Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

"Хочете знімати, як будемо стояти в полі?". Як працює новий експрес Київ-Бориспіль

9 грудня, 11:25
4475
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Рейковий автобус доїжджає з Києва в аеропорт Бориспіль за 35 хвилин

Наталя Кравчук

Репортер НВ.ua Саша Горчинська і фотограф Наталя Кравчук проїхалися в Kyiv Boryspil Express, щоб оцінити плюси і мінуси експреса до аеропорту Бориспіль.

В останній день осені в Києві урочисто - за участю перших осіб країни - запустили новий експрес від Центрального залізничного вокзалу в аеропорт Бориспіль.

Однак вже на наступний день після того, як на ньому проїхали Порошенко і Гройсман, по дорозі в Бориспіль експрес зламався, в Мережі з'явилися фото, як пасажири вистрибують з електрички, що зупинилася, щоб встигнути на свої рейси. Один все-таки запізнився на літак у Катар - Укрзалізниця виплатила йому $550 компенсації за квиток.

Експрес в Бориспіль. Фото: Наталя Кравчук

 

Через кілька днів після цього ми вирушили на Центральний залізничний вокзал у середу, 5 грудня, щоб протестувати новий засіб пересування в аеропорт особисто.

Спеціально для експреса на вокзалі переобладнали платформу №14. Потрапити на неї можна двома способами: через підземний перехід, що веде від метро до Південного вокзалу, а також через головну будівлю Центрального вокзалу.

Вихід на 14-у колію з підземного переходу. Фото: Наталя Кравчук

 

Ми вирішуємо йти через перехід і відразу натикаємося на стенд з розкладом рейкового автобуса - саме так насправді називається цей тип транспорту. Поверх стенду - роздрукований аркуш А4 з оновленим розкладом. Днем раніше хтось сфотографував його і виклав у фейсбук: там такі зміни відразу ж пов'язали з недавньою поломкою і обізвали "зрадою". Найближчий рейс - о 12:00, тобто, через 20 хвилин.

На платформі вже стоїть експрес. Ще одна причина, через яку його так сильно критикують: зовні він дуже сучасний, але їздить по рейках на дизельному паливі. Таке рішення видається не дуже сучасним, адже сьогодні в світових трендах - електрокари і перехід на альтернативні джерела живлення.

Покажчик на платформі. Фото: Наталя Кравчук

 

- Квитки можна купити нагорі, - повідомляє стюард, який зустрічає пасажирів на платформі. Тобто, нам знову потрібно підніматися, тільки тепер - по інший бік платформи. Це незручно для тих, хто, як ми, вирішить потрапити до експреса через перехід.

Виходимо в невеликий зал очікування, спеціально обладнаний для пасажирів експреса в будівлі Центрального вокзалу. Тут є нові зручні сидіння, вай-фай, дитяча кімната, на стіні - табло аеропорту Бориспіль з розкладом найближчих рейсів.

Зал очікування в приміщенні київського вокзалу. Фото: Наталя Кравчук

 

У залі - кілька людей з валізами. Охоронець махає рукою кудись в коридор і каже:

- Там - термінал.

Дійсно, квиток на експрес можна купити через термінал: потрібно вибрати час, в який ви плануєте поїхати, додати кількість квитків. Проїзд коштує 80 грн, незалежно від того, їдете ви від Дарниці чи з Києва. Для дітей до 6 років проїзд безкоштовний, з 6 до 14 - зі знижкою у 25%. Куплений квиток діє добу. Тобто, можна купити квиток на 12.00 сьогодні, а скористатися ним у цей же час завтра.

Контролер перевіряє електронні квитки на вході у вагон. Фото: Наталя Кравчук

 

Для оплати потрібно прикласти банківську картку. На все потрібно близько хвилини, процес виглядає красиво і сучасно. За готівку проїзний документ можна взяти і в звичайній касі вокзалу, якщо комусь так буде зручніше. Онлайн купити поки що неможливо, але Укрзалізниця переконує, що це ненадовго.

На платформу поспіхом вибігає дівчина в зеленій куртці. Бачить, що експрес знімають журналісти. сміється:

- Хочете знімати, як будемо стояти в полі?

Потім зізнається: новини про те, що новомодний транспорт зламався посеред поля на другій же день роботи, дуже її засмутили. Але вони з сином і чоловіком все одно вибрали експрес, щоб швидко доїхати до Борисполя - ризикнули.

Місце для інвалідного візка. Фото: Наталя Кравчук

 

Стюард перевіряє квитки на вході і забирає їх собі. Обіцяє віддати в кінці поїздки. Це - ще один момент, який викликав хвилю критики у соціальних мережах. Мовляв, так зазвичай роблять провідниці в поїздах далекого сполучення з купою зупинок по дорозі. Мабуть, це звичка Укрзалізниці.

У вагоні нас зустрічає Ганна Казимир із прес-служби Південно-Західної залізниці. Тут же пояснює: розклад поїздів змінили, тому що на деяких рейсах було всього кілька пасажирів.

- Плануємо підкоригувати графік так, щоб він відповідав розкладу рейсів і пасажиропотоку аеропорту, - говорить Анна. За її словами, за перші дні роботи експрес вже перевіз понад 8 тис пасажирів. Всього на маршруті працює чотири таких поїзди, але є ще один - запасний.

Усередині експреса. Фото: Наталя Кравчук

 

Усередині "рейковий автобус" теж виглядає досить пристойно: є спеціальна стійка для багажу, туалет, все чисте і нове, на стінах - монітори. Правда, в нашому вагоні вони не працювали. В експресі - 81 сидяче місце, є спеціальна зона для інвалідних візків.

