Ми програємо Китаю. Що розучилися робити США
Західні демократії, і особливо американська демократія стали набагато гірше будувати інфраструктуру. Чим це загрожує
Вперше надруковано на americanpurpose.com. Колонка опублікована з дозволу редакції
Чим старше я стаю, тим більше мене починають цікавити люди, які щось будують, і я сам все більше люблю будувати.
Коли я був молодший, мені й на думку не спадало стати інженером. Було багато інших доріг, які здавались мені набагато привабливішими: письменник (художньої чи науково-популярної літератури), політичний теоретик, філолог-класик (так починав Ніцше) або якийсь учений. Інженерна справа здавалася мені брудною і дрібною. Коли я навчався у середній школі в Державному коледжі, штат Пенсильванія, більшість інженерів в університетському містечку, здавалося, виступали за війну у В'єтнамі, що тоді вважав безнадійним ретроградством.
Маю сказати, що сьогодні я ставлюся до інженерів зі значно більшою повагою, ніж тоді. Інженери вирішують проблеми неймовірної складності. Це можуть бути невеликі проблеми з не дуже широким застосуванням, але це проблеми реального світу, які мають велике значення для людей і які неймовірно важко вирішити.
Щоразу, коли я сідаю в літак, я думаю про те, скільки зусиль було витрачено на те, щоб зробити мої авіаперевезення безпечними, ефективними та недорогими. Нещодавно повернувся в Сан-Франциско з Франкфурта на одному з Boeing 747 компанії Lufthansa, що залишилися, і досі не можу прийти до тями від того, що такий великий шматок металу може регулярно переміщатися з одного кінця світу в інший. Я відчув неймовірне почуття гордості, коли марсохід Perseverance успішно приземлився на марсіанську поверхню у 2020 році. Обидва мої сини отримали дипломи інженерів, і бачачи проблеми, які їм доводиться вирішувати на своїй роботі, я зрозумів, яке конкретне значення має професія інженера.
Конкретне у буквальному сенсі. Адже протягом кількох останніх років я вивчав проблему будівництва інфраструктури.