Рік безвізу. Що пішло не так?

1 коментувати

Українці так і не стали нацією бекпекерів, якими в перші роки вільного пересування Європою були поляки, хорвати, чорногорці, румуни чи словени

Здавалось би, президент має спочивати на лаврах: безвіз, про який тільки можуть мріяти в РФ та Туреччині, став реальністю для українців. Тепер хоч на чашечку кави у Відень, що в Париж на вежу подивитись, що на ОктоберФест у Мюнхен. 

Та древній народ вперто не хоче любити свого лідера, і рейтинг останнього стрімко знижується. У чому причина? Їх декілька:

По-перше, рівень життя знижується, і президент є уособленням цього. Тому їдуть не у Відень чи Мюнхен, а переважно у Жешув та Брно. І не на каву, а працювати на фермах. У кращому випадку, складати жалюзі. Відпрацьовувати дні, записані в паспорті як термін туристичного перебування. Потім назад. І так по колу. Разом із безвізом у населення закарбувалось пресловуте: хочемо долар по 10. Навіть не по 8, бо то була інша епоха. А саме 10, як у передвиборчих обіцянках. 

По-друге, вартість перельотів. Квитки в Європу так і не можна купити за мінімалку: доводиться платити за олігархічну змову, чиновницьку корупцію та монополію однієї компанії. Те, що торік спільними зусиллями влади, міністерства, керівництва аеропорту та олігархів на ринок не пустили Ryanair – стало перемогою у битві, але поразкою у політичній війні. 

Безвіз – це не звитяга президента, а досягнення населення

Народ не полетів за $500, але хоче літати за $25. 

Президент забув, що мільйон бюлетенів – це 5% в рейтингу на виборах. Тож якби з 8 мільйонів паспортів полетіла половина, а не 500 тисяч, то його рейтинг удвічі виріс. Та лояльність до корупції та олігархічних змов дала про себе знати, і рейтинг знижується, як літак на посадці.

Звичайно, це не пройшло безслідно, і на ринок вийшов новий український лоукостер, який чомусь аж занадто нагадує компанію когось дуже наближеного до влади, або й самої влади. Адже кілька днів тому перевізник зміг отримати 55 напрямків, в той час як ірландський лоукостер за два роки війни з місцевими корупціонерами та популістами тільки один. До речі, в української компанії всі рейси – безлімітні. 

Складається враження, що хтось накачує для себе компанію, як гарний бізнес зі завершення владних повноважень.

По-третє, безвіз – це не звитяга президента, а досягнення населення. Це те мінімальне уособлення Європи, за яке населення виходило на Майдан. Тому скільки би грошей не вклали у медіасупровід та приклеювання цього рішення одній людині, населення однаково вважатиме його по праву своїм.

Та з боку українців також спостерігаємо явну культурну та туристичну пасивність. З одного боку, дається взнаки низька радянська мобільність, коли за межі області протягом життя могли і не виїжджати, а з іншого – дивна апатія до нового.

Лише півмільйона візитів – це мізер. Ми маємо близько двох мільйонів студентів – могли би хоч вони показати результат?

Та годі вам. Що треба молодій людині для подорожі: пара кедів, зубна щітка і нестримне бажання. Заробити на потяг, автобус чи навіть літак можна – була би ціль. І пожити в хостелі кілька днів – теж позитивна пригода.

Відчувається, що є певні бар’єри та перешкоди. Населення не стало нацією бекпекерів, якими в перші роки були поляки, хорвати, чорногорці, румуни чи словени. Коли в п’ятницю на роботу всі йшли з рюкзаками, з якими у понеділок вранці туди ж і повертались. Ось це був безвіз.

Це коли в п’ятницю країна просто пустувала. За кілька років такого туризму вони запустили реверсний потік, і європейці полетіли дивитись, що ж у них там нового та цікавого. І це був крутий поштовх для місцевого туризму.

Благо, не все так погано. В Україні сам по собі запустився мегакласний тренд, коли діти возять до Європи батьків, дідусів та бабусь. Мовляв, завіси немає, давайте.

Це важко – ментально, фізично, морально. Батьки часто пручаються як можуть, але молодість та бажання йти вперед беруть своє. І це сильно. І це покаже свій результат. Тим, хто вже це зробив, я аплодую стоячи. Це гарна інвестиція в країну.

Адже чим більше ми будемо подорожувати, тим більше ми будемо наближатись до європейців. Будемо більше розуміти їх, а вони – нас. Ми будемо відкривати нові культурні та освітні горизонти, знаходити можливості для бізнесу та звичайних людських знайомств. 

Туризм та часті візити до ЄС змінять свідомість українців більше, ніж будь-яке з олігархічних ЗМІ. І результат побачимо вже на виборах. Не цих, так наступних, але точно побачимо.

Безвіз – це товар гарний, але він не може лежати на місці, ним треба користуватися. Пам’ятайте про це, особливо ті 7,5 млн українців із цнотливими біопаспортами.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.
ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ ПОГЛЯДIВ   Погляди   ТА ЧИТАЙТЕ ТЕКСТИ ОБРАНИХ АВТОРІВ КОЖНОГО ВЕЧОРА О 21:00
     

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.