Ремонтник, але не мер. 12 досягнень і 10 провалів Віталія Кличка на посаді міського голови Києва

1 червня 2017, 14:18
За три роки на посаді мера Києва головним досягненням Віталія Кличка став масштабний ремонт київських доріг, пише журнал Новое время

Водночас експерти і політики критикують мера за відсутність фундаментальних реформ і чіткого плану розвитку міста. НВ розповідає про 12 головних досягнень Віталія Кичка та 10 проблем, які мер так і не вирішив.

Відео дня

Топ-12 досягнень

1. Ремонт доріг

Лише за 2016 рік київська мерія відремонтувала 200 км вулиць за їх загальної протяжності у 1.660 км. зокрема, були відремонтовані проспекти Перемоги та Глушкова, Окружна дорога, автопроїзд мосту метро. Ці ремонтні роботи - наймасштабніші за останні 20 років. У ремонт доріг мерія інвестує 2 млрд гривень на рік.

Таким масштабам допомагає сприятлива ситуація, у якій перебуває мер. У Київраді він спирається на більшість голосів - 67 зі 120. Кличко також у хороших відносинах із президентом України Петром Порошенком, що сприяє інвестиціям у великі міські проекти з боку держави. Крім того, ремонтній діяльності мера сприяє децентралізація, завдяки якій бюджет Києва зріс від 20,1 млрд грн станом на 2014-й до нинішніх 38,2 млрд грн. Причому профіцит київського бюджету досяг історичного максимуму - 7,2 млрд грн.

2. Демонтаж понад 300 нелегальних газових заправок

29 травня 2017 року перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Геннадій Пліс повідомив, що в цьому році кількість нелегальних газових заправок скоротилася від 360 до 15-20. Крім того, що у зв'язку з їх роботою бюджети всіх рівнів недоотримували 500-600 млн гривень, нелегальні заправки також часто були розташовані у місцях скупчення людей. Це становило небезпеку для киян.

3. Наземні переходи зі світлофорами у центрі Києва

25 квітня 2017 року на сайті КМДА з'явилося повідомлення про відкриття двох регульованих світлофором наземних пішохідних переходів на перетині вулиць Богдана Хмельницького і Хрещатика.

Вони були відкриті у зв'язку з реконструкцією підземного переходу, яку, згідно з домовленістю з міською владою проводять власники ЦУМу. Як розповів директор Київдорсервісу Віктор Черній, планується, що роботи з реконструкції підземного переходу триватимуть два місяці. Якщо громадськість буде відгукуватися про надземних переходах позитивно, надалі їх залишать, запевняють у КМДА.

4. Закупівля трамваїв Pesa та Електрон

До березня 2017 року на швидкісній трамвайній лінії на Борщагівці з'явилися 13 низькопідлогових трамваїв великої місткості - 10 Pesa і три - Електрон.

5. Відкриття парку Наталка на Оболоні

27 травня на Оболоні відкрили парк Наталка.

"Це "золотий стандарт" парків: нормально обладнані велодоріжки, алеї, освітлення, відеоспостереження, зроблений автополив, ландшафтні роботи", - похвалився досягненням мер в інтерв'ю телеканалу NewsOne.

6. Відкриття міського велотреку

20 травня 2017 року після восьми років реконструкції відкрився міський велотрек. В ході реконструкції відновили гоночне полотно і трибуни, облаштували бігову доріжку.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

7. Часткове погашення боргів

За каденцію Кличко мерія погасила 10 млрд гривень боргу. На даний момент загальний борг Києва складає 13,5 млрд гривень.

8. Звіти щодо виконання міського бюджету

Щомісячні звіти щодо виконання міського бюджету зараз доступні на сайті міської адміністрації.

9. Бюджет на проекти киян

Було запроваджено громадський бюджет у розмірі 50 млн грн на невеликі проекти, які можуть запропонувати кияни.

10. Демонтаж незаконних споруд

У Києві було демонтовано 8100 незаконних комерційних споруд.

Фото: Киевблагоустрий
Фото: Киевблагоустрий Фото:

11. Конкурси на посади керівників комунальних компаній

Була введена конкурсна система обрання начальників комунальних компаній.

12. ProZorro

Міські закупівлі тепер здійснюються через систему ProZorro.

Топ-10 невдач

1. Втрата 80 млн грн під час банкрутства банку Хрещатик

У квітні 2016 року під час банкрутства банку Хрещатик, 25% акцій якого належали Києву, муніципальні компанії втратили 80 млн грн.

