текст-09

17 березня 2017, 12:14
0
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Перше, що мене здивувало в місті,— тут немає заторів. Я уявляю, який рух був би на Петрівці або проспекті Перемоги в Києві, якби в українській столиці жили 15 млн осіб. Це був би в буквальному сенсі апокаліпсис. У центрі ж Токіо заторів немає взагалі. Виявилося, що фактори, які стримують приплив особистого автотранспорту в центр і трафік у місті взагалі, мають економічну природу.

По-перше, тут не можна просто зібрати грошей і купити особистий автомобіль. У вас має бути паркувальне місце, а його оренда в центрі може зрівнятися з вартістю оренди невеликої квартири. До того ж вам треба заплатити чималу страховку, річний податок і, головне, пройти відверто дорогий техогляд двічі на рік. За моїми підрахунками, витрати на утримання і постійне використання особистого автомобіля в Токіо можуть доходити або навіть перевищувати $1 тис. на місяць. І це при середній японській щомісячній зарплаті в $3 тис.


ОСВІЖИМОСЯ ПІСЛЯ РОБОТИ: У діловому кварталі Маруноуті шампанське Moet & Chandon настільки ж ходовий товар, як джин з тоніком біля станцій київського метроОСВІЖИМОСЯ ПІСЛЯ РОБОТИ: У діловому кварталі Маруноуті шампанське Moet & Chandon настільки ж ходовий товар, як джин з тоніком біля станцій київського метро



Додайте сюди громадський транспорт, який чудово працює, і таксі, і стає зрозуміло, чому багато жителів Токіо воліють приїжджати на роботу на метро або автобусі.

Дорогий техогляд, який коштуватиме $1-2 тис. двічі на рік залежно від типу автомобіля, пояснює другу загадку Токіо — у 15‑мільйонному місті абсолютно чисте повітря. Чим старший автомобіль, тим вища вартість техогляду. У якийсь момент стару машину стає вигідніше просто продати.

До того ж багато транспортних засобів у Токіо використовують гібридні двигуни. Результат очевидний — японська столиця уникла долі багатьох азіатських мегаполісів — таких, наприклад, як Пекін, де через смог часто нічого не видно далі кілометра. І не тільки азіатських. За загальним визнанням членів нашої групи, повітря у 15‑мільйонному Токіо чистіше, ніж у 3‑мільйонному Києві.

Здивування № 3: люди. Я очікував побачити виснажених важкою роботою і стурбованих своїми проблемами жителів величезного мегаполісу. Мої очікування не виправдалися. Всі жителі Токіо, з якими я зустрічався, були доброзичливі та привітні. Всюди — у транспорті, на вулиці і кафе. Японці легко йшли на контакт і спілкувалися на будь-які теми. Ніякого снобізму у ставленні до українців, з яким іноді доводиться стикатися в Європі. Англійської мови цілком достатньо для насолоди містом.

Головне

Країни

Вчора, 16:56

thumb img
Кількість жертв циклону в Мозамбіку збільшилася до 417 людей
Політика

Вчора, 08:24

thumb img
Що вони собі думають. Найбільш рейтингові кандидати в президенти відповіли на запитання НВ
Країни

Вчора, 09:44

thumb img
"Повне знищення": Ісламська держава втратила останній бастіон у Сирії