Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Неефективні препарати та народна медицина поза законом. Що змінить запропонований МОЗ законопроект

17 травня, 10:47
247
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Лише три з 10 препаратів, якими лікуються в Україні, відносяться до категорії основних лікарських засобів

Рівне Вечірнє / flickr.com

Міністерство охорони здоров'я розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів. Документ серед іншого забороняє акторам грати медичних працівників у рекламі медпрепаратів. За це у відомстві пропонують карати штрафами. Про це – у сюжеті Радіо НВ.

В.о. міністра охорони здоров’я України Уляна Супрун повідомила, що 50% від усього ринку спожитих ліків у минулому році мали недоведену клінічну ефективність. За її словами, з 10 препаратів, які охоче купували українці, лише три відносяться до категорії основних лікарських засобів. Усі інші - симптоматичні та супутні препарати просто недостатньо ефективні. Супрун зазначила, що реклама - поганий порадник. Комерція може негативно вплинути саме на ту людину, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання.

Як вибрати свого лікаря

Комерція може негативно вплинути саме на ту людину, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання

МОЗ обмежений у питанні контролю за рекламою лікарських засобів, зазначив заступник міністра охорони здоров’я Роман Ілик. Як наслідок, на телебаченні більшу частину займає саме реклама лікарських засобів, яка маніпулює інформацією про препарат та його властивості, зазначив він.Заступник міністра додає, що така реклама спонукає українців до самолікування і так званої Google-терапії. За статистикою, самолікуванням в Україні займаються 70% хворих. Це, за словами Ілика, призводить до багатьох ускладнень.

Аптека не гарантує надійності

В Європі та країнах, що розвиваються, хворі на стаціонарі приймають від 40% до 70% від усіх ліків. Українці за таких умов отримують лише 9% ліків. У МОЗ зазначили, що в Україні вимоги до реклами жорсткіші, ніж у вищезгаданих країнах. Проте сам механізм контролю рекламодавців є неефективним, тому що функції виявлення порушень та штрафування розпорошені між різними органами державної влади.

Як у США стежать за якістю продуктів і медикаментів

За обмеження реклами ліків виступають і самі медпрацівники. Сімейний лікар, секретар Громадської Ради при МОЗ Євген Гончар зазначає, що ті лікарські засоби, які є лідерами продажу, не використовуються у цивілізованому світі.

Варто пам'ятати, що неперевірені препарати можуть шкодити здоров'ю пацієнта. До того ж, їх ціна зазвичай більша за ціну на препарати, ефективність яких доведена.

Ринок ліків в Україні оцінюють у 70 млрд гривень. Фармацевти не переймаються через можливі заборони у сфері реклами, які просуває МОЗ, зазначив виконавчий директор Асоціації міжнародних фармацевтичних виробників Володимир Ігнатов. Питання реклами, на його думку, непогано врегульоване в українському законодавстві.

Головне

Україна/Події

Сьогодні, 11:23

article_img
Митрополит Епіфаній проводить першу літургії у якості предстоятеля УПЦ - трансляція

Приєднуйтесь до нашого каналу в Telegram

Найцікавіші статті та добірка важливих новин щовечора

Підписатися