Столиця людей. Як завдяки грошам мерії і тиску активістів Київ стає більш дружелюбним

20 серпня 2017, 10:17
Столичні жителі все частіше змушують місцеву владу звернути увагу на свої потреби

І під цим натиском команда Кличка за останні два роки ударними темпами удосконалює транспортну інфраструктуру і громадський простір, пише журнал Новое Время.

Відео дня

Головні досягнення

Кілька місяців тому на місці занедбаного урочища на березі Дніпра на Оболонській набережній відкрився парк Наталка. Головними ідеологами цього проекту стали не можновладці, а десяток небайдужих городян з громадської організації Парк Наталка.

Союз дуже різних людей від професійних архітекторів до бізнесменів три роки тривав до створення парку мрії.

Фото: Олександр Медведєв/НВ
Фото: Олександр Медведєв/НВ Фото:

Активісти оббивали пороги столичної мерії та Оболонської райдержадміністрації, а також влаштовували в занедбаному парку акції і фестивалі аби привернути до цього місця побільше уваги.

І в підсумку домоглися свого. Мерія вклала 50 млн грн в реконструкцію перших 7 га з тих 42 га, які займає урочище. До кінця року на повноцінний суспільний простір перетворять ще 19 га тутешніх заростів.

Зараз по доріжках, викладених бруківкою, колесять велосипедисти і ролери. Адепти більш спокійного відпочинку розстелили підстилки і організували пікніки на чистих газонах. Або ж займають разом з нащадками дитячі і спортивні майданчики, альтанки. Для синефілів тут окрема розвага літній кінотеатр.

Всі останні масштабні проекти благоустрою громадських просторів в столиці обходилися міській скарбниці в мільйони гривень. Зокрема, фонтани на Русанівці, відкриті в цьому році, коштували 6 млн грн, а облаштування тутешньої набережної ще 7 млн. грн.

Крім того, влітку 2017-го в столиці відкрили першу чергу реконструйованого парку Кіото.

Втім, куди більше уваги столична влада приділяє дорогам. Без розвиненої транспортної інфраструктури досягти європейських стандартів Києву не вдасться, визнають в міській адміністрації.

У 2016 році столична влада капітально відремонтувала 200 км міських доріг із загальних 1.660 км.

Амбітні плани

Влітку 2017 року стартував проект облаштування Контрактової площі, як пішохідного публічного простору групи столичних архітекторів під назвою Київська вітальня, який переміг на відкритому конкурсі ще два роки тому.

Співавтори проекту реконструкції Контрактової площі Влодко Зотов (зліва) і Віктор Герасименко (праворуч)/Фото: Олександр Медведєв/НВ
Співавтори проекту реконструкції Контрактової площі Влодко Зотов (зліва) і Віктор Герасименко (праворуч)/Фото: Олександр Медведєв/НВ Фото:

Зараз тут вже знесли МАФи і тестуються транспортні обмеження з серпня весь простір Контрактової площі плюс вулиця Сагайдачного, що веде до Поштової площі, стали пішохідними.

Якщо все вийде, влада обіцяє вже цього року взятися за справу серйозно. Простір на Контрактовій озеленять, облаштують комфортні зони публічного відпочинку, перебудують виходи з метро. А ще реконструюють будівлю Гостиного двору, який Кличко пообіцяв повернути в комунальну власність.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Родзинкою оновленої Контрактової стане підземний археологічний музей, де можна буде побачити залишки давньоруського дерев'яного міста, виявленого тут археологом Михайлом Сагайдаком ще в 1980-х, під час будівництва метро.

Основні роботи по реновації Контрактової комунальники завершать до кінця 2018 року, прогнозує Володимир Прокопів, заступник столичного мера і секретар Київради. Суму, яку зажадають новації, в мерії поки не називають. Однак вона точно буде немаленькою.

Крім того, восени в Києві стартує реконструкція Гідропарку, який Кличко вже пообіцяв зробити українським Діснейлендом. На свій "мультяшний парк" місто виділило 11 млн грн. А до травня 2018-го влада збирається провести реконструкцію зеленої території Володимирської гірки.

Крім того, публічним простором стане також перший поверх столичної мерії з open space для відвідувачів, прозорими кабінетами для зустрічей з чиновниками, дитячою кімнатою і кафе. Площу перед мерією озеленять, поставлять лавки та інформаційні стенди про життя міста.

За підсумками 2017 року мерії збираються встановити новий рекорд, відремонтувавши 300 км доріг. Планується також розвивати трамвайний транспорт і побудувати нову розв'язку на заміну заваленому Шулявського шляхопроводу. А ще створити велику кільцеву дорогу і до 2022 року закінчити багатостраждальний Подільсько-Воскресенський міст через Дніпро вартістю 7,5 млрд грн.

Подільсько-Воскресенський міст планують добудувати до 2022 року/Фото: podil.kievcity.gov.ua
Подільсько-Воскресенський міст планують добудувати до 2022 року/Фото: podil.kievcity.gov.ua Фото:

Вперше за останні чотири роки мерія повернулася і до теми метро. На правому березі команда градоначальника планує продовжити існуючі лінії до Новобіличів і Виноградаря, відкрити станцію Львівська брама і другий вихід станції Вокзальна.

Але головне перспектива з'єднати Троєщину з цивілізацією. Причому місто вже знайшло інвестора, який викладе 50 млрд грн на створення Подільсько-Вигурівської гілки (з'єднає Троєщину з правим берегом і включатиме 14 станцій). Гроші, мовляв, готова дати китайська компанія China Railway International Group (CRIG). Справа за Кабміном: той повинен тепер укласти відповідну міжурядову угоду з Китаєм.

Ініціатива знизу

У плані розвитку інфраструктури влада може похвалитися певною системністю. Однак з громадськими просторами справа йде не так добре. Реконструкція окремих парків і площ не частина цілісної стратегії, а скоріше точкові проекти.

Навіть ідея створення публічного простору на першому поверсі мерії належить не владі, а громадській організації Агенти змін, яка, по суті, розробила технічне завдання для проекту.

Агенти змін відзначилися і іншими важливими ініціативами щодо облаштування міста. Наприклад, на волонтерських засадах створили найдетальнішу і повну карту основного міського транспорту в Києві, яку вже два роки використовує метрополітен. "Агенти" розробляють і адресні таблички в єдиному стилі, навігацію в метро, на станціях міської електрички і найпопулярніших столичних велосипедних маршрутах.

Ця ж організація спільно з найбільшим пошуковиком нерухомості Lun.ua замахнулася на ще більш масштабний проект Київський стандарт. Це набір рекомендацій для забудовників і архітекторів: як будувати житлові комплекси з готовими громадськими просторами у вигляді затишних дворів, а не безликі кам'яні джунглі з нескінченними парковками.

Повністю цей матеріал читайте в свіжому номері журналу Новое Время - №29 від 18 серпня 2017 року

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу NV

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо NV
X