«Ми — венчур, джерело нового». Топмаркетолог Федорів — про те, якою бачить Україну світ, тренди вітчизняного бізнесу й зайве у житті

16 липня, 08:17
Ексклюзив НВ
На думку Андрія Федоріва, Україну слід позиціонувати не як націю війни, а як націю сміливих воїнів, технологій і креаторів (Фото:DR)

На думку Андрія Федоріва, Україну слід позиціонувати не як націю війни, а як націю сміливих воїнів, технологій і креаторів (Фото:DR)

Андрій Федорів, успішний маркетолог і засновник Fedoriv Group, розповідає про те, що змінила війна в українському бізнес-середовищі, й демонструє оптимізм, розглядаючи перспективи

За плечима Андрія Федоріва, одного із найіменитіших креативних рекламістів в Україні та успішного бізнесмена в сфері маркетингу, співпраця з найвідомішими вітчизняними брендами, зокрема Нова пошта, Ощадбанк, Розетка та багатьма іншими. Втім, цим сфера інтересів підприємця не обмежується. Наприкінці 2019-го разом із партнерами він запустив у Києві коворкінг Kooperativ, а віднедавна став співзасновником інвестиційної компанії Vesna Capital.

Відео дня

В інтерв'ю НВ Федорів розповідає про те, як війна змінила український бізнес і яких амбіцій бракує вітчизняним підприємцям, та розмірковує над тим, наскільки інвестиційно привабливою стане Україна після закінчення війни.

— За вашими спостереженнями, як змінилися українці за час війни?

— Мені здається, що самі люди, їхня сутність не змінилися. Але для всього світу відкрилися круті риси українців. Щонайперше це незламність, стійкість. Ці риси були у нас і раніше, просто зараз на них звернули увагу. Можливо, навіть самі українці не помічали, що наша нація така героїчна, відважна, внутрішньо вільна.

Можливо, 30 років хаосу, безладу, негараздів було достатньо, щоб внутрішні зерна свободи, які були завжди в ДНК української нації, проросли й вкоренилися, і їх уже дуже важко вирвати. Тим паче, що обидві сучасні революції так чи інакше перемогли — і Помаранчева революція, і Революція гідності. Ціль Помаранчевої революції була привести до влади кандидата, який чесно переміг — Віктора Ющенка, і це відбулося, а ціль Революції гідності була йти в Європу, а не в Росію, й нині ми маємо безвіз та отримали статус кандидата в ЄС.

Тому наша нація знає, як вигравати, знає, що таке смак перемоги, і знає, що перемога можлива. Коли сьогодні українці говорять про перемогу, це не якесь абстрактне поняття.

Ще проявилася дуже важлива риса — неймовірна здатність українців до кооперації в момент кризи. У вирішальні моменти у нас надзвичайно високий рівень взаємної підтримки, єднання і, я б сказав, горизонтальної організації, що не потребує ієрархії й наказів для дії. Це те, що мені подобається. Мені не подобається, що це дуже швидко зникає, як тільки зникає загроза. Тобто ми в мирному форматі значно менш керовані, ніж у військовому, на жаль. Коли є загроза, Україна — це моноліт, це збирання коштів на потреби ЗСУ, це фантастична здатність української нації дбати про себе й про інших.

Також мені подобається, що в перші місяці [загрози] корупціонери, уся чиновницько-гламурна шушваль, як правило, зникає й затихає. І мені дуже хотілося б, щоб вони зникли разом з війною. Але боюся, що цього не станеться.

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу НВ

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо НВ
X