В Одесі втретє оголосили тендер на розробку транспортної моделі міста. Як ситуацію пояснюють у міськраді

21 лютого, 15:08
Трамвай Odissey Max (Фото:Одесміськелектротранс)

Трамвай Odissey Max (Фото:Одесміськелектротранс)

Департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради вчергове оголосив тендер на дослідження попиту на транспорт. Це — перший етап розробки транспортної моделі міста, який вже двічі зривався.

Про це стало відомо із сайту публічних закупівель Prozorro.

На проведення досліджень першого етапу міська влада готова витратити два мільйони гривень. За ці гроші виконавець має розділити місто не менш ніж на 200 районів та проаналізувати соціально-економічну активність у кожному з них. Зокрема, під час дослідження мають встановити, скільки людей мешкає в районі, яку кількість серед них займають працездатні одесити, учні та студенти різних навчальних закладів від дитячих садочків до університетів. Також має бути визначено кількість робочих місць у кожному районі із зазначенням сфери економічної діяльності. Ці дані, попередньо, має надати виконавцеві муніципалітет.

Відео дня

Після цього за допомогою опитування не менш ніж 10 тисяч осіб підрядник має визначити, як мешканці районів їздять містом та виміряти інтенсивність руху транспорту мінімум на 25 основних транспортних вузлах. Всю отриману інформацію про попит на громадський транспорт виконавець має внести до інтерактивної моделі, розробленої за допомогою програми PTV Visum.

За словами керівника профільної комісії у міськраді Петра Обухова, транспортну модель міста мають розробляти протягом року. Попередні два тендери зірвалися не з вини чиновників, оскільки в першому тендері участь взяла лише одна компанія, у другому —переможець неправильно оформив документи.

Як пояснив Петро Обухов, ці дослідження специфічні, наразі тільки дві компанії в Україні можуть його проводити. Кінцевим результатом має стати віртуальна транспортна мапа, яка дозволить аналізувати та моделювати різні ситуації у місті: наприклад, що буде якщо перекрити певну вулицю на ремонт або запустити новий маршрут трамваїв чи тролейбусів. Крім того, транспортна модель допоможе перепланувати існуючі маршрути міського транспорту з урахуванням забудови.

Це вже третя спроба оголосити тендер на виконання цих робіт. Перша закупівля у серпні 2021 року зірвалась через відсутність достатньої кількості пропозицій — виконати роботи зголосилась лише компанія А+С Україна. Наступного разу, у вересні того ж року, у конкурсі взяли участь вже три фірми. Найнижчу ціну — 1,98 млн — запропонувала А+С Україна. Проте договір не уклали через порушення законодавства про публічні закупівлі: компанія не надала у своїй пропозиції повної інформації про себе та всіх субпідрядників, яких вона планує залучити.

Згідно з рейтингом нідерландської компанії TomTom, Одеса опинилася на шостому місці у світі за рівнем заторів. За даними сервісу, за рік кожен одесит витрачає 195 годин на перебування у заторах.

Редактор: Тамара Гладка
Показати ще новини
Радіо НВ
X