Витримана якість: як зробити бренд успішним протягом 60 років

6 березня 2019, 11:53
Спецпроект
Історія бренду Фармак (Фото:Фармак)

Історія бренду Фармак (Фото:Фармак)

У світовій індустрії бренд з віковою історією — це не новина. В Україні таких прикладів одиниці. ПАТ "Фармак" створило бренд, який популярний 60 років. Ми вирішили предметно розібратися, в чому секрет такого стабільного успіху.

Бренд починається з оригінальної ідеї, помноженої на віру в успіх і щоденну працю. Наприклад, джинси Levi's, що підкорили весь світ, успішно стартували в США як практичний одяг для золотошукачів. Ідея шити робочий одяг з міцної парусини і деніму належить заповзятливому емігрантові з Баварії Ліваю Страуссу. Секрет популярності цукерок Chupa Chups криється в тій самій зручній паличці, яка дає змогу їсти солодке, не забруднивши рук. Це геніально просте рішення належить засновнику бренду Енріке Бернату. До слова, логотип знаменитого іспанського бренду створив сам Сальвадор Далі. А чарівна "магія" Coca-Cola почалася з того, що колишній військовий і власник крихітної фармацевтичної компанії Джон Пембертон зварив густий сироп з листя коки і горіхів тропічного дерева коли, а потім розбавив його содовою. І в результаті цей напій завоював весь світ.

Відео дня

Випробування на міцність

Придивляючись до секрету успіху такого популярного українського лікарського препарату як Корвалол® від "Фармак", розумієш, що історія будь-якого бренду складається з безлічі випробувань на міцність. І першим кроком на цьому складному шляху є правильно обраний майданчик для старту.

Історія ПАТ "Фармак" почалася 94 роки тому. Влітку 1925 року за постановою Раднаркому СРСР було розпочато будівництво першого в Україні підприємства з виробництва синтетичних лікарських засобів  Київського хіміко-фармацевтичного заводу ім. М. В. Ломоносова (КХФЗ).

Так на Подолі, а точніше  на вулиці Кирилівській з'явилося нове підприємство. У грудні того ж року на КХФЗ було випущено першу партію продукції  790 кг технічного резорцину і 205 кг саліцилової кислоти. У той час колектив заводу складався з 64 осіб  42 робочих і 12 інженерно-технічних працівників.

Відповідаючи на зростання в країні попиту на ліки, завод інтенсивно розвивався і ріс аж до початку Великої Вітчизняної війни. За 15 років роботи був налагоджений випуск 15 лікарських засобів.

У роки війни підприємство стійко перенесло всі випробування, продовжуючи працювати в евакуації, щоб забезпечити ліками фронтові госпіталі. Саме в той час був налагоджений випуск екранів для рентгенівських установок.

Придивляючись до секрету успіху такого популярного українського лікарського препарату як Корвалол® від "Фармак", розумієш, що історія будь-якого бренду складається з безлічі випробувань на міцність.

Після визволення Києва завод практично підняли з руїн, і вже в 1944-му на ньому стали виробляти стрептоцид, дисульфан, ізафенин і електроліт. А в 50-і роки КХФЗ ім. М. В. Ломоносова став єдиним у СРСР підприємством з масового виробництва рентген контрастних речовин.

60-ті роки  період створення і запуску у виробництво серцево-судинного лікарського препарату Корвалол®.

Він став настільки популярним, що сьогодні його можна знайти в домашній аптечці більшості українських сімей.

В середині 80-х завод активно реформує свою господарську діяльність, щоб потім стати відкритим акціонерним товариством "Фармак". А в 1995-му, коли ВАТ "Фармак" очолила Філя Іванівна Жебровська, починається повномасштабна переорієнтація виробництва. Її головна мета  випуск конкурентоспроможної продукції відповідно до стандартів належної виробничої практики GMP.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Завдяки таким послідовним інноваціям з 2010 року "Фармак" є лідером фармацевтичного ринку України, який орієнтований на випуск готових фармпрепаратів.

Секрет такого стабільного успіху криється в нарощуванні виробничих потужностей, а також  у виведенні на ринок сучасних і ефективних лікарських препаратів європейського рівня.

Реліквія

У Фармак є лікарські препарати, які не є бюджетоутворюючими і на тлі сучасних розробок виглядають трохи інакше, але вони особливо цінні в компанії, як реліквія, історія та культура підприємства. Йдеться про добре відомі лікарські препарати Нафтизин, Діазолін і Корвалол. Останньому в цьому році 60 років з дня початку розробки. Це серцево-судинний лікарський препарат Корвалол® від "Фармак", який випускають на підприємстві з 1960 року, а був розроблений у 1959 році.

Класичні краплі "Корвалол" були розроблені групою фахівців Київського хіміко-фармацевтичного заводу ім. М. В. Ломоносова, яку очолювала старший хімік заводу В. Я. Яковлєва. За минулі 60 років цей лікарський препарат по суті став брендом компанії, і сьогодні правонаступником цієї розробки стало ПАТ "Фармак". "

Ми твердо віримо, що найправильніше будувати бренд через високий рівень обслуговування. Клієнти дізнаються про те, хто ми такі, в процесі взаємодії з нами. Бренд для компанії — як репутація для людини. Ви завойовує репутацію, добре справляючись зі складними завданнями. Люди це з часом помічають. Я не думаю, що десь можна зрізати шлях. Джефф Безос, глава і засновник інтернет-компанії Amazon.com, засновник і власник аерокосмічної компанії.

Blue Origin, власник видавничого дому The Washington Post

Брендований лікарський препарат  це юридично захищений, тобто, лікарський препарат із зареєстрованою назвою  торговою маркою, що потребує великих фінансових і інтелектуальних інвестицій,  підкреслює директор з маркетингу та продажу ПАТ "Фармак" Сусана Халілова.  Для нашої компанії просування такого бренду дуже важливе, адже ми спеціалізуємося на виробництві лікарських препаратів-генериків з захищеними торговими марками. Ці ліки створюються на наших виробничих лініях, що пройшли сертифікацію європейської GMP".

Сусана Халілова також зазначила, що однією з важливих складових того чи іншого бренду є чітка поінформованість кінцевого споживача. Це особливо важливо, коли мова йде про здоров'я. Точне інформування пацієнтів і лікарів, зокрема і через засоби масової інформації, дає можливість визначитися з правильним вибором безрецептурних і рецептурних лікарських препаратів.

"Фармак", образно кажучи, чутливо тримає руку на пульсі споживчого попиту, грамотно оперуючи всіма доступними інструментами маркетингового просування своєї продукції на внутрішньому і зовнішньому ринках. Потрібно зазначити, що ТМ "Корвалол" захищена компанією-виробником у 15 країнах Європи та Середньої Азії.

Нині Корвалол® від "Фармак" виробляють не тільки в краплях і таблетках, але і в м'яких желатинових капсулах. Оскільки цей лікарський препарат безрецептурний, вибір форми залишається за споживачем  кожен може вибирати сам.

За словами голови Наглядової ради ПАТ "Фармак" Ф. Жебровської, "Корвалол"  це як та сімейна чашка, це традиції, які мають залишитися в компанії, а не стати розмінною монетою на ринку".

Гармонійний баланс

Зараз "Фармак", у виробничому портфелі якого понад 250 фармпрепаратів, запускає приблизно 20 нових лікарських засобів на рік.

Співвідношення таких перевірених часом лікарських препаратів, як Корвалол®, і нових лікарських засобів приблизно 20% до 80%. При цьому "Фармак" дотримується гармонійного балансу між класикою і новинками. Компанія не відмовляється від своїх вивірених напрацювань навіть у тому випадку, коли вони не відіграють роль бюджетоутворюючих.

"Як ми бачимо на тому ж прикладі лікарського препарату Корвалол®, цей бренд  цілком самостійний і самодостатній,  зазначила Сусана Халілова.  За минулі 60 років він зумів завоювати довіру споживачів завдяки незмінній якості, і посідає гідне місце в ряду лікарських препаратів своєї групи. Ось чому ми продовжуємо інвестувати в розвиток перевірених часом брендів, вкладаючи гроші в реорганізацію виробничих потужностей і в рекламу".

Варто відзначити той факт, що ставки на якість продукції у "Фармак" найвищі. Наприклад, у 2012 році в компанії вперше було проведено інспекцію Food and Drud Administration
(FDA)  державного регуляторного органу США, який контролює лікарські засоби та харчові продукти. FDA дає дозвіл на виробництво лікарських засобів, проводить їх реєстрацію для продажу на території США, а також відповідає за інспектування виробників лікарських засобів і субстанцій.

У підсумку компанія отримала офіційне підтвердження про прийнятність виробництва і системи якості щодо лікарського препарату "Валідол".

У найближчих планах ще одна інспекція FDA, яка пройде на підприємстві в травні 2019 року.

Зважаючи на досвід ПАТ "Фармак", "рецепт" створення успішного українського бренду практично нічим не відрізняється від світового. Його базові складові: висока якість, постійний розвиток, грамотне інвестування і чуйна відповідність очікуванням споживачів.

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу НВ

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо НВ
X