«Шанс змінити країну використано на 20%». Засновник корпорації Біосфера — про те, чого вдалося і не вдалося досягти Україні з 2014-го
Колишній співвласник українських ресторанів мережі Vapiano Андрій Здесенко, засновник і CEO корпорації Біосфера, а також магазинів преміальної одягу Charisma Fashion Group, з нагоди семиріччя журналу НВ поділився думкою про те, як змінилася Україна за останні сім років — і його життя зокрема.
— Ваше головне досягнення за останні сім років?
— За сім років ми відкрили нові виробництва, зайшли в нові країни, значно трансформувалися. Незважаючи на всі перипетії, обмеження й потрясіння в Україні й у зовнішньому світі, ми продовжуємо зростати, розвиватися, збільшуючи продажі й випускаючи нову продукцію. Напевно, не найголовніше, але знакове — це відкриття виробництва підгузків у ковідний час торік, у дуже непростий період. Лінію зібрали силами наших фахівців. Плюс ми зуміли увійти до 13 нових країн у складний період обмежень із нашим made in Ukraine продуктом.
— Ваше головне розчарування за останні сім років?
— Як бізнесмен, патріот і громадянин завжди дуже болісно сприймаю всі процеси, які відбуваються в країні. Я вважаю, що за сім років той шанс змінити країну і створити нові умови для бізнесу, який нам випав, ми не використали сповна. На 20% максимум.
Щоразу з приходом нової влади і нових політиків ми чекаємо, що Україна повстане і розвиватиметься на іншому рівні. Я дуже розраховую, що, коли журналу виповниться 10 років, Україна матиме великі можливості й конкурентні умови для розвитку бізнесу, щоб рухатися в іншому темпі. Я продовжую вірити, що президент і його команда здатні змінити країну.
— Як змінилася країна з 2014 року?
— Кардинально. Міжнародний вектор чітко показує напрямок в бік інтеграції з ЄС. Багато нових облич і цілий новий пласт політиків і державних діячів, яких ми навіть собі уявити не могли в 2014 році. Я вважаю, що головне досягнення України на сьогоднішній день — це її цілісність і те, що ми єдині і розвиваємося попри все.
— Подія або зустріч за останні сім років, які справили на вас найбільше враження?
— Зустрічей і подій було багато. Наприклад, яскравим було відкриття нашого заводу в Естонії. Але дуже потужною подією стало моє 50-річчя, яке я відзначав два роки тому. Були 150 найближчих друзів, партнерів, гостей. Я підготував кілька серйозних перформансів, які виконав сам і з сім'єю. Був вокал, танці та гітарне виконання. Це було дивовижна, емоційно потужна подія. Я зустрів багатьох своїх друзів з дитинства, а також бізнес-партнерів. Познайомив їх з Україною, зі Львовом, занурив їх у нашу приголомшливу атмосферу. Підбив певний підсумок, поставив собі нові цілі й рухаюся вперед.
— Ваша найпам’ятніша поїздка за ці роки?
— Я хотів би відзначити поїздку року три тому до Італії, у Флоренцію. Це було міжнародне зібрання команд ресторанів Vapiano, яке раніше проводилося раз на два роки. Величезна кількість людей. На честь 15-річчя Vapiano проводили спеціальний захід, який тривав три дні. На гала-вечері номінують найкращі ресторани Vapiano у світі. І ось вперше за всю історію два ресторани одних власників і однієї країни — наші ресторани — посіли перші місця. Київ і Львів. За три роки ми змогли заслужити таку нагороду. Ніколи не забуду цей приголомшливий захід.

— Ви НВ читаєте? Якщо так, що вам у НВ подобається, а що ні?
— Журнал читаю і вважаю його найкращим бізнес-виданням, якщо говорити про локальні, не міжнародні. У журналу свій стиль, матеріали дуже якісні, глибокі й цікаві, сміливі, завжди на злобу дня. Добре, що він з’явився, його дуже не вистачало. Журнал весь час еволюціонує. Мені подобається, що багато запрошених експертів, які дають хороший огляд. Частина з них — мої хороші друзі. Журнал хороший у ілюстративному плані — цікаво не тільки читати, але й дивитися.
Мені все подобається. Я вважаю, що головний редактор і вся команда видання чудово знають, що слід розвинути. Можливо, могли би бути ще якісь колаборації з міжнародними виданнями. Наприклад, регулярний дайджест про найрезонансніші матеріалі в Spiegel, Fast Company або ще в якомусь журналі. Дуже важливо давати аудиторії глобальний контекст, без якого не може існувати жодна амбітна компанія.
Хочу побажати НВ, щоб на 10- річчя журнал був уже не тільки українським, а виходив за межі України до міжнародної аудиторії й став таким же символом успіху, як відомі міжнародні видання.
Читайте повну версію цього матеріалу e свіжому номері журналу НВ — № 17 від 13 травня 2021