Антисанітарія та нестача сну. Що пережили українські туристи, які застрягли на Занзібарі через поломку літака

15 лютого 2021, 20:48
Сюжет
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

З 13 лютого близько 180 українських туристів чекають на виліт із Занзібару, звідки їх повинен був забрати рейс PQ6972 авіакомпанії SkyUp.

За словами туристів, які вже третій день не можуть вирушити додому, їм тривалий час не могли забезпечити прийнятні умови проживання. Крім того, час рейсу постійно переносять, тому вони змушені були кілька разів збиратися і приїжджати в аеропорт, через що час сну був обмежений лише кількома годинами.

Відео дня

Разом з іншими туристами на Занзібарі застряг голова Держміграційної служби України Максим Соколюк та його кохана Анастасія Зінченко, яка минулого року відмовилася евакуюватися з китайського міста Ухань без своєї собаки породи шпіц.

НВ розповідає, що довелося пережити українським туристам, і коли вони зможуть повернутися додому.

Три дні на валізах

Один із застряглих на Занзібарі українських туристів Антон Ткачов опублікував на своїй сторінці у Facebook докладний опис подій в останні три дні.

HELP!!!Застряли з дружиною на Занзібарі, вже 3й день переносять виліт.Авіакомпанія SkyUp Airlines творить таке...

Опубліковано Anton Tkachov Неділя, 14 лютого 2021 р.

Спочатку виліт літака був запланований на 13 лютого о 12:50 за місцевим часом. Пасажири вже їхали на автобусах у напрямку до літака, але «через 5 хвилин автобус розвернули назад і всіх висадили».

За словами Ткачова, затримку пояснили турботою про безпеку пасажирів.

Наступні шість години люди, які мали намір летіти рейсом PQ6972 авіакомпанії SkyUp, провели в аеропорту без будь-якої інформації про те, як довго триватиме затримка.

«Через годин 6 очікування нам дали води 1.5 літра і пару булочок перекусити», - сказано в повідомленні Ткачова.

За його словами, близько 20:00 до пасажирів вийшов пілот літака, але він відмовився будь-що говорити після того, як хтось із пасажирів спробував зняти його на камеру свого телефону.

Коли знімати перестали, пілот розповів, що літак зламався і доведеться чекати до 3 години ночі, доки його заправлять.

Після цього пасажирів вивели з аеропорту, скасували штамп вильоту і повернули їм багаж. Потім ще близько години пасажири готелю чекали на парковці аеропорту, доки їх розселять по готелях.

«Готелі різні, але там, де ми були, був жахливий: таргани, шум дороги, гучна дискотека під боком, готель на 3- в цілому. Декому з рейсу попався кращий готель, декому ще гірший», - описує ситуацію Ткачов.

Igor Karpov via Facebook
Фото: Igor Karpov via Facebook

За його словами, компанія SkyUp оплатила ці готелі до 3 години ночі, а заселили в них пасажирів близько 23:00.

«Тобто максимум можна було поспати 3-4 години, але в цих готелях складно було спати», - наголошує Ткачов.

Після другого прибуття в аеропорт почалася повторна реєстрація пасажирів на рейс. Однак приблизно через 20 хвилин після початку реєстрацію скасували - «знову з технічних причин і знову для "нашої безпеки"», пише Ткачов.

В результаті пасажирам довелося приблизно до 8 ранку чекати автобус, який відвіз їх до готелю.

«Єдиний плюс цієї історії - це те, що нас завезли (без заселення, спали на лежаках) на один день у п'ятизірковий готель з all-inclusive», - зазначає Ткачов.

За його словами, забрати з готелю їх повинні були о 18:30, але кожні дві години час відправки переносили. З 22:00 до 00:30 пасажирам перестали повідомляти, коли їх заберуть з готелю. В результаті кілька годин люди провели перед входом до готелю разом з речами.

Igor Karpov via Facebook
Фото: Igor Karpov via Facebook

Після цього українських туристів знову почали розселяти по дешевих готелях.

«Нас привезли поселяти знову в клоповник (фото додані). Місць на всіх не вистачало, ми заселилися останні, після того як об'їхали 2 готелі, нас повезли в третій, о 4 ранку», - пише Ткачов.

За його словами, рейс перенесли на 10 ранку 15 лютого, потім на 12:00 і на 13:00. Об 11:30, за інформацією Ткачова, вони з дружиною мали виселитися з готелю, але до 11.00 стало відомо, що SkyUp оплатив готель ще на день.

Ткачов та інші українські туристи пишуть, що серед них є сім'ї з маленькими дітьми.

Ще один користувач Facebook Ігор Карпов стверджує, що серед туристів є також люди, які приймать медикаменти, що закінчуються.

История из жизни одного рейса из Занзибара в Украину (#PQ6972) от 13.02.2021 и его сопровождения со стороны авиакомпании...

Опубліковано Игорем Карповим Неділя, 14 лютого 2021 р.

