Без сексизму та ейджизму. Як Верховна Рада планує змінити вимоги до реклами вакансій

6 жовтня 2021, 18:14

Верховна Рада має намір посилити захист прав працівників, зокрема заборонити у рекламі про вакансії висувати дискримінаційні вимоги, наприклад, щодо віку чи статі. Виконавча директорка кадрового порталу grc.ua Катерина Окунська в ефірі Радіо НВ розповіла, що відбувається на ринку праці зараз і пояснила, як вплине на нього рішення нардепів.

Законопроєкт № 5266 у Верховній Раді прийняли за основу 21 вересня. Його підтримали 296 депутатів та депутаток. Хоча аналогічні норми вже існують у статті 11 закону Про зайнятість населення, зазначає експертка.

Відео дня

«У цьому новому законопроєкті вже повністю прибирається демонстрація переваги однієї статі над іншою — зникають сексизм, дискримінація. Це нормально, тому що в Україні як в правовій державі не повинно бути дискримінації ні в рекламі, ні в описі вакансій», — зазначила Окунська.

Наразі публічно не можна вказувати обмеження за віком, однак роботодавці під час співбесід вправі надавати перевагу молодшим або ж, навпаки, старшим кандидатам на вакантну посаду. Однак, якщо раніше складно було знайти роботу молодим фахівцям без досвіду або ж людям з категорії 45+, то зараз ситуація дещо інша.

«Є певні напрямки, є компанії, які працюють над тим, щоб популяризувати людей, яким більше за 40 років, навіть не 45+, а 40+. [Аргументують тим,] що вони мають великий професійний досвід, а отже мають право розглядатися на рівні кандидатів до 40 років. Щодо молодих — як і раніше вимагають досвід роботи. <...> Та дуже багато компаній презентують проєкти, де вони залучають студентів — готові брати [на роботу] студентів без досвіду, навчати їх силами компанії, а потім — залишати», — розповіла Окунська.

Дослідження засвідчують, що стать досі серйозно впливає на рівень зарплати робочих спеціальностей в Україні. Більш ніж половина українок заробляють менш як 10 тис. грн, серед чоловіків таких — лише 26%. І під час пошуку роботи, продовжила виконавча директорка кадрового порталу, стать кандидатів досі відіграє певну роль.

«І зараз вказують стать — чоловік або жінка, адже немає такого закону, який це забороняє. Це може потрапляти під визначення специфічної роботи, яку може виконати тільки чоловік або жінка. <...> Наприклад, для виробництва або буріння, на важку працю шукають частіше чоловіків. А якщо йдеться про офісні позиції (менеджери, маркетологи), як я розумію, обмежень немає. Для компанії дуже важливо оцінити професійний досвід кандидата, а не його стать або фотографію в резюме», — сказала Окунська.

Раніше, 10 вересня, Верховна Рада підтримала проєкт закону, що забороняє гендерну дискримінацію та натяки на секс у рекламній продукції. Документ вносить зміни до закону Про рекламу щодо визначення поняття дискримінація за статевою ознакою, а також посилює захист споживачів і відповідальність за порушення у цій сфері.

Редактор: Юлія Козіна
poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу NV

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо NV
X