Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Полюбіть дорогу до роботи

12 серпня, 12:19
1142
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Девід Робсон: Ви можете суттєво вплинути на вашу рутину

Британський журналіст Девід Робсон в матеріалі для BBC Capital пояснює, як час, витрачений в громадському транспорті, може покращити здоров’я та настрій

Вас може розчарувати те, скільки часу ви витрачаєте на щоденну дорогу до роботи. Житель Лондону, приміром, в середньому 40 хвилин. Інші мегаполіси Європи мають ще гірші показники.

Хто б не відмовився використати ці хвилини на друзів, заняття спортом чи просто лежання перед телевізором? Утім, кількарічні дослідження доводять, що той час, який іде на дорогу, приносить деяку користь – особливо якщо користуватися громадським транспортом. Усвідомлення цих переваг може зробити вашу подорож більш терпимою.

Прискорене навчання

Уявіть свою ранкову дорогу. Без сумніву, що від стресу, отриманого в переповненій маршрутці чи поїзді, ви можете відчувати себе втомленим навіть ще до приїзду на роботу, але деякі вражаючі досліди Джона Яхімовіча з Колумбійської бізнес-школи доводять, що ти не мусиш себе так відчувати.

Він з’ясував, що люди, які мають «пов’язані з роботою перспективи» – тобто думають і планують день і тиждень наперед, а також продумують кроки, які треба зробити заради досягнення певних кар’єрних цілей – схильні переживати стрес добирання краще, ніж люди, чиї думки гуляють безцільно. І це веде до більшого задоволення роботою протягом дня.

Щоденні муки можуть мати неочікувані плюси для фізичного здоров’я

Яхімовіч вважає, що дорога може полегшити тягар конфлікту, який ми відчуваємо, перебуваючи між двома своїми ролями – вдома і на роботі. Зрештою, наша поведінка вдома – як сусідів, подружжя чи батьків – дуже відрізняється від того, що від нас очікують на роботі. І деякі люди не переключаються з однією ролі в іншу природно, породжуючи цим конфлікт, що може перерости у стрес, пов’язаний з роботою. […]

Ті кілька хвилин, протягом яких можна подумати про день, який нас очікує, можуть полегшити таку зміну ролей та зменшити стрес перед приїздом в офіс. […]

У свою чергу вечірня дорога може стати хорошою нагодою закріпити в пам’яті всі ті речі, як ви вивчили протягом дня. Франческа Гіно з Гарвардської бізнес-школи попросила IT-працівників напрацювати собі звичку проводити 15 хвилин за рефлексією наприкінці кожного дня. На завершення курсу вони показали на 20% кращу продуктивність, ніж ті, хто витрачав цей час на якісь додаткові активності. […]

Деякі люди віддають перевагу більш активному способу відволіктися – і варто пам’ятати, наскільки ефективними можуть бути ці вирвані моменти у довгостроковій перспективі. Нещодавно BBC Capital з’ясував, що люди, які витрачають на дорогу більше 6 годин  щотижня, за цей час можуть прочитати (або прослухати) 100 тисяч слів книжки. Або ж ви можете вирішити вчити мову. Дослідження нейронауки показують, що ми завжди вчимось найкраще протягом коротких перерв – тобто час, витрачений на дорогу, може стати ідеальною нагодою перевірити цей принцип на практиці.

Навіть якщо твій розум безцільно блукає, ти можеш несподівано прийти до рішення заплутаної проблеми – такі моменти бездумного відволікання від будь-чого можуть привести до моментальних спалахів креативності. […]

Схуднення

Ваші щоденні муки можуть мати неочікувані плюси для фізичного здоров’я. Приміром, дослідження над тайванцями довело, що ті, хто використовує громадський транспорт, на 15% менше схильні до повноти, ніж ті, хто добирається до роботи машиною. Важливо, що ці цифри ніяк не змінюються під впливом таких факторів, як соціально-економічний статус. […]

Гаразд, поїздка автобусом чи поїздом не створює ефект такого фізичного навантаження, як уроки Зумби. Та це однаково вимагає від людини пройтись від зупинки до зупинки, а тайванське дослідження доводить, що такі короткі спалахи активності можуть суттєво вплинути на ваші фізичні показники.

Більше того, проаналізувавши детальні показники огляду English National Travel, Річард Петтерсон з Імперського коледжу Лондона з’ясував, скільки вправ забезпечує середньостатистичному британцю його щоденна дорога туди і назад. Так вчений з’ясував, що лише добираючись, третина користувачів громадського транспорту виконує норму в 30 хвилин зарядки, рекомендованої урядом.

Переформатування

Петтерсон звертає увагу, що уряди можуть врахувати ці переваги при розгляді проблеми фінансування транспортних мереж, оскільки переконуючи людей відмовитись від машин на користь поїздів і маршруток, можна реально вплинути на здоров’я нації. Вчений підрахував, що коли у тій же Великобританії попит на громадський транспорт зросте на 10%, то кількість людей, які дотримуються рекомендованого рівня фізичного навантаження, зросте на 1,2 мільйони. «Деякі рішення, які можуть не здаватись сприятливими для здоров’я, насправді ефективно вплинуть на благополуччя людей», - каже вчений. […]

Зрештою, психологічні дослідження не раз доводили, що рівень стресу, який ми отримуємо від певної дії, сильно залежить від того, як ми її сприймаємо. Дві ситуації – здавалось б рівні за об’єктивними показниками – можуть мати різний ефект залежно від нашої власної інтерпретації. Наприклад, сприймаємо ми певну активність як автономну, чи як таку, що сприяє досягненню більшої мети. Ці зміни не лише суб’єктивні: вони відображаються на фізичних показниках – ось як коливання кортизолу, гормону стресу.   

Усвідомивши та переоцінивши переваги щоденної дороги так, що вони більше не здаватимуться довгими годинами, проведеними в пусту, ви можете суттєво вплинути на ваші рутинні дії, і вони більше не кидатимуть тінь на решту дня.

Повний текст читайте на BBC Capital

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Головне

Ми рекомендуємо

9 травня, 21:39

article_img
Правила життя 40-річних