У соцмережах проект вже встигли розкритикувати з усіх боків: мовляв, він більше іміджевий, але реальної потреби в ньому немає. Але насправді у експреса - цілком очевидні переваги. Скайбас, який їздить в Бориспіль з Південного вокзалу, коштує 100 грн, але може застрягти в заторах у самому Києві. Таксі теж може потрапити в затор, а ціни завищують залежно від часу доби або погодних умов.

- Дуже мало реклами про те, що запустився такий зручний транспорт, - міркують в бесіді між собою чоловік і жінка в однакових помаранчевих куртках, пасажири. - Ті, хто прилітає в Київ, можуть не знати, що є такий варіант.

Місця для багажу. Фото: Наталя Кравчук

 

Анна ж пояснює: і на київському вокзалі, і в аеропорту є реклама, яка повідомляє пасажирів про нововведення. Єдине, над чим поки що потрібно працювати - це інформаційні стенди на вокзалах інших українських міст. Адже часто жителі районних і обласних центрів використовують Київ як транзит для того, щоб потрапити до Борисполя. Вони і правда можуть не знати про експрес.

Рівно о 12:00 ми рушаємо. Салон напівпорожній. Деякі пасажири знімають вагон на смартфони, роблять селфі. Ми їдемо по тих же коліях, де ходить міська електричка. За вікном миготять Видубичі, потім проїжджаємо над Дніпром, далі - станція Лівий берег на Березняках і озеро Тельбін.

- У майбутньому плануємо зробити ще одну зупинку, на Видубичах, щоб з'єднати експрес із зеленою гілкою метро - каже Анна. Поїзд їде досить тихо, не тремтить. Пригадую, що в фейсбуці читала, нібито він грюкає й хитається - не дуже зрозуміла, чому той, хто це написав, зробив такий висновок.

Зупинка - Дарницький вокзал. Фото: Наталя Кравчук

 

О 12:15 зупиняємося на Дарницькому вокзалі. Зупинка триває всього близько хвилини, щоб у вагон встигли зайти пасажири. Двері відкриваються автоматично, якщо доторкнутися до них долонею. Такий механізм не повинен працювати під час руху поїзда. Але на під'їзді до станції одна з пасажирок раптом доторкається до дверей, і вони чомусь починають відкриватися, хоч поїзд все ще рухається. Стюард помічає це і робить пасажирці зауваження.

На Дарниці заходить кілька пасажирів. Біля нас сідає жінка в сірій шубі і зеленій шапці.

- Я взагалі з Полтави. Сюди приїхала на поїзді, планувала приїхати до Києва і там пересісти на експрес. Але не встигала за часом - вирішила вийти на Дарниці, виявилося, ще краще, - розповідає пасажирка. Називається Тетяною. Летить в Ригу, її рейс - о 15:00.

Пасажирка експреса Тетяна. Фото: Наталя Кравчук

 

Очевидно, під "Києвом" має на увазі саме центральний вокзал. За фактом же, Дарницький вокзал - це теж справжнісінький Київ. Поки їдемо, розмовляємо про якість транспорту в Україні та за кордоном. Тетяна порівнює новий експрес зі схожим у Чехії. Там квиток коштує 2 євро. У нас - майже 3 за нинішнім курсом.

- Будеш сміятися, але я їду з Києва до Борисполя е-ле-к-три-чкою! - Тетяна відповідає на телефонний дзвінок і радісно розповідає комусь про новий транспорт.

Коли запуск нового, супершвидко експреса показали у всіх новинах по ТБ, виявилося, що деякі всерйоз сприйняли це як "швидку електричку". Родичі розповідали мені, що деякі знайомі дачниці дуже засмутилися, дізнавшись, що у них не вийде їздити на новому експресі "в село" під Борисполем.

На під'їзді до аеропорту. Фото: Наталя Кравчук

 

У вікно вже видно злітно-посадкову смугу. На засніженому горизонті - літаки ірландського лоукостера Ryanair, який почав літати з України зовсім недавно.

О 12:35 прибуваємо до Борисполя до нового терміналу D. Платформа нова і красива, зверху накрита округлим дахом. Тільки не розрахували з шириною платформи: коли виходиш з експреса, доводиться робити занадто широкий крок.

Зупинка експреса в Борисполі. Фото: Наталя Кравчук

 

В кінці платформи - каса, в якій можна купити квитки на експрес до Києва, і термінал, де так само приймається оплата картою. На електронному табло - графік руху поїздів. До терміналу D потрібно трохи пройтися пішки по вулиці. В аеропорту, до речі, теж можна оплатити квиток на експрес як картою, так і готівкою в касі.

З Борисполя до Києва їде набагато більше людей, весь салон забитий під зав'язку. Полиці для багажу доверху заставлені валізами у плівці. На стіні висить схема столичного транспорту: метро, ​​міська електричка і бориспільський експрес.

Після інциденту із зупинкою посеред поля в соцмережах багато писали про те, що "таке можливо тільки у нас". Це не так: схожі випадки відбуваються по всьому світу. У Німеччині, наприклад, суперсучасний поїзд застряг у тунелі в перший день роботи.

Пасажири їдуть з Борисполя до Києва. Фото: Наталя Кравчук

 

На зворотному шляху вирішую вийти на Дарницькому вокзалі. Знову доводиться робити широкий крок, щоб не впасти в проріз між платформою і експресом. Це дуже незручно, враховуючи, що на вулиці досить слизько.

У вестибюлі Дарницького вокзалу - довгі черги до кас. Терміналу для оплати безготівково тут немає, але Укрзалізниця обіцяє встановити його до Нового року.

Головне

Україна/Події

Сьогодні, 11:23

article_img
Митрополит Епіфаній провів першу літургію як предстоятель УПЦ - трансляція