Дерегуляція бізнесу для вуличних торговців нічого не дасть. Знаменитий економіст озвучив ідеї щодо реформ в Україні

8 грудня 2018, 20:58

Одним із головних завдань для будь-якої сучасної держави є створення можливостей для розширення та масштабування бізнесу, переконаний легендарний економіст з Перу Ернандо де Сото. Таку думку він висловив в інтерв'ю журналу Новое Время, говорячи про головні економічні проблеми XXI століття та способи їх подолання.

Зокрема де Сото дав ряд рекомендацій щодо реформування української економіки.

"Якщо ви будете дерегулювати бізнес-середовище виключно для того, щоб вуличні торговці овочами платили податки, у вас нічого не вийде. А у великих компаній, які недоплачують податки, завжди під рукою високопрофесійні податкові консультанти, які у своїх технологіях зазвичай йдуть на крок попереду державних аудиторів", - нагадав де Сото, відомий прихильник ідей вільного ринку та автор декількох інтелектуальних бестселерів (Загадка капіталу та Інший шлях. Невидима революція в третьому світі).

Відео дня

"Пропагуйте можливість масштабувати, розширювати бізнес. Людина, яка торгує яблуками на вуличному базарі, так і буде ними торгувати до кінця життя, якщо не стане елементом в інституційній системі економіки. Зі мною погодилися б і Адам Сміт, і Карл Маркс", - підкреслив де Сото.

Він також нагадав, що метою будь-якої детінізації бізнесу має бути збільшення конкуренції.

"Якщо ви займаєтеся роздрібними продажами, то тіньова економіка вам запропонує торгувати всілякими дрібницями з візка на одній з малопривабливих міських вулиць. Але у візок багато товару не влізе. При цьому у вас навіть не буде доступу до електрики, холодильника та туалету. Так виглядає бізнес маленьких масштабів, - навів аналогію перуанський економіст. - Порівняйте це з намиванням золота. Скільки золота ви можете намити самостійно? А якщо у вас є цілий завод, який цим займається?"

За його словами, можливість виробляти щось у великих кількостях - це і є масштабування, яке веде до скорочення витрат.

"Якщо у вас є серйозний масштаб, ви можете значно ефективніше хеджувати ризики. Ви набагато швидше збагачуєтеся. Торгуючи з візка, багатим не станеш. Про що думав Джефф Безос, коли відкривав свій онлайн-магазин книг, що пізніше став імперією Amazon? У першу чергу - про масштабування", - навів аргумент де Сото.

Читайте повну версію цього інтерв'ю у свіжому номері журналу Новое Время - №45-46 від 6 грудня 2018 року.

Редактор: Інна Семенова
poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу NV

Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо NV
X