Колективне свинство. Звідки взялися інтернет-меми та як вони завоювали інтернет

17 червня 2018, 07:03

Ще одна голлівудська селебріті стала жертвою інтернет-мемів і видалила свій аккаунт з соцмережі. НВ розбиралося, коли з'явилися меми та навіщо вони взагалі потрібні.

Минулого тижня зірка серіалу «Дуже дивні справи» Міллі Боббі Браун була змушена видалити свій аккаунт в Twitter через цькування мережевих тролів.

Все почалося ще в кінці 2017-го, коли одна з користувачок Twitter придумала фейкову історію про, нібито, гомофобні та антиісламські погляди 14-річної актриси.

Відео дня

Користувач Kelsey Fiona написала: «Я побачила Міллі Боббі Браун в аеропорту і попросила сфотографуватися з нею. Вона сказала, що зробить це лише тоді, коли я зніму свій хіджаб, на що я відповіла: «Це моя віра». Вона агресивно зірвала хіджаб з моєї голови та наступила на нього».

Її запис прокоментувала користувач сamryn: «У тебе немає хіджабу навіть на фото твого аккаунта». На що Kelsey відреагувала з сатирою: «Тому що вона зірвала його з мене».

Як пише видання Mashable, після цього аккаунт @KelsFiona в Twitter було призупинено, а сам запис видалено.

Вже на наступний день, в мережі з'явився хештег #TakeDownMillieBobbyBrown (покінчимо з Міллі Боббі Браун). Чи то в знак протесту, чи то просто для створення нового вірусного мему, люди почали постити під цим хештегом вигадані історії з приводу гомофобії актриси.

Нарешті я можу розповісти свою історію. Коли я була в Taco Bell, Міллі Боббі Браун (гра слів з milly bonerby brine - ред.) використала телекінез щоб вихопити мій буріто і сказала: «З тебе вистачить, жирна лесбіянка». Я пробувала зупинити її, але не змогла. Ми повинні зупинити її!»

Я зустрів Міллі в підземці і попросив сфотографуватися з нею. Вона вихопила мій телефон, розбила його і сказала: «У мене немає часу говорити з педиками». Потім вона плюнула в мій сендвіч, додавши: «Може після цього ти схуднеш».

Хештег з подібними історіями дуже швидко розлетівся по мережі та став справжнім мемом на кілька місяців.

Нібито Міллі Боббі Браун збиває гея, друкуючи sms на телефоні: «Я ненавиджу педиков»

Декілька днів тому молода актриса без будь-яких пояснень і публічних заяв видалила свій аккаунт з Twitter. У мережі вже почали захищати Міллі Браун, кажучи про те, що вона навпаки підтримує ЛГБТ-спільноту і такі жарти надто жорстокі для 14-річної дівчинки.

Напарниця Міллі Браун по серіалом «Дуже дивні справи» Вайнона Райдер також ставала предметом інтернет-мемів торік. Під час церемонії вручення премії Премії Гільдії кіноакторів США 2017, актриса була настільки емоційна, що її гримаси стали мемами на довгий час.

Для творців таких мемів неважливо хто стає жертвою глузувань - відома актриса, чи звичайний перехожий. Головне, щоб напис/картинка/відео зачепила емоцію користувачів та поширювалася якомога довше.

З огляду на це, НВ розбиралося з історією та призначенням інтернет-мемів.

Сьогодні, інтернет-меми стали цілою культурою міленіалів та інших поколінь. Молодь в інтернеті може навіть спілкуватися за допомогою лише картинок, стікерів та інших медіафайлів, які відсилаються до популярних жартів у мережі, фільмів, історичних подій або чого-небудь іншого.

Випускники журфаків та інших комунікативних спеціальностей знають, що мем - це будь-яка одиниця культурної інформації.

Один з перших слово «мем» використовував Річард Докінс ще в 1976 році. У своїй книзі «Егоїстичний ген» він написав, що меми - це ідеї, які можуть множитися, розвиватися і входити в популярну культуру так само, як і поширюються гени.

Звичайно, зараз для багатьох людей мем означає смішну картинку в мережі, яка не несе ніякого смислового навантаження і створена для того, щоб відволіктися від роботи або просто провести час в мережі, піднявши собі настрій дурними зображеннями.

Але, нещодавно, Массачусетський технологічний інститут (MIT) опублікував дослідження, в якому вчені аналізували ким створюються різні меми, як вони набирають популярність, і від чого залежить їх успіх.

Існує багато спільнот, які займаються просуванням мемів в мережі. Причому, це можуть бути як окремі соцмережі для користувачів, яких забанили на інших ресурсах (наприклад, Gab), так і найпопулярніші в світі мем-спільноти, сайти, форуми, додатки, які мають свою аудиторію, авторів, влаштовують флешмоби і перетворюються в справжні медіа, новинні ресурси та відеохости нги.

MIT аналізували як раз такі спільноти - 9GAG, 4chan, KnowYourMeme, Two Reddit і їх відгалуження - /pol/ та The Donald.

Вчені зібрали понад 100 млн мемів з різних сайтів для того, щоб об'єднати їх тематично, визначити їх аудиторію та зрозуміти який вплив вони мають.

З'ясувалося, що: деякі платформи набирають популярність від публікацій політично некоректних мемів з расистськими, нацистськими або антисемітськими поглядами; деякі беруть своєю нейтральністю, масовістю і мейнстрімністю; а деякі постять лише оригінальний контент, за допомогою якого люди можуть дізнатися походження або первинне значення певного мема, оскільки часто такі картинки мають зовсім різні сенси.

Залежно від світових подій, новин або календарних свят, меми можуть оновлюватися від декількох в день, до сотень за пару хвилин. Коли картинка заходить аудиторії - вона миттєво розлітається по всіх інтернет-ресурсах, адаптується до мов різних країн, та, в деяких випадках, навіть стає інформаційним приводом для ЗМІ.

Аналізуючи мільйони картинок, вчені з MIT навіть вивели спеціальну стратегію для успішного поширення мемів: подібно до біолога, який вивчає людський геном, творець мемів повинен забезпечити безперервність розмноження смішних картинок, їх мутацію та поєднання з іншими видами, і постійне оновлення потомства мемів.

Автори статті пишуть, що поки ключовим елементом еволюції таких спільнот як 4chan є реальні люди. Але незабаром, як у багатьох інших цифрових сферах, творцями мемів можуть стати комп'ютерні алгоритми.

Можливо, вже зараз хтось розробляє спеціальний штучний інтелект, який міг би в рази швидше відстежувати новини, тренди, асоціювати їх з іншими темами, робити відсилання до попередніх подій та видавати ідеальну сміхову комбінацію у вигляді картинки і напису.

А чому б і ні, адже подібні алгоритми вже працюють у кіно, рекламі, ЗМІ, та, як великі компанії, так і окремі люди заробляють мільйони доларів, завдяки генерації самого різного контенту для аудиторії.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X