Авіакомпанія KLM святкує своє 100-річчя

Найстаріша у світі авіакомпанія (Фото:KLM)
Найстаріша у світі авіакомпанія святкує своє перше сторіччя. 7 жовтня 1919 року вісім голландських бізнесменів на чолі з молодим лейтенантом Альбертом Плесманом відкрили KLM — Королівську авіаційну компанію з офісом у Гаазі. При цьому дозвіл на використання титулу «королівська» було отримано у самої королеви Нідерландів Вільгельміни.
Відтоді минуло століття, в якому було багато знаменних подій, зокрема і для KLM. Деякі з них дуже оригінальні, інші - новаторські. Так, наприклад, у 1958 році компанія зробила своїм клієнтам цікаву пропозицію — подорож навколо світу за 89 годин 20 хвилин. У цьому ж році вона почала виконувати рейси Амстердам — Токіо через Північний полюс. У екіпіровку команди входив комплект виживання з гвинтівкою для відлякування ведмедів. У 1991 році KLM стала першою європейською авіакомпанією, яка розробила програму лояльності для постійних клієнтів. Саме KLM першою в світі запровадила кіоски самообслуговування для роздруківки посадкових талонів. А в 2007 році вона почала співпрацювати зі Світовим фондом дикої природи і отримала звання найбільш екологічно чистої авіакомпанії.
KLM проводить планомірне скорочення викидів СО2 в атмосферу, внаслідок чого за останні 8 років вдалося на 21,6% зменшити вуглецевий слід. Поступово відбувається перехід на сучасне біопаливо. Зокрема, компанія першою розпочала здійснювати регулярні комерційні рейси на біопаливі. Зменшити витрати пального та обсяг вихлопів дозволяє і покупка більш легких та сучасних літаків. Також скоротити викиди СО2, раціонально використовувати воду та електроенергію дозволяє правильне наземне обслуговування лайнерів.
Компанія активно залучає своїх пасажирів у колективну відповідальність перед планетою. Протягом 11 років діє програма CO2ZERO, в якій мандрівники можуть компенсувати вуглецевий слід від свого польоту. Не тільки захистити, а й відновити екосистему допомагає інша програма KLM — CO2OL Tropical Mix. В рамках цієї програми було висаджено 126 500 дерев у Панамі. Також компанія дотримується принципів відповідального споживання і правильної переробки відходів. Соціальна корпоративна відповідальність KLM поширюється і на допомогу благодійним фондам та організаціям. Тільки в 2018 році члени програми Flying Blue по всьому світу пожертвували понад 3 500 квитків різним некомерційним організаціям. А сама група компаній Air France — KLM інвестувала 15 млн євро в соціальні проекти.

100 років в авіації - це також історія постійного впровадження інновацій. За останні роки KLM розробила ряд мобільних додатків, які полегшують бронювання квитків, реєстрацію, пошук багажу і надають пасажирам інформацію про рейси в режимі реального часу. Була створена інтерактивна карта Schiphol Airport Map для зручної навігації в аеропорту Схіпгол, персональний голосовий асистент Google зі штучним інтелектом, мобільний додаток із доповненою реальністю для оцінки параметрів ручної поклажі за допомогою камери телефона, «розумна» багажна аудіобірка з вбудованим GPS-модулем і динаміком, що виконує функції персонального гіда Амстердамом.
Турбота про клієнтів, довкілля та прагнення до сталого розвитку — три кити найстарішої авіакомпанії світу, які дозволяють їй залишатися на позахмарних висотах світового лідерства.