Скарги на готелі

Українські туристи скаржаться не лише на те, що час вильоту постійно переносили, а в готелі їх заселяли ненадовго, але і на якість самих готелів.

«Ми спочатку ночували на вулиці, спали на траві, а потім групу пасажирів, в якій я був, заселили в жахливий готель у небезпечному районі Занзібар Сіті поруч із місцевим клубом та борделем», - розповів BBC Україна один із пасажирів Олексій Беспалов.

Igor Karpov via Facebook
Фото: Igor Karpov via Facebook

«Тикаємося по готелях, всюди антисанітарія, люди з дітьми сплять, де доведеться. Точної інформації (про виліт. - ред.) немає, затримка кожні дві години», - заявив інший пасажир рейсу Євген.

Туристка на ім'я Анастасія розповіла Громадському, що «скоординувалася» зі ще двома жінками, щоб їх усіх разом поселили у двомісний номер, оскільки номерів на всіх не вистачало.

А пасажир, який попросив залишитися анонімним, розповів, що частину людей (28 пасажирів) заселили у хостел, «який виявився борделем».

Igor Karpov via Facebook
Фото: Igor Karpov via Facebook

«Умови в хостелі жахливі. Бруд, антисанітарія, відсутність елементарних людських умов для проживання. Немає засобів гігієни, нас не забезпечили навіть водою. Шістьом людям не вистачило місць», - розповів він.

Застряглий з коханою голова Держміграційної служби

Голова Держміграційної служби Максим Соколюк та його кохана Анастасія Зінченко, які застрягли разом з іншими українськими туристами на Занзібарі, два тижні відпочивали в Танзанії.

Про спільний відпочинок Зінченко писала у соцмережах.

Жилье, питание, финансы и как планировать экскурсии.Давайте обсудим самую важную тему нашей поездки и вашей в...

Опубліковано Anastasia Zinchenko Пʼятниця, 12 лютого 2021 р.

Вона також ділиться інформацією про ситуацію із затримками рейсу в Instagram Stories.

Cкріншот Instagram nastyazinchenko_
Фото: Cкріншот Instagram nastyazinchenko_

Коли українські туристи зможуть повернутися додому

Прес-секретар Міністерства закордонних справ України Олег Ніколенко на своїй сторінці у Twitter підтвердив, що близько 180 українських туристів застрягли на Занзібарі через поломку літака.

«МЗС і посольство в Кенії працюють з туроператором, щоб він забезпечив громадян належними умовами перебування на час затримки і якомога швидше вирішив питання їх повернення», - заявив також Ніколенко.

У прес-службі компанії SkyUp повідомили, що рейс SkyUp Airlines PQ 6972 Занзібар - Київ не вилетів за розкладом з технічних причин.

Коментар щодо затримки рейсу PQ 6972 Занзібар — Київ🔹Що сталося? З технічних причин рейс SkyUp Airlines PQ 6972...

Опубліковано SkyUp Airlines Понеділок, 15 лютого 2021 р.

У компанії запевнили, що їхні представники з 13 лютого ведуть переговори з авіаційними органами країн, щоб отримати дозволи на проліт в їхньому повітряному просторі.

«Кілька разів ми отримували усні запевнення про готовність надати дозволи. Тоді ми починали підготовку до рейсу, зриваючи пасажирів з місця, проте в останній момент отримували відмову. Зараз до переговорів приєдналася Державіаслужба України, щоб прискорити вирішення питання», - сказано в повідомленні компанії.

У SkyUp наголосили, що технічно літак готовий здійснити рейс у будь-яку хвилину. У прес-службі авіакомпанії заявили, що актуальну інформацію про час вильоту пасажири отримають в смс-повідомленнях.

Також у SkyUp прокоментували умови, в яких туристи змушені очікувати вильоту.

«У зв'язку з високим сезоном на острові нам не вдалося відразу забезпечити пасажирів комфортним проживанням. Лише харчуванням і можливістю користуватися інфраструктурою готелів, однак зараз всі розселені в окремих номерах до 16.02.21», - сказано в повідомленні компанії.

Сайт avianews.com повідомив, що затримка вильоту пов'язана зі специфікою роботи одного із клапанів заправки паливом Boeing 737-800, через яку час заправки зріс.

Сайт зазначає, що літак у такій ситуації може експлуатуватися безпечно, але під час посадки на дозаправку по дорозі із Занзібару до Києва в єгипетському місті Луксор треба було б висадити пасажирів в термінал до завершення закачування палива, через що в Єгипті могли відмовити в прийомі рейсу.

«Як альтернативний маршрут авіакомпанія розглядала посадку в Антальї, проте також не отримала дозволу», - зазначається в повідомленні.

За даними avianews.com, якщо авіаперевізник не вирішить питання з місцем дозаправки, з Києва в Занзібар іншим літаком 16 лютого доставлять необхідний клапан, який дозволить скоротити час заправки. Після цього літак зможе виконати переліт із Занзібару до Київа зі стандартною посадкою в Луксорі без висадки пасажирів в термінал.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу НВ

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо НВ
X