Майбутній президент? Як Камала Гарріс будує комунікацію з американцями

20 липня 2021, 16:09

У листопаді 2020 року в США сталася історична подія — вперше віцепрезидентом стала жінка з південно-азійським корінням — Камала Гарріс

І хоча жінки в американській політиці явище не нове: згадаймо, що за президентський пост у 2016 році боролася Гілларі Клінтон, а в 2020 році — Джо Джоргенсен, яка раніше була і кандидаткою у віцепрезиденти, але саме Гарріс отримала таку високу оцінку від громадськості.

Відео дня

Ба більше, BBC, Forbes не втомлювалися повторювати про важливість цієї події, а журнал Time назвав Гарріс символом «зміни поколінь». За статистикою, 46% американців позитивно оцінюють Камалу Гарріс, водночас віцепрезидента Трампа Майка Пенса — лише 19%.

І в той час як Трамп намагається реабілітуватися і почати публічну діяльність, Байден і Гарріс встигли відзначити 100 днів з моменту входження на посаду, а вже на початку червня Камала Гарріс вирушила в першу закордонну поїздку, щоб зміцнити дипломатичні відносини з Гватемалою і Мексикою.

Не випадково в рейтингу найвпливовіших жінок 2020 року, за версією Forbes, вона посіла 3 місце, ставши першим політиком афроамериканського й азійсько-американського походження на цій посаді і першою жінкою-віцепрезидентом в історії США.

Прогнозується, що рейтинг Камали Гарріс ростиме, і цілком можливо, що після закінчення терміну Байдена в 2024 році вона стане кандидатом у президенти від Демократичної партії, маючи вже велику підтримку від американців.

Розбираємо ключові аспекти комунікації віцепрезидентки від часів її участі у виборах президента до нинішнього статусу.

Участь у президентських перегонах

У 2019 році вона вже балотувалася в президенти, але зняла свою кандидатуру через брак коштів. І якщо стандартна схема комунікації з виборцями — це агітаційні ролики, реклама в соціальних мережах, ефіри на ТБ або публікація соціологічних матеріалів, то у випадку з Гарріс ці інструменти були малодоступні саме через обмежені ресурси. Основними її інструментами стали:

Відкрита комунікація з американцями і медіа. У межах своєї кампанії вона організовувала зустрічі в університетах, офіційні виїзди до виборців, погоджувалася на ефіри в медіа. Її позиція в дебатах з іншими кандидатами в президенти США знайшла відгук у ЗМІ, саме тому частина медіа визнали Камалу неофіційними переможцем. Згадаймо, що відкритість до спілкування з журналістами і готовність взаємодіяти з національними медіа дали можливість Байдену обійти Трампа, який поставив ЗМІ в опозицію і використовував тільки Twitter як єдиний канал комунікації. Поки Камала Гарріс прагнутиме до вибудовування тісних взаємин із засобами масової інформації, їй вдасться завоювати політичне лідерство.

Обрання Гарріс на посаду віцепрезидента в серпні 2020 року було дуже вдалим

Декларування своєї прозорості. Ще одним кроком у передвиборчій кампанії стало те, що Камала Гарріс опублікувала повну фінансову інформацію за 14 років своєї роботи в держструктурах (із 2004 до 2018 року). Це перетворило її на найпрозорішу кандидатку в президенти, особливо з огляду на той факт, що Трамп став першим президентом США в сучасній історії, який не опублікував своїх декларацій.

Вибудовування меседжів навколо проблемних питань аудиторії. Гасло її передвиборчої кампанії — «Камала Гарріс для людей», і свою увагу Гарріс звернула на проблемні зони і потреби окремих категорій американців. Так вона підтримала групи, що виступають за право робити аборти, порушила тему компенсацій і пільг для працівників. Також Гарріс запропонувала програму «Медична допомога для всіх», щоб розв’язати проблему з доступністю медстрахування і загалом високою платою за медичні послуги.

Відкритість до обговорення своїх програм, власна зацікавленість, особисті приклади — згадаємо ситуацію, коли вона заявила, що Байден виступав за сегрегацію шкільних автобусів у той час, коли вона була тією дівчинкою, яка «щодня їздила на такому автобусі», стали ключовими складовими її комунікації під час президентських перегонів.

Деякі політичні експерти вказували на проблеми всередині передвиборчого штабу Гарріс на рівні менеджерів. Особливо можна виділити хаотичні й несистемні дії глави передвиборчої кампанії Майї Гарріс (сестри Камали), що тягло за собою плинність кадрів і нераціональне використання бюджету. Але незважаючи й на ці недоліки, вектор комунікації було обрано більш ніж вдало. Адже якщо тобі вдасться отримати серця = довіру народу, вважай, більшу частину шляху пройдено. І далі потрібно лише зміцнити свої позиції, використовуючи всі доступні і прості точки контакту, не забуваючи про демографічні і культурні особливості людей залежно від регіону.

Вдале висунення у віцепрезиденти

А що ж зараз? З погляду політичної комунікації можна вважати, що обрання Гарріс на посаду віцепрезидента в серпні 2020 року було дуже вдалим. Вона стала уособленням тієї частини американців, які відчувають соціальну несправедливість щодо расових ознак, і змогла перетворити їх на прихильників Демократичної партії.

За лічені секунди офіційні соцмережі і веб-сайт Демократичної партії говорили про новий тандем «Байден — Гарріс». Дивно, але це досягнуто без витоків, як було в 2008 році з обранням Байдена на посаду віцепрезидента. Жоден репортер в Америці заздалегідь не мав цієї інформації. Це можна назвати повним управлінням власним комунікаційним порядком денним.

І коли тривалий час в інформаційному просторі були негативні новини про статистику інфікованих коронавірусом, обрання Камали Гарріс стало позитивною продухвиною й уособленням надії на нові зміни і що інтереси тих, хто почувається обділеним, будуть представлені і враховані. Але якщо говорити про те, чого їй вже вдалося досягти, який імідж вибудувати і як зміцнити перше враження, слід розібратися в основних сильних векторах її комунікації:

Сторітеллінг і використання наративу «служіння людям». Налагодження зв’язку з американцями Камала Гарріс почала зі сторітеллінгу і написання книги «Істини, які ми зберігаємо» про своє минуле, іммігрантське дитинство і міжрасові корені. Таким способом вона показала свою відкритість, прозорість, підкреслила зв’язок зі своїми цільовими групами і вбудувала в цю історію меседж про те, що йде в політику заради служіння людям.

Цей зв’язок підкріплюється використанням слів, з якими її пов’язують коріння, наприклад, називаючи страви індійської кухні в ефірі кулінарного шоу або використовуючи тамільську мову в розповіді про свою маму. Деталі мови, які в масштабах країни і спілкування з американцями роблять Гарріс емоційно близькою до своєї цільової аудиторії і підкреслять свою належність до всіх представників національних меншин Америки.

Знання запитів своєї цільової аудиторії. Оскільки ефективна вакцинація від коронавірусу зараз у пріоритеті, Камала Гарріс ініціювала створення групи з COVID-справедливості, яка займатиметься тими, хто з якихось причин не увійшов в списки з вакцинації. Крім того, мобільні підрозділи доставлятимуть вакцини в райони, де немає легкого доступу до медичного обслуговування, таким чином збільшуючи охоплення тих, хто не наважується на вакцинацію. Передусім це стосується національних меншин.

Також Камала Гарріс була провідним ініціатором законопроєкту про розширення можливостей надання фінансової допомоги підприємствам, які постраждали від наслідків COVID-19.

Працювати потрібно не тільки з громадськістю, а й зі своєю командою. Під час зборів Гарріс повторює тезу про те, що вони повинні діяти так, щоб усі американці, незалежно від статі, віку, походження, розуміли, що вони є на глобальній картині, яку «малює» адміністрація США. Що вони — важлива частина цієї картини. Це як фотографія з дня народження в альбомі ваших друзів. Якщо ви на ній є, ви відчуваєте свою важливість, але, якщо про вас забули — ви думаєте, що вами знехтували.

Ми повинні знати, куди рухаємося, заради чого і що має бути в результаті. Пам’ятайте, державна влада повинна звучати однаково і передавати єдині меседжі як колектив музикантів в оркестрі, які виконують складну симфонію.

Деталі, які говорять за себе. Завдяки прокурорському минулому віцепрезидентка виробила сильні ораторські навички та вміння поєднувати жорсткий і м’який підходи в комунікації. Цікаво, що в Університеті Святого Іоанна провели спеціальне дослідження, щоб створити профіль особистості Гарріс. Згідно з результатами, Камала Гарріс «самовпевнена» і «наполеглива», але «товариська» і «сердечна».

І, крім вербальних особливостей, слід врахувати її візуальну комунікацію через елементи гардеробу. Насамперед — це перли. Вони були символом громади темношкірих жінок у Гарварді, до якої долучилася Гарріс. Демонструючи свою належність до цієї громади, Камала вибрала перлову нитку як знаковий аксесуар протягом своєї подальшої кар'єри.

А білий костюм, який віцепрезидентка одягнула в день свого обрання, можна вважати символом всіх жінок у політиці, ідеї єдності й емансипації, адже білий колір здавна асоціювався з рухом за виборчі права жінок.

Що ж далі?

Оскільки Гарріс вступила на посаду в січні 2021 року, ми можемо говорити тільки про видиму частину її комунікаційної стратегії. Зараз це про налагодження зв’язку з кожним американцем і зміцнення своєї позиції як політика з народу, котра готова служити людям, допомагати тим, хто цього потребує, особливо меншинам. І саме час розробити сильний набір інструментів комунікації, адже багато політичних експертів підкреслюють низку її вад і недоліків, серед яких:

Низький рівень комунікації з медіа, інформаційна ізольованість. Попри те що під час передвиборчої кампанії Гарріс підтримували багато національних медіа, останнім часом журналісти мають справу із закритістю та відмовами з боку команди віцепрезидентки. А як ми знаємо, журналістика — четверта влада, і пам’ятаємо негативну історію взаємин «Трамп — ЗМІ».

Пасивність у комунікаційному супроводі поїздок країною, що вплинуло на цінність та актуальність її меседжів для ЗМІ. Щоб про тебе говорили, потрібно бути активним у відповідь і цікавим як для громадськості, так і медіа.

Відсутність цілісного політичного образу. Поки що Камала Гарріс не створила незалежного від Байдена політичного профілю, і оскільки є бар'єр з медіа, залишається безліч відкритих питань про її політичну позицію, пов’язану з її закритістю від журналістів. Але до 2024 року — нових президентських перегонів, у неї ще є час провести роботу над помилками і зміцнити свої лідерські позиції.

Так чи інакше, Камала Гарріс стала ще одним прикладом того, що можливості рівні для всіх, незалежно від раси чи гендеру, що жінка з родини іммігрантів може обіймати керівну посаду. Але довгостроковість її успіхів залежатиме від того, чи вдасться їй скористатися своїми сильними комунікаційними навичками, щоб побудувати системну роботу з пресою, керувати інформаційними хвилями на свою користь, створювати інфоприводи й активно працювати не тільки в масштабах країни, але й на регіональному рівні. І якщо Гарріс і її команда скористаються шансом і зроблять рішучі дії — вона може мати дуже велике політичне майбутнє.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Погляди
Дайджест авторських поглядів щодо найбільш гострих питань
Щовівторка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X