«Не наступ на свободу слова». Громадські організації виступили зі спільною заявою щодо санкцій проти телеканалів

3 лютого 2021, 17:16
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Український кризовий медіацентр та низка громадських організацій, які борються з дезінформацією, виступили зі спільною заявою щодо введення РНБО санкцій проти проросійських телеканалів. Вони пояснюють, що це не є наступом на свободу слова в Україні.

Зокрема, у своєму зверненні УКМЦ наголошує, що «телеканали 112 Україна, ZIK та NewsOne — це інструменти злочинного впливу, котрі поширюють порядок денний Кремля, і до них слід ставитись саме так», використавши санкції.

Відео дня

У заяві йдеться, що позиція громадських організацій та медіаекспертів ґрунтується на таких факторах:

  • згідно з повідомленнями Офісу президента, ці телеканали фінансуються Росією, яка незаконно окупувала Крим та території Донецької та Луганської областей;
  • вони послідовно пропагують дезінформацію Кремля, зокрема неправдиві, оманливі та маніпулятивні наративи про «фашистську Україну після 2014-го року», «русофобію», «Україну як державу, що зазнала невдачі» та «Україну, яку контролює Захід». Однак не обмежуються лише такими твердженнями. Як пише УКМЦ, загальний наратив цих каналів такий, що «Україна не має права існувати як проєвропейська незалежна країна»;
  • вони неодноразово підтримували російську агресію проти України (приклади 1, 2);
  • канали не дотримуються під час свого мовлення принципів свободи слова та журналістських стандартів (приклад);
  • неодноразово слугували інструментом політичного піару на користь проросійської політичної партії її власника;
  • вони часто запрошують експертів, які не мають відповідної освіти та професійного досвіду, щоб просувати політичну програму, яку підтримує власник телеканалів;
  • канали слугували платформою для просування ультраправих поглядів.

Як підсумок, у спільній заяві наголошується, що телеканали 112 Україна, ZIK та NewsOne «не можна вважати справжніми ЗМІ, які б надавали об'єктивну та неупереджену інформацію на благо суспільству».

«Обмеження їхньої діяльності в Україні — це крок до підвищення інформаційної безпеки української держави, особливо життєво важливої під час російської агресії проти неї, що триває», — додали в УКМЦ.

Серед підписантів заяви такі громадські організації та платформи:

  • Український кризовий медіацентр;
  • Міжнародна волонтерська спільнота InformNapalm;
  • Детектор медіа;
  • Центр StopFake;
  • Освітній громадський проєкт Prometheus;
  • Рада зовнішньої політики Українська призма;
  • VoxCheck;
  • Центр оборонних реформ;
  • Euromaidan Press.

2 лютого президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) щодо нардепа від ОПЗЖ Тараса Козака.

Також на 5 років ввели санкції проти каналів 112-Україна, NewsOne, ZIK — Новий формат, Аріадна ТВ, ТВВибір, Партнер ТВ і Лідер ТВ, телерадіокомпанія 112-ТВ, Новини 24 години, Нові комунікації.

У спільній заяві телеканали пообіцяли продовжити роботу, звинувативши Зеленського в «політичній розправі над неугодними ЗМІ».

Уже вночі на 3 лютого телеканали 112-Україна, NewsOne і ZIK почали відключати від етеру різних мереж.

Нардепи від партія Опозиційна платформа — За життя заявили, що ініціюватимуть імпічмент президента України через запровадження санкцій.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу НВ

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо НВ
X