Секрети менеджменту. Чому українські компанії можуть повчитися у Netflix
Netflix, гігант індустрії медіа і розваг, йде на небувалі експерименти, змінюючи бізнес навколо, тому саме час переймати досвід цієї компанії в Україні
Зворотній зв’язок чи критика? Це питання ставить собі кожна людина після чергової наради в Zoom або Skype, де співробітники обговорюють один з одним робочі процеси та чують реакцію колег на свої ідеї.
Ми іноді нещадно критикуємо один одного, самі не помічаючи того, що критики в нашій реакції на ідеї оточуючих завжди більше, ніж позитивної реакції та підтримки. Це — дуже важливий момент у сьогоднішній корпоративній культурі.
Саме тому варто звернути увагу на корпоративну культуру американської медійно-розважальної компанії Netflix, яка відома своїми телесеріалами. Її бос — Рід Хастінгс — витратив чимало часу й енергії на те, щоб залучити до роботи в компанії найкращих топ-менеджерів медійної індустрії, справжніх зірок корпоративного управління.
Як це часто буває з зірками, у кожного з топ-менеджерів Netflix — складний характер. Кожен має ціле портфоліо ідей для створення контенту та готовий наполягати, щоб саме його чи її пропозиції компанія взяла в розробку. Все це призвело до того, що робочі наради в Netflix нерідко закінчувалися безрезультатними суперечками. Кожен стояв на своєму, вважаючи лише свої ідеї гідними розвитку.
У відповідь на це Хастінгс ввів ембарго на взаємну критику в Netflix. Співробітники, навіть якщо це топ-менеджери, не можуть критикувати один одного. У них є можливість давати тільки позитивний зворотний зв’язок і підтримувати бачення, ідеї, пропозиції колег.
«Ми хочемо, щоб наші співробітники поводилися конструктивно. Ми не хочемо, щоб вони були схожі на дурнів, які після дози алкоголю говорять в обличчя одні лише жахливі речі, — сказав Хастінгс у своєму недавньому інтерв'ю. — Ми прагнемо того, щоб люди залучалися до проєктів одне одного і створювали середовище, де кожен буде збагачуватися за рахунок позитивної реакції своїх колег».
При цьому Netflix відомий своєю реально яскравою кадровою політикою. Логіка компанії при наймі нових людей приблизно наступна: краще найняти трьох дорогих, але справжніх медіа-зірок, ніж п’ять недорогих, але посередніх менеджерів. Тому компанія активно шерстить ринок, щоб встежити, де і коли з’являються потенційні зірки креативної індустрії.
Але у такої кадрової політики є і зворотний, досить суворий бік. Щойно співробітник — топ-менеджер або креативник — припиняє професійно зростати і починає механічно відтворювати вже досягнуті результати, Netflix з ним або з нею прощається.
