Повстання машин. Що призвело до щоденного автоколапсу в Києві і чим ця проблема загрожує столиці вже за кілька років
Київ ризикує найближчим часом повністю спинитись: за останні роки кількість машин на його вулицях зросла майже вдвічі, що призвело до багатократного