Нищівний удар по антикорупційній системі. Що допустив Зеленський

28 жовтня 2020, 12:16

Про яке довічне ув’язнення для корупціонерів може ставити питання Зеленський, якщо скасування статті 366 не дозволить корупціонерів навіть оштрафувати?

Рішення Конституційного суду про скасування статті 366-1 — відповідальність за незаконне декларування — це нищівний удар по всій антикорупційної системі України. Це означає, що обнуляється весь сенс впровадження електронних декларацій держслужбовців і сенс роботи Національного агентства з протидії корупції.

Відео дня

За даними Цензор.Нет, понад 200 справ Національного антикорупційного бюро пов'язані з недостовірним декларуванням. Після набрання чинності рішення КС з чиновників знімається відповідальність за порушення.

Про яке довічне ув'язнення для корупціонерів може ставити питання Зеленський, якщо скасування статті 366 не дозволить корупціонерів навіть оштрафувати?

Рішення Окружного адмінсуду щодо звільнення директора НАБУ — це просто цинічне знущання над державою. Звинувачені в корупції НАБУ судді прийняли рішення про звільнення директора НАБУ! Ну як може існувати такий суд — це ж образа для держави?

Це не особисте питання для президента  це суб'єктність нашої держави

КС і ОАСК проявили цілковиту безвідповідальність і просто наплювали на державні інтереси й на антикорупційну реформу.

А Офіс президента випустив таку собі скромну заяву, ніби нічого не сталося: «...Попереджаємо всіх, хто так чи інакше зацікавлений у руйнуванні наших антикорупційних органів, від спекуляцій і спроб створити державі інституціональні проблеми».

А хто ж це зацікавлений? Чому його не можна назвати? Чому президент не може вжити певних заходів?

А ось Слуга народу Єгор Чернєв назвав речі своїми іменами: «Це антидержавний заколот в чистому вигляді в інтересах Коломойського і олігархів з ОПЗЖ, адже саме За майбутнє і ОПЗЖ здійснили подання до КСУ. Вважаю, що Конституційний Суд своїм рішенням втратив легітимність, якщо не юридичну, то в очах народу фактичну, і це набагато важливіше. А тому його склад має бути замінено, а антикорупційна реформа відновлена. Від наших західних партнерів надходять чіткі сигнали, що Україна може втратити підтримку союзників».

КС і ОАСК продовжують атаки проти НАБУ, Вищого антикорупційного суду, Фонду гарантування вкладів, Національного банку. Політичний і судовий тиск проти всіх, хто брав участь у справі Приватбанку на шкоду інтересам Ігоря Коломойського, зростає. Більшість суддів (але не всі, на щастя), призначених за Януковича і Порошенка, виявилися людьми комерційними. Але волі їх змінювати у нової влади немає — вони відчувають захист.

Удари по НАБУ і антикорупційній інфраструктурі спрямовані на зрив програми співпраці з МВФ. Через невиконання Україною зобов'язань за меморандумом про співпрацю з МВФ держава не може отримати наступні транші кредиту, і це не дає змоги закрити жахливий бюджетний дефіцит — понад 150 мільярдів.

Коломойський показує Заходу, що домовленості із Зеленським неможливі без домовленості з ним. Коломойський показує Зеленському, що є самостійним центром впливу, який вимагає ще більших повноважень.

Поки перший помічник президента Сергій Шефір їздить на доповіді до Коломойського, стверджувати про самостійність президента не доводиться. Через Шефіра Коломойський нагадує Зеленському, що він сидить на гачку — адже з рахунків Приватбанку скеровувалися гонорари Кварталу 95.

Що робити президентові? Визначитися. Якщо Зеленський вважає, що можна продовжувати нипати між погрозами і висловлюватися, коли вигідно, мовляв, я не маю справу до судів, я не втручаюся — так навіщо було обіцяти реформи і боротьбу з корупцією народу? Головна реформа в державі — реформа правосуддя.

Що робити?

1. У президента є більшість у Верховій Раді — необхідно термінове прийняття законопроекту про перезавантаження Конституційного Суду. Адже це судді призначені за Порошенка, за Януковича — чому ж їх там продовжує тримати нова влада?

2. Петиція про ліквідацію Окружного адміністративного суду набрала 25 тисяч голосів, і Зеленський має подати законопроект про ліквідацію ОАСК і передачу його функцій до Верховного Суду, чого вимагає від нас меморандум з МВФ. Цей суд взагалі не реформовано з часів Януковича — один законопроект і все.

3. Викликати Івана Баканова і поставити завдання завершити експертизу з визначення збитків у справі Приватбанку. Експертиза з Приватбанку вже цілий рік бездіяльна в експертному центрі СБУ.

Законність статті 366 має бути в повному обсязі відновлена.

Це не особисте питання для президента — це суб'єктність нашої держави, це повага до влади, це відносини з нашими союзниками.

Текст опубліковано з дозволу автора

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Показати ще новини
Радіо НВ
X