Covid-19 проти авіаперельотів. Що чекає авіалінії після карантину

11 липня 2020, 09:03
NV Преміум

Далеко не всі підприємства можуть вижити, якщо 95% їхніх доходів зникає на тривалий період часу

Ще до появи коронавірусу ми не були великими шанувальниками авіабізнесу. Літаки коштують дорого. Авіакомпанії повинні платити за них, незалежно від того, чи завантажені вони повністю — в нормальних економічних умовах, чи наполовину — під час рецесії. Друга важлива складова витрат — паливо, мало контролюється авіалініями. Якщо вони хеджують ціну на нафту, і вона зростає — вони герої. Якщо вони хеджують ціну на нафту, а вона знижується, то конкуренти, які цього не зробили, отримають економічну перевагу. Конкурентну перевагу дуже важко розвинути. Найчастіше клієнти авіакомпаній не дуже лояльні, і для більшості рішень про покупку ціна є вирішальним чинником.

Відео дня

Воррен Баффет інвестував в авіаційну індустрію у 80-х роках, втратив гроші і поклявся, що ніколи більше не буде в неї інвестувати. Однак після Великої фінансової кризи галузь зазнала істотної консолідації шляхом злиття і відсіву зайвих, в результаті чого чотири компанії-перевізники стали контролювати основну частину ринку. Менша кількість конкурентів зробила конкуренцію більш раціональною і посприяла вдосконаленню цих авіакомпаній, як бізнесів. Тому Баффет передумав і купив 10% акцій всіх чотирьох найбільших авіакомпаній США. Кілька років здавалося, що він все ж мав рацію щодо авіаліній.

Політ на літаку знаходиться на краю спектра соціального дистанціювання

Авіакомпанії ніколи не були нашим вибором. Структура галузі, пов’язана з високими фіксованими витратами, і її історія банкрутства під час всіх рецесій зробили наш фільтр відбору дуже жорстким. Коли Баффет купив їхні акції, для деяких інвесторів у вартість це було рівносильно благословенню згори. Але ми — агностики дорослішання в Радянській Росії є рідкісні переваги), і повинні бути господарями своїх рішень, тому вирішили пройти повз, довго над цим не роздумуючи.

Як правило, під час рецесії можна придивитися собі компанію, яка виробляє товари тривалого попиту. Через кілька років вона вже зможе давати прибуток. Ми не знаємо, коли прибуток авіакомпаній і туристичної індустрії досягне рівня 2019 року. Ось у чому справа. Хоча сьогодні це і важко уявити, але з часом страх перед COVID-19 зникне — або тому, що з’явиться вакцина або ліки, або тому, що вірус зникне сам, або ж ми просто пристосуємось до його існування.

Показати ще новини
Радіо NV
X