11 грудня 2018, вівторок

Завдяки проекту Безпечне місто, рівень злочинності знизився на 37%

0 коментувати
 Ярослава Бойко, співкоординатор ініціативи Kyiv Smart City

Ярослава Бойко, співкоординатор ініціативи Kyiv Smart City

За оцінками Всесвітньої організації охорони здоров'я, менш ніж через 35 років дві третини населення планети будуть проживати в містах. Тобто, за оцінками фахівців, міське населення в світі зросте на 2,5 млрд осіб. Безумовно варто зазначити, що містам необхідно розвивати нові технології, що дають змогу забезпечити досить високий рівень життя міського населення.

На сьогодні однією з глобальних цілей Києва є становлення в один ряд з найбільш технологічно розвиненими "розумними містами" світу. В рамках реалізації концепції "КИЇВ СМАРТ СІТІ 2020" кияни вже спостерігають зміни в системі користування громадським транспортом.

Детальніше про розвиток міських сервісів мобільності і технологій нашій редакції розповіла співкоординатор ініціативи Kyiv Smart City — Ярослава Бойко.

- Ярославо, розкажіть, будь ласка, що собою являє концепція «Розумного міста» в українській столиці?

Ось уже понад два роки міська ініціатива Kyiv Smart City об'єднує міську владу, представників бізнесу та активістів для спільного розвитку "розумної" інфраструктури в столиці.

Створення мобільної транспортної інфраструктури і збільшення кількості велосипедистів — саме це основні ідеї розвитку такої концепції в Києві. Тобто, стати в один ряд зі світовими мегаполісами, які вже давно впровадили концепцію «Smart city».

Зазначу, що велосипеди дають можливість ефективно розвантажити дороги Києва від нескінченних заторів. Цим видом транспорту можуть користуватися як діти, так і дорослі. Велосипед простий у керуванні. А найголовніше, займає набагато менше місця на дорозі, ніж автомобіль.

Велосипедний трафік активно розвивається в таких містах як Париж, Лондон, Берлін, Амстердам, Відень. Ось, наприклад, у Барселоні використання велопрокату зменшило використання автомобілів на 4%, менше ніж за рік. На мою думку, Київ нічим не поступається нзгаданим містам і також має величезний потенціал для розвитку велоінфраструктури.

- Чи впевнені ви, що кияни, які звикли добиратися до потрібної точки на комфортному автомобілі, серйозно сприймуть ідею заміни особистого авто на велосипед?

Велика кількість містян не використовують велосипед лише тому, що не впевнені, що зможуть безпечно припаркувати свій транспорт і піти у своїх справах. Саме у зв'язку з цим набагато простіше використовувати будь-який інший вид транспорту. Тому Kyiv Smart City спільно з громадською організацією "Київ — Велосипедне місто" знайшли рішення цієї проблеми і запустили цифровий сервіс з відкритими даними на базі інформаційно-аналітичної системи "Майно". Система являє собою карту, на яку нанесено велодоріжки, велосмуги і смуги громадського транспорту, де дозволено рух на велосипеді, велопарковки. Безумовно, такий підхід у рази полегшить життя велосипедистів, адже вони заздалегідь можуть побудувати комфортний і безпечний маршрут. Дуже хочеться вірити, що наявність такої карти підштовхне киян залишити свої авто і допоможе популяризувати велорух в Києві.

- Чи входить у плани вашої організації модернізація громадського транспорту в Києві?

Безумовно, планів, пов'язаних з транспортом, дуже багато. Ми плануємо встановити smart-зупинки з безкоштовним Wi-Fi і smart-дерева, за допомогою яких можна підзарядити свої гаджети. Нагадаю, що безкоштовним інтернетом Kyiv Smart City вже обладнали понад 1211 міських автобусів, тролейбусів і трамваїв. Думаю, не можна посперечатися з тим, що це вже реальне досягнення для Києва.

Також у рамках модернізації громадський транспорт столиці стає доступнішим і для людей з обмеженими можливостями. Наприклад, вже запущений новий трамвай з низькою підлогою і пандусом. Він зручніший також для мам з колясками і людей похилого віку.

Що ж до столичного метрополітену, то на цей момент і там вже створюють умови для людей з особливими потребами. А саме, на 40 станціях метро планують встановити пандуси, підйомники і ліфти вже до 2021 року. У коридорах деяких станцій встановлено рельєфно-графічні карти-схеми метро для людей з порушеним зором.

Не буду приховувати, що для реалізації всього задуманого потрібен час і фінансування, але ми сповнені рішучості і налаштовані виключно на позитивний результат.

- Концепція «Розумного міста» також включає в себе і проект «Безпечне місто». Розкажіть про нього докладніше.

Вже почалося встановлення відеокамер на об'єктах соціальної та культурної сфери. У наші плани до кінця року входить установка спостереження на в'їздах-виїздах з міста, а також на мостах і в місцях скупчення людей. Якщо говорити конкретніше, то основний акцент буде зроблено на вулиці Грушевського, Михайлівську, Інститутську і Богдана Хмельницького.

Уже створюється система, яка буде повідомляти про дорожні роботи, що ведуться в місті, перекриття доріг. До кінця року в Києві встановлять датчики, що аналізують стан атмосферного повітря, що вже дуже давно практикується у скандинавських країнах і в Європі, в цілому. Система оповіщення буде попереджати про задимлення, перевищення вмісту СО2. Крім того, в листопаді минулого року на Майдані встановили систему Bluetooth-маячків, які подають сигнали на спеціальний мобільний додаток, для переходу вулиці незрячими людьми. Такі маячки з'являться на транспорті та об'єктах інфраструктури.

- Чи вважаєте ви, що установка відеоспостереження, систем сигналізацій та інших основних атрибутів «Безпечного міста» допоможе знизити рівень злочинності в Києві?

Безумовно, встановлені камери сприятимуть швидкому виявленню злочинця. Згідно зі статистичними даними, наданими Національною поліцією Києва, завдяки проекту «Безпечне місто», рівень злочинності знизився на 37%. Наприклад, зовсім недавно за допомогою камер відеоспостереження була знайдена двомісячна дівчинка, яку вкрали з території дитячого садка. Зазначу, що камери встановлені виключно в публічних місцях, що жодною мірою не обмежує особисті права людини.

Опція розпізнавання облич дає змогу моментально встановити особу тієї чи іншої людини, якщо та перебуває в розшуковій базі правоохоронних органів. А це означає, що система може запобігти правопорушенням. Основні цілі «Безпечного міста» — безпека киян і гостей міста, контроль роботи комунальних служб, а також управління міським трафіком.

- Ярослава, назвіть, будь ласка, головні світові мегаполіси, на які ви рівняєтесь і які вас надихають на таку роботу.

Можу сказати з повною упевненістю — це Барселона, Амстердам і, звісно ж, Берлін.

Саме Берлін зміг передати свій досвід щодо впровадження "розумної" інфраструктури на національний рівень. Своєю чергою Амстердам, завдяки вмінню орієнтуватися на потреби своїх городян, визнаний одним з найбільш інноваційних міст Європи. Наша організація зробить все можливе, щоб найближчими роками Київ став в один ряд з цими містами.

Нагадаємо, що 31 жовтня відбудеться Kyiv Smart City Forum 2018, на якому провідні міжнародні та українські урбаністи обговорюватимуть перспективи розвитку напряму smart mobility в рамках Києва. Квитки можна купити за посиланням.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця грудня дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити журнал
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Події ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: