, у січні 2015 року, уряд Малайзії оголосив, що розслідування цього інциденту завершено, і він визнаний нещасним випадком. Причому ні тіл, ні уламків на той момент не знайшли, і пошукова операція тривала.

Мухаммед, 4-річний син одного із членів екіпажу MH370 Мохд Хазріна Хаснана, готується запустити повітряну кульку в пам'ять про зниклий літак, 3 березня 2018 року / Фото: EPA

Лише у липні 2015 року на узбережжі острова Реюньон в Індійському океані виявили уламок крила довжиною приблизно два метри. Уламок був вкритий мушлями, що говорило про те, що він багато часу перебував в океані. Незабаром стало відомо, що на знайденому фрагменті крила виявили номер зниклого літака. Неподалік від уламка крила знайшли також сильно пошкоджену валізу.

Ще кілька уламків імовірно зниклого літака знайшли на Мальдівах, у Мозамбіку, на Маврикії та на Мадагаскарі.

У листопаді 2016 року декілька родичів пасажирів зниклого рейса заявили, що хочуть відшукати уламки літака самостійно. Вони стверджували, що після виявлення низки знахідок, нібито причетних до зникнення літака, міжнародною пошуковою групою ніяких кроків зроблено не було.

Запуск одного з апаратів для підводного пошуку уламків літака рейсу MH370 у серпні 2017 року / Фото: EPA

У січні 2017 року стало відомо, що пошукова операція, на яку було витрачено 160 мільйонів доларів, припинена. За час пошуків було досліджено 120 тисяч квадратних кілометрів площі океану.

Однак практично відразу міністр транспорту Австралії Даррен Честер заявив, що пошуки можуть бути відновлені, якщо з'являться "нові достовірні докази".

У жовтні 2017 року три компанії запропонували Малайзії продовжити пошуки зниклого літака. У січні 2018 року приватна американська компанія під назвою Ocean Infinity оголосила, що збирається відновити пошуки у звуженій зоні площею 25 тисяч квадратних кілометрів. Уряд Малайзії схвалив цю спробу за умови, що компанії заплатять лише у випадку виявлення уламків. Однак станом на 23 травня 2018 року Ocean Infinity так нічого і не виявила. Пошуки зниклого рейсу MH370 стали найдорожчою пошуковою операцією в історії авіації.

Висновки австралійських експертів

У серпні 2016 року експерти Міноборони Австралії представили доповідь, у якій відновили етапи можливої авіакатастрофи літака рейсу МН370.

На їхню думку, аналіз сигналів зі зниклого літака може свідчити, що він падав в Індійський океан, недалеко від берегів Західної Австралії, з катастрофічною швидкістю. Можливо, перед падінням вона досягала шести кілометрів на хвилину.

Фрагмент крила зниклого літака, знайдений на острові Реюньйон в Індійському океані / Фото: EPA

Експерти спробували відновити етапи авіакатастрофи за допомогою сигналів, отриманих супутником від автоматизованих систем літака. Згідно з їхнім висновком, після того як у літака закінчилося паливо і загорілися двигуни, він впав у воду з десятикілометрової висоти. Це сталося о 8:19 за місцевим часом 9 березня 2014 року.

Голова австралійського бюро транспортної безпеки Грег Худ заявив, що дані моделювання аварії, зробленого компанією Boeing, підтверджують, що літак, очевидно, розбився в районі проведення пошуків.

У листопаді 2016 року австралійські експерти з питань авіації опублікували звіт, у якому йдеться про те, що, швидше за все, лайнер летів у режимі автопілота.

У жовтні 2017 року австралійські слідчі представили остаточний звіт про зниклий літак. У ньому фахівці підтвердили припущення, що Boeing міг впасти на північ від пошукової зони на півдні Індійського океану. Зону, де можуть перебувати уламки літака, оцінили у 25 тис. квадратних кілометрів.

Неофіційна версія

Деталей про причину зникнення рейсу MH370 встановити не вдалося, але існує неофіційна версія авіакатастрофи, про яку кілька разів писали ЗМІ.

Журналісти стверджують, що розслідування малайзійської поліції та ФБР виявило, що пілот рейсу MH-370 Захарі Шах за місяць до зникнення лайнера Malaysian Airlines кілька разів на домашньому комп'ютері використовував програму Microsoft Flight Simulator X для симуляції польотів над Індійським океаном. Фахівцям нібито вдалося відновити дані, які були видалені з комп'ютера.

Зона пошуку зниклого літака / Фото: EPA

Повідомляється, що пілот вивчав можливість вильоту з Куала-Лумпура, різкого повороту в бік південної частини Індійського океану і польоту доти, доки на це вистачить палива.

Слідчі з'ясували, що приблизно за цим самим маршрутом у підсумку і пішов рейс MH-370, який спочатку летів у Пекін. Відмінність полягає в тому, що комп'ютерна програма передбачала, що паливо повинне було закінчитися приблизно за 1400 кілометрів від передбачуваного місця катастрофи лайнера.

Виходячи з даних симулятора, слідчі припускають, що пілот Шах навмисно відправив літак в океан, скоївши тим самим самогубство і вбивши всіх пасажирів лайнера. Однак мотиви, з яких він міг це зробити, не встановлені. Знайомі описували його як добродушну людину, завжди готову прийти на допомогу.

Спеціаліст з Канади Ларрі Венс стверджував, що капітан міг надіти на себе кисневу маску до того, як розгерметизувати кабіну літака, щоб залишити другого пілота і пасажирів без свідомості.

У свою чергу, фахівець з Австралії Мартін Долан наголосив, що падіння лайнера не було терактом.

"Якби це було терактом, то терористичне угрупування обов'язково взяло б на себе відповідальність. Цього не сталося", - резюмував він.

НВ

Хочете знати не тільки новини, а й що за ними криється?

Читайте журнал Новое Время онлайн.
Передплатіть зараз

Читайте 3 місяці за 59 грн

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Країни ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: