Статус ВПО, пенсії, субсидії, єМалятко. Які функції доступні в новому розділі Дія Безбар'єрність та як ним користуватися

Дія (Фото:se.diia.gov.ua)
В Україні презентували нові функції Дії. На порталі з’явився окремий розділ, де усі питання можуть вирішувати як соціально вразливі верстви населення, так і молодь, яка починає самостійне життя.
Міністерство цифрової трансформації презентувало новий розділ у Дії під назвою Безбар'єрність. Він містить усю необхідну інформацію про державні послуги в одному місці та покликаний спростити для українців багато процедур.
Партнери України з ООН перевірили всі послуги на порталі Дія на доступність та відповідність міжнародним стандартам. На основі цих результатів буде проведено масштабування інклюзивних практик на всі онлайн-послуги.
«Онлайн-послуги мають бути максимально доступними для всіх українців. Саме тому поставили ціль не тільки відцифрувати 100% державних послуг, а й забезпечувати рівний доступ до технологій», — зазначає Федоров.
Які функції є в новому розділу Дії
У розділі Дія.Безбар'єраність зібрано список інструкцій та історій про особистий досвід у питаннях різних людей. Тому можна буде знайти усі функції, необхідні для вирішення нагальних питань:
- оформлення або відміна статусу ВПО;
- подача інформації про пошкоджене майно;
- заява на субсидію;
- отримання паспорту;
- декларація із сімейним лікарем;
- як отримати посвідчення особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю;
- одноразова та соціальна допомога для осіб та дітей з інвалідністю;
- подача заяви на отримання пенсії, перерахунок пенсії;
- отримання довідки про доходи пенсіонера;
- довідка про страховий і трудовий стаж;
- реєстрація, зміни та закриття ФОП;
- декларація платника єдиного податку;
- довідка про доходи і про трудовий стаж;
- допомога по безробіттю;
- программа «я планую дитину» ― все, що є про допомогу молодим батькам;
- допомога при народженні дитини;
- єМалятко;
- грошова компенсація допомоги «пакунка малюка»;
- допомога на дитину;
- запис до дитячого садочка;
- відпустка по догляду за дитиною;
- оформлення посвідчення багатодітної сім'ї та інші.
Загалом усі статті та функції поділені за трьома групами:
- гіди — відповіді на питання (наприклад, як знайти першу роботу чи знятися з обліку переселенців);
- інструкції — допомога з конкретними питаннями (наприклад, як підготуватися до виїзду за кордон чи отримати пенсію);
- особистий досвід — історії людей.
«Головна мета розділу Дія. Безбар`єрність ― додати взаєморозуміння і людяності у спілкуванні з державою. Тому деякі матеріали у ньому присвячені питанням, яким зазвичай не знаходиться місця на державних порталах. Наприклад: «Особистий досвід людей, які змінили професію після 60». Або «Мене не беруть на роботу без досвіду. Де його взяти?», ― розповіла Олена Зеленська, яка разом із віце-прем'єр-міністром — міністром цифрової трансформації Михайлом Федоровим презентувала оновлення порталу.
Проєкт створено у співпраці з представниками ключових аудиторій, за підтримки Програми розвитку ООН в Україні, Швеції та ГО «Безбар'єрність».
