Убервиклики для Uber. Чому український ринок таксі не зміг заробити на пандемії

14 травня 2020, 20:10

В Україні через обмеження руху громадського транспорту люди стали частіше обирати послуги таксі. Радіо НВ з’ясувало, як пандемія вплинула на ринок таксі та питання безпеки водіїв і пасажирів.

Про те, як пандемія змінила ринок таксі, Радіо НВ поспілкувалося з керівником з розвитку Uber в країнах Центральної та Східної Європи Георгієм Соколянським.

— Буквально в перший же день послаблення карантину користувачі почали скаржитися на високі ціни у сервісах таксі. Нас очікує суттєве зростання ціни на ринку в найближчий час?

Відео дня

— Ми, по-перше, раді, що Україна повертається до життя. По-друге, ми не підвищували ціни і не маємо таких планів. Те, що ми спостерігаємо — це динамічні підвищуючі коефіцієнти попиту. Тобто коли пасажирів багато, а машин мало, вони автоматично спрацьовують. Ми їх обмежили, аби не мати зовсім якихось дивних цін, але ми не збираємося їх прибирати, тому що коефіцієнти забезпечують подальші машини. Загалом ми завжди намагаємося збалансувати інтереси водія та пасажира у встановленні цін.

— А після карантину варто чекати підвищення вартості проїзду?

— Я не думаю, що ціни будуть значно відрізнятися від тих, які були до карантину, можливо, вони будуть трошки нижчі, тому що все-таки ми очікуємо, що попит буде відновлюватися трошки повільніше, ніж пропозиція, ніж кількість машин. Єдиний виняток, звичайно, — це пікові години, поки громадський транспорт ще не працює.

— Що змінилося у буднях таксиста, все-таки треба дотримуватися правил безпеки?

— Ви абсолютно маєте рацію, ми спостерігаємо на всіх ринках, що безпека є найголовнішим критерієм, умовою для пасажира, а також для водія. Ми працюємо у двох напрямах: перший — це маска, аби обмежити передачу від водія до пасажира або навпаки. Ми комунікуємо вже маски як обов’язкове для водія, також працюємо над технологією, яка допоможе автоматично перевіряти за селфі, що водій має маску. Я очікую, що ця технологія прийде вже у травні до України.

— Це як, водій для авторизації у системі має зробити селфі?

— Саме так, робить селфі і технологія розпізнає, чи він має маску на собі, відповідно, водій може починати поїздки, лише якщо він має маску.

— А що друге?

— Наступний спосіб передання COVID — через поверхні, тому ми дуже радимо водіям купувати та використовувати санітайзери, ми відшкодовуємо вартість санітайзера водієві для того, щоби ціна не була перешкодою.

— А, наприклад, використання захисного екрана чи плівки між водієм і пасажиром?

— Ми бачимо, що маски є більш дієвим механізмом, насправді плівки і маски — це «ліки» щодо одного і того ж, це передання від водія до пасажира чи навпаки. Але маски є дієвішими, ніж плівки, плівки зокрема є дуже важкими у зберіганні, вони можуть рватися тощо.

Наразі ми і наші колеги працюємо над власними заходами безпеки. Ми вважаємо, що правильнішим було би легалізувати ринок і законодавчо визначити вимоги для всіх, повернути таким чином довіру пасажирів до всього таксі. Але доки цього не відбулося, ми працюватимемо над власними стандартами безпеки.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

— А як карантин відзначився на попиті?

 — Ми бачимо два ефекти у трошки різні боки. З одного боку, збільшується загальна кількість поїздок, тобто люди повертаються до життя. З іншого боку, все ж таки безпека ще є важливим стримуючим фактором. Ми бачимо, що деякі пасажири на таксі, на Uber почуваються безпечніше, ніж у громадському транспорті, тому що це індивідуальний транспорт.

Але ми ще не повернулися до того рівня комфорту, який ми мали раніше. Зараз сукупний попит нижчий, ніж був до карантину, але ми бачимо, що він відновлюється. Я думаю, що він дуже сильно корелює з тим, як часто люди виходять на вулицю. По мірі ослаблення карантину я очікую, що попит буде зростати на всіх таксі.

— Багато корпорацій були змушені скоротити свій штат через кризу. А як в Uber?

— Ми, на жаль, втратили 3,7 тисяч співробітників глобально. Це стосується кожного ринку. Україна не є виключенням. Це передусім відділи підтримки та рекрутингу. Відновлення спостерігається, але воно не буде моментальним, тому для нас дуже важливо мати правильну структуру операційних витрат, і це дозволяє нам надавати найкращі умови водіям та пасажирам.

— Оскільки звільнення зараз масові, ви, мабуть, відчули і перетік охочих підзаробити за допомогою таксі?

— Щодо водіїв ми залишаємося платформою, яка є відкритою для заробітку. Ми спостерігаємо, що рівні безробіття, на жаль, збільшуються в багатьох країнах Європи. Зокрема в Україні багато людей звертаються до таких платформ як Uber, аби отримати можливості заробітку. І ми відкриті до цього. Набір водіїв продовжується. Як ви самі казали, попит є, тому це залишається доброю можливістю для заробітку.

— Центральний офіс Uber повідомляв, що водіям у випадку зараження будуть виплачувати компенсації. В Україні це правило діє? Чи його вже якось хтось застосовував?

— Так, це правило діє в Україні. Заявки на компенсацію є, більшість з них успішні. Але в абсолютних числах, слава Богу, мало. Тобто до 50 загалом заявок ми отримали в Україні від водіїв щодо того, що вони мають підозру на Ковід. Це не завжди підтверджений COVID. Зазвичай це підозра або необхідність самоізолюватися, наприклад, через те, що в них є люди в сім'ї, які є в зоні ризику, або сам водій є в зоні ризику.

— А до пасажирів у зв’язку із епідемією вимоги є?

— Ми радимо пасажирам носити маску і розглядаємо можливість блокування пасажирів, які систематично її не носять. Але на сьогодні цей механізм ще не працює.

— У вас разом із урядом була ініціатива Лікарі на роботі щодо допомоги медикам діставатися до лікарень. Чи вона ще діє? Чи користуються нею лікарі?

— Ініціатива Лікарі на роботі насправді продовжується. Ми станом на сьогодні зробили 5296 поїздок, вона знову ж таки відкрита. Якщо ви медичний працівник, ви можете отримати промокод через Uber.com ще сьогодні. Крім цього, також був відкритий Shuttle Heroes, тобто безкоштовні поїздки на Uber Shuttle [для працівників критичної інфраструктури], більше 30 тисяч поїздок було.

Як ви знаєте, громадський транспорт дуже обмежений, тому якщо ти працюєш 24/7 над тим, щоб врятувати життя, і тобі ще треба думати про свій транспорт, це не найкраща ситуація. Ми також бачимо, що багато медичних працівників, особливо медсестер, вони живуть поза межами Києва або того великого міста, в якому вони працюють. Тому велика частина цих поїздок, наприклад, з Києва в Ірпень, з Києва в Бровари, зі Львова до Львівської області, і це поїздки, які не покриті громадським транспортом.

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу NV

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо NV
X