Сім кроків до особистого успіху. Блог маркетолога

0 коментувати
 Фото: stockasso/Depositphotos

Фото: stockasso/Depositphotos

У сучасному світі маркетингові стратегії застосовні не тільки до бізнесу, але також до особистісного розвитку.

Не втомлюся повторювати, що ми живемо в час, коли маркетинг керує світом і керує не тільки життями окремих людей, а й корпораціями та державами. Як доказ можу навести США, де маркетинг, власне, було скомпільовано як науку, і де його посилено і успішно застосовують. Це держава, яка живе і розвивається за законами і принципами маркетингу, і подивіться, хто країна номер один у світі?

Наше завдання не дати маркетингу керувати нами, а самим керувати своїм життям за допомогою маркетингу – це не просто реально, це, в принципі, необхідно, для успіху і процвітання в сучасному світі. На початку нового року пропоную пройтися по основним інструментальним крокам маркетингу, згадуючи вже пройдене минулого року і відкриваючи щось нове у 2018-му.

1. Цілепокладання. Почну зі слів Йоганна Вольфганга Гете: "Я поважаю людей, які точно знають, чого хочуть. Велика частина бід у світі походить від того, що люди недостатньо точно розуміють свої цілі". Цілепокладання і в житті, і в маркетингу – це не складно. Досліджуємо ситуацію, аналізуємо, на основі отриманих даних, зіставляємо ситуацію і можливості з бажаннями – і все, досяжні осудні мети поставлені, залишиться нісенітниця – досягти їх. Я – людина-план. У мене план є завжди і на все, навіть якщо просто в голові. Навіть йдучи зустрічатися з подругою, я варіативно, але все ж планую зустріч. І, чесно, я думаю, що саме планування допомагає мені досягати мети. Процес маркетингового планування SOSTAC ми вже розглядали, нагадую про всяк випадок.

2. Маркетингова стратегія. Стратегія без тактики – це найповільніший шлях до перемоги. Тактика без стратегії – це просто суєта перед поразкою. Сунь Цзи. Для становлення, як експерта в своїй галузі, маркетингова стратегія неминуча і необхідна. І у успішних людей вона завжди є. Питання, наскільки вона усвідомлена... Персональна маркетингова стратегія, – ніщо інше, як чітке розуміння що і як ви будете робити для досягнення своїх цілей. Відповідно, для розробки стратегії (для повноцінного якісного життя, напевно, так правильніше буде сказати), спочатку потрібно поставити цілі. Потім розробити план їх досягнення з тимчасовими рамками. До кожного плану підвести всі ресурси, включаючи людські та фінансові. Розставити мети по пріоритетності – і бінго, це і є стратегія. Я рекомендую її прописувати, але це не догматично.

Якщо ви хочете виставляти рахунки по 300 євро на годину, на вас не може бути костюм за 300 гривень

3. Позиціонування. Для чіткого визначення власного позиціонування, або, говорячи людською мовою, для розуміння свого місця в цьому світі, найкраще підходить прекрасний інструмент маркетинг мікс або 5К. Ви зможете чітко визначити і зрозуміти для себе свою позицію в цій реальності, всього лише відповівши собі на 5 простих питань: Хто я? Де я? Чого я хочу? Як я буду цього досягати? – і, на мою думку, найголовніше питання,– Хто за це все буде платити?

4. Цільова аудиторія. Питанню, хто за ваш розум і знання буде платити гроші, присвячені багато і багато томів маркетингової літератури. Чим чіткіше і детальніше опрацюєте для себе профіль свого клієнта, чим краще ви зможете визначити, де його можна знайти, що його турбує, чим його залучити і що саме йому потрібно. Таким чином, ви зможете абсолютно конкретно і безпомилково сформувати пропозицію, від якої клієнт не зможе відмовитися.

