Петля Азовського моря. Як Кремль використовує Керченський міст

11 грудня 2018, 09:03
3042
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

На відміну від мостів, що будують по всьому світу, мета Керченського, побудованого на замовлення Путіна, абсолютно очевидна – не сприяти свободі судноплавства, а перешкоджати їй

Під час дискусії на сесії «Економічна осінь путінської Росії» 6-го Форуму Вільної Росії зайшла розмова про російські репарації після закінчення путінської війни проти України і про долю Керченського мосту. Ілля Пономарьов запропонував розглядати цей міст як один із внесків у рамках неминучих майбутніх російських репарацій Україні. Автор цих рядків заперечив, назвавши вказану споруду ФСБ-шним «керченським зашморгом», гідної тільки однієї долі – демонтажу.

Як відомо, Керченський міст було побудовано з грубим порушенням норм міжнародного права, оскільки Україна як єдиний міжнародно визнаний власник півострова Крим і один із двох законних співвласників вод Керченської протоки ніколи не давала згоди на його будівництво.

Проте, в 2014-му, коли Кремль заявив про намір побудувати міст через Керченську протоку, Україна поінформувала російську владу про те, що в Маріупольський порт Азовського моря заходять судна з надводною висотою 44 метри. Однак Росія побудувала міст з висотою арки основного проходу 35 метрів за максимальної допустимої висоти суден, що проходять під нею (кліренс), 33 метри.

Тепер Керченську протоку не можуть пройти 144 судна, які традиційно приходили до Маріуполя. З 2016 року через Маріуполь і Бердянськ загалом здійснювалося приблизно 25% українського морського експорту. У 2017 р. Маріупольський порт втратив 30% свого традиційного флоту і 14% вантажообігу. У 2018 році, за попередніми оцінками, втрати становлять ще 45% вантажообігу для Маріупольського та 30% для Бердянського портів. Влітку 2018-го було кілька періодів, коли Маріупольський порт простоював по кілька днів через затримки суден під час проходу ними Керченської протоки і через їх огляд патрульними кораблями ФСБ.

Тепер Керченську протоку не можуть пройти 144 судна

Конфігурація та основні параметри Кримського мосту незаперечно вказують на те, що його побудували таким чином, щоб створити максимальні перешкоди свободі судноплавства в Керченській протоці і Азовському морі.

Полотно автомобільної частини Керченського мосту було навмисно розміщено на низьких опорах, при його максимальному наближенні до поверхні води для того, щоб не дати проходу під неосновними прольотами мосту будь-яким маломірним суднам, зокрема прогулянковим яхтам, катерам, човнам.

Штучність заниження автомобільного полотна особливо очевидна на тлі набагато вище розташованого полотна залізничного мосту, профіль якого вимагає невеликих кутів під час підйому до вищої точки мосту і під час спуску з нього. Іншими словами, як з практичної, так і навіть з естетичної точок зору профіль автомобільного мосту міг би слідувати контурам залізничного мосту на більш значній висоті. І тим самим дати відносно невеликим суднам з неглибокою осадкою, а також маломірним суднам можливість проходу через неосновні прольоти мосту.

Однак, максимально наближаючи полотно автомобільного мосту до рівня моря, ФСБ-шні проектувальники навмисне знищили цю можливість. Тепер практично всі судна – незалежно від їхнього розміру, водотоннажності, осадки – для зручності ФСБ-шного контролю над їхнім рухом (або недопущення такого) повинні слідувати тільки під основним прольотом мосту.

Судячи з фотографій, що з'явилися у зв'язку з Керченським морським боєм 23-26 листопада, рух під неосновними прольотами мосту практично будь-яких маломірних суден, включно навіть з катерами і човнами, неможливий.

Ширина основного (по суті – єдиного) судноплавного прольоту Керченського мосту становить 185 метрів. Найвужчий основний проліт серед мостів, побудованих в останні роки, виявляється у Ересуннського мосту в Швеції (490 метрів), тобто в два з половиною рази більше, ніж у Керченського мосту (за наявності біля Ересунна великої кількості неосновних проходів, а також за існування мосту над Великим Бельтом, дублером Ересуннського мосту в Данії, з 1624-метровою шириною основного прольоту).

Ширина основних прольотів всіх трьох Босфорських мостів перевищує тисячу метрів.

Практично всі інші мости через морські судноплавні протоки, побудовані в світі за останні кілька десятиліть, мають ширину кілометр і більше.

Не виключено, що ширина основного судноплавного прольоту Керченського мосту була навмисно встановлена такою, щоб її можна було без великих труднощів фізично перекрити одним-єдиним танкером, що завбачливо «застряг» на ремонті в Керчі з 2017 р., ймовірно, якраз для таких випадків, який стався 25 листопада.

Висота основного (по суті – єдиного) судноплавного прольоту Керченського мосту (35 метрів) дає можливість проходити під ним суднам з висотою не більше 33 метрів. В останні вісім десятиліть через морські протоки в світі будували мости з висотою, як правило, удвічі більшою, – не менше 57 метрів, часто 64-67 метрів, а іноді навіть і 74-80 метрів.

Буквально кілька років тому в самій Росії, у Владивостоці, було побудовано два мости (Золотий і Русский) з достатньою шириною основного прольоту (737 метрів і 1104 метри) і висотою, що відповідає світовим стандартам (64 метри і 70 метрів). Іншими словами, якщо влада не має на меті закупорити морської протоку для судноплавства, мости навіть у сьогоднішній Росії будують у вигляді, який суттєво не відхиляється від світових зразків.

На відміну від мостів, що будують по всьому світу, мета ФСБ-шної Керченської петлі, побудованої на замовлення Путіна, абсолютно очевидна – не сприяти свободв судноплавства, а перешкоджати їй; душити розвиток економіки Східної України; мати можливість у будь-який вподобаний Кремлю момент, як, наприклад, це було 25 листопада, безперешкодно затягувати на горлі Азовського моря Керченську зашморг.

Нинішній Керченський зашморг заслуговує тільки однієї долі – ліквідації.

Якщо і коли Україна визнає за можливе будівництво нового мосту, який з'єднує український Крим і Кубань у майбутній вільній Росії, цей новий міст буде не путінсько-ФСБ-шним, а зовсім іншим – схожим на сотні мостів сучасного світу, що забезпечує безперешкодну свободу навігації для всіх суден.

Текст опубліковано з дозволу автора

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Стань автором

Якщо Ви хочете вести свій блог на сайті Новое Время, напишіть, будь ласка, листа на адресу:

nv-opinion@nv.ua

Вибір редакції

Події

Вчора, 17:45

article_img
Наші люди. Діаспора стала двигуном українського лобі в США та збирає мільйони доларів для батьківщини
Наукпоп

Вчора, 15:52

article_img
Кривавий Місяць. Сьогоднi на жителів Землі чекає незвичайне затемнення
Економіка

Вчора, 13:15

article_img
Інфраструктурний підйом. В Україні рекордними обсягами будують дороги, аеропорти, мости