Фото: volynnews.com
Фото: volynnews.com Фото:

За словами Леоніда Антоненка, депутата міськради від фракції Самопоміч, спостережна рада банку закривала очі на масове кредитування пов'язаних осіб, що і призвело до його банкрутства. Крім того, комунальні компанії, які тримали рахунки у Хрещатику, по суті, надавали фінансову допомогу власникам. І борги, які утворилися в результаті, місту досі ніхто не повернув.

2. Невдалі спроби приватизувати муніципальні компанії

Застарілі та аварійні тепломережі Києва перебувають на балансі Київенерго - компанії-монополіста, якою володіє ДТЕК Ріната Ахметова. У ДТЕК скаржаться на збитки Київенерго і не поспішають інвестувати у модернізацію. У зв'язку з цим команда Кличка вже налаштована повернути тепломережі міста після закінчення опалювального сезону 2017-2018.

3. Корупційні ризики під час продажу та здачі в оренду комунальних активів

Депутат Київради Леонід Антоненко, який є головою комісії з питань власності, стверджує, що питання приватизації муніципальних активів не впорядковане. "Багато компаній готові платити за активи ціну вищу, ніж стартова, але їх незаконно не допускають до конкурсів", - говорить він.

Крім того, процес отримання потрібних погоджень для будівництва у столиці за Кличка простішим не став, зазначають як забудовники, так і депутати Київради. "Бізнесмени скаржаться, що чиновники досі практикують затягування справ заради отримання хабарів", - наголошує голова столичної Батьківщини Тетяна Меліхова.

4. Відсутність нових технологій під час ремонту доріг

Хоча ремонт доріг є головним досягненням Кличка як мера, з цим питанням теж не все гладко. Дмитро Беспалов, транспортний експерт з Київського університету будівництва та архітектури наголошує, що технології ремонту залишають бажати кращого.

Фото: Киевавтодор
Фото: Киевавтодор Фото:

Крім того, акцент у своїй роботі мерія робить саме на відновленні проїжджої частини, забуваючи про користувачів громадського транспорту та велосипедистів.

5. Непрозорість формування тарифів на проїзд у громадському транспорті

Хоча з липня вартість проїзду у громадському транспорті подорожчає на 1 грн, дійшовши до позначки 4-5 грн, це все одно нижче від економічно обґрунтованого рівня. Останній, згідно з розрахунками мерії, становить 6,64 грн для метро і 6,91 грн для наземного транспорту. Різницю сплатить столична казна — на це і піде профіцит, отриманий завдяки децентралізації.

6. Великі екологічні ризики

Серед проблем, вирішити які меру не вдалося, великі екологічні ризики, такі як виробництво бітуму та цементу на набережній Дніпра і незахищені фекальні труби через Дніпро.

7. Занедбаність історичних пам'яток

Арсеній Фінберг, засновник туристичного стартапу Цікавий Київ бачить успіхи Кличка і у справі підвищення туристичної привабливості міста. Серед них англомовні вказівники та карти, а також спеціальні курси навчання, організовані мерією напередодні Євробачення для гідів, які працюють у столиці. Водночас 90% історичних пам'яток у Києві перебувають в аварійному стані.

8. Відсутність генерального плану розвитку міста

За словами транспортного експерта з Київського національного університету будівництва та архітектури Дмитра Беспалова, навіть у мегауспішній для себе асфальтоукладальній історії мерія виглядає несистемно. Ремонтують у місті лише окремі ділянки. Причому команда Кличка не має чіткого уявлення про те, якою повинна бути транспортна система в цілому. А значить, питання заторів залишаться відкритими.

Крім того, Віктор Глеба з Національної академії держуправління зазначає, що мер не має відповідей на такі серйозні питання, як напрямок розширення міста, у якому місць під забудову практично не залишилося.

9. Масові порушення норм забудови

За словами Глеби, Кличко йде на поводу у забудовників і просто підписує запропоновані йому проекти.

10. Невраховані доходи київських маршруток

Хоча багато київських маршруток перебуває на балансі муніципальної компанії Київпастранс, пасажири рідко отримують у них талони.

Причому щодня користуються маршрутками 1 млн осіб.

Повний текст матеріалу читайте в новому номері журналу Новое время - №20 від 2 червня 2017 року

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу НВ

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо НВ
X