Тут буде місто-парковка
Чому КП «Київтранспарксервіс» знов опинився у центрі скандалу?
Київські наземні парковки називають золотою жилою — у цьому бізнесі обертається дуже багато готівкових грошей. Керує видобуванням цих грошей фактичний монополіст, міське комунальне підприємство «Київтранспарксервіс».
До 2019 року процес розподілу паркомісць у столиці відбувався приблизно, як у буремні 90-ті - КП розподіляло ті місця між сіткою пов’язаних між собою структур без жодних тендерів чи конкурсів, під захистом «комерційної таємниці». У 2019-му депутати Київради проголосували за рішення про перевід продажу прав на експлуатацію парковок на Прозорро. Боротьба з цією простою реформою почалася задовго до її прийняття і продовжується й досі. Просте й очевидно необхідне рішення про запровадження конкуренції у цьому тіньовому ельдорадо намагалися знищити і на комісіях, і на пленарних засіданнях. Намагаються й досі, вже після його прийняття — створюють нові схеми, «забувають» виставляти парковки на аукціони, ламають реформу у суді.
Минулого місяця надзвичайно вигідне положення комунального підприємства помітив вже й Антимонопольний комітет. У його рішенні сказано, що Київтранспарксервіс не лише є монополістом на ринку продажу прав на експлуатацію київських паркувальних майданчиків, а й зловживає цим положенням, змушуючи переможців електронних аукціонів сплачувати гроші за право укладання договору та штрафуючи їх за відмову від укладання договору або підписання актів приймання-передачі таких майданчиків в експлуатацію.
Тобто якщо людина чи компанія запропонували місту найкращу ціну за паркомісце, вони мають одноразово сплатити 10% цієї ціни за те, що їм дозволять укласти договір, бо так вирішив монополіст внутрішнім наказом по підприємству. Це не гарантійний платіж, адже він сплачується не оператору торгів, а київському КП. Це не платіж за підготовку паркувального майданчика до експлуатації чи проведення аукціону. І ці гроші вам не повернуть, їх просто використають на внутрішні потреби КП.
Восени нас чекає розгляд рішення про перелік парковок та паркомісць
АМКУ оштрафував Київтранспарксервіс на 2,6 млн грн та зобов’язав усунути порушення. І якщо у сплати штрафу сумнівів немає, адже підприємство комунальне і через той штраф міській бюджет просто недоотримає грошей, то в усуненні ними порушення сумніви є великі - цілком можливо, що рішення АМКУ наші паркувальники будуть саботувати так само, як саботують рішення про реформу продажу парковок.
Але це не єдиний скандал навколо підприємства. Восени нас чекає розгляд рішення про перелік парковок та паркомісць. Це те рішення, яке, за словами активіста Віталія Селика, спочатку передбачало запровадження плати за паркування у дворах будинків. Від цієї ідеї комунальні підприємці вочевидь відмовилися (певно, хтось їм пояснив, як буде виглядати реакція киян), але у ньому залишилося ще багато цікавого. По-перше, кількість наземних паркомісць у місті хочуть різко, чи не вдвічі збільшити, з 37 тисяч до 60-ти. І це, напевно, було би добре, аби не робилося за рахунок зелених зон, прибудинкових територій, дитячих майданчиків та тротуарів. Адже десь брати місце для нових парковок потрібно, а усе, крім зелених зон та тротуарів, вже вщент забудовано іншими підприємливими людьми.

На жаль, це не жарт і не перебільшення — під час розгляду проекту рішення транспортною комісією із нього вже було виключено кілька зелених зон, а захоплення тротуарів уже відбувається щонайменше на Богдана Хмельницького та Броварському проспекті.
Тож дуже рекомендую подивитися на проект рішення, поки депутати відпочивають на канікулах — можливо, у вересні цим рішенням прибудинкову зелену зону відбиратимуть саме у вас.
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