Як приклад розповім цікаву історію появи бренду Victoria Secret. Справа була у 1970-ті. Люблячий і дбайливий чоловік Рой Реймонд захотів купити в подарунок коханій набір білизни, але такий, щоб подобався (природно!), перш за все, йому. Продавщиці настільки не очікували побачити в магазині для жінок чоловіка, що Рою ніхто не зміг допомогти. Йому довелося самому створити магазини, де вміли б обслужити всіх; і де чоловікам були б і раді, і готові, і могли допомогти.

Стати кращим і мало не єдиним для своїх клієнтів (хто б не переховувався за цим позначенням – споживачі або пацієнти) при всьому багатстві вибору, зможе приголомшливо важлива, зараз особливо, річ – клієнтоорієнтованість. Почитайте Джона Шоула "Першокласний сервіс як конкурентна перевага". Хоча, в принципі, можете нагадати собі і про інші п'ять конкурентних переваг по Майклу Портеру.

5. Стань іншим. Стань помітним. Стань брендом. Тема побудови персонального бренду зараз мега популярна – пишуть, коучать, тренують. Мені більше подобається трохи інший стратегічний підхід, коли мета стати не стільки брендом (бо все ж людина-бренд, за визначенням маркетолога Ігоря Манна – це той, хто виходить до тисячних аудиторій і йому не треба представлятися), а стати лідером думок для своєї цільової аудиторії. Найдоступніша для сприйняття і надзвичайно зрозуміла інструкція для просування себе – книга Тіни Силинг, доктора наук, викладача Стендфордського університету, «Зроби себе сам. Поради для тих, хто хоче залишити свій слід».  

6. Дейл Карнегі ще в 1930-і помітив, що успіхи тієї чи іншої людини в його фінансових справах навіть в технічній сфері чи інженерній справі відсотків на п'ятнадцять залежать від її професійних знань і відсотків на вісімдесят і п'ять – від її вміння спілкуватися з людьми. (Карнегі Д. Як придбати друзів і впливати на людей). Я ж кажу, що в сучасному світі формула успіху дорівнює відомій приказці з криміналістики: немає тіла – немає справи. Тобто, якщо ви щось зробили, але про це ніхто не дізнався – ви нічого не зробили. А для того, щоб якомога більше людей дізналися, що ж ми зробили, нам потрібні:

Маркетингові комунікації – процес передачі цільової аудиторії інформації про продукт або послугу. В даному випадку – про вас. З усіх складових Маркомі, нам найбільше потрібні і корисні реклама, зв'язки з громадськістю (PR), прямий маркетинг (розсилки і т.д.), особисті продажі і сервісне обслуговування (утримання існуючого клієнта). Не забувайте про різноманітність каналів комунікації і, найголовніше, не забувайте ними користуватися.

7. Інвестиції в маркетинг. У бізнесі це часто називають "маркетинговий бюджет", але, їй-богу, бюджет – це витрати. А витрати на маркетинг – це інвестиції, тому що чим більше правильні вкладення – тим більший прибуток від них. І навпаки. І так, інвестиції будуть необхідні для досягнення будь-яких цілей.

Перш за все, інвестицій вимагатиме ваш зовнішній вигляд: здоров'я, фізична форма, доглянуте обличчя і руки. Процитую Акіо Моріта, засновника корпорації "Соні": "Щоб справити правильне враження, треба жити в гіршому номері кращого готелю в центрі Нью-Йорка, а не в найкращому номері поганого готелю на околиці". Додам від себе те, що я говорю своїм юристам: "Якщо ви хочете виставляти клієнтам рахунки по 300 євро на годину, на вас не може бути костюм за 300 гривень".

Це також ваша постійна нескінченна невпинна і безперервна освіта, а хороша освіта вимагає вкладень.

Це і ваші представницькі витрати – з потрібними контактами потрібно обідати і їм потрібно дарувати презенти. Вкладень можуть зажадати і ваші маркетингові комунікації. Просто пам'ятайте, що це не витрати - це інвестиції і інвестуйте з сенсом, почуттям і користю.

Всього лише сім кроків. Простих. Зрозумілих. Доступних. Залишилася дрібничка – взяти і зробити. Успіху і удачі в новому році!

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів