«Останній фетиш промисловості СРСР». Випробовувач АН-225 про те, чи можна відновити Мрію. Сім головних тез із інтерв'ю
Радіо НВ поспілкувалося з Костянтином Криволапом — колишнім інженером-випробувачем Конструкторського бюро Антонов, який випробовував АН-124 Руслан та АН-225 Мрію.
В інтерв'ю він розповів, чи можна відбудувати Мрію, наскільки доцільно цим займатися, а також про те, що вбило українську авіагалузь.
Публікуємо 7 головних тез із розмови:
1. Мрія — це останній фетиш радянської промисловості.
2. Потреби не бачить ні компанія Boeing, ні компанія Airbus. Я приєднуюсь до їхньої думки, тому що теж не бачу таких потреб ринку, які вимагають будівництва АН-225.
3. [Мрія] - це символ. Це літак, який змушує дивитися на нього, коли він приземляється, коли він злітає, коли він перебуває в аеропорту. Одразу ж зрозуміло: це Україна.
4. Якщо є спонсор, інвестор, якому необхідний такий літак з іміджевою метою, або він захоче зробити там віп-казино, або туристичний кейс, — чому не [відновити]? Я намагаюся знайти економічну доцільність цього проекту.
5. Відновлення другої Мрії. Є щось, відновити можна. Але, знову ж таки, за наявності інвестора. Ринку для цієї машини я не бачу. І не лише я не бачу.
6. У всі часи великою кадровою проблемою КБ Антонова був глибоко запенсійний вік усіх його перших та основних фахівців.
7. [Орієнтація на Росію свого часу добила українське авіабудування]. 100%. Коли були пропозиції і від Boeing, і від Airbus вступати до якихось альянсів, ми сильно розчепірували пальці і розповідали, які ми круті: «Ми великі. Ми створили Руслан та Мрію, тому всякі Boeing та Airbus нам „п'ятки не лоскотали“». Я вважаю, що це все стара операція ФСБ, починаючи з 2000-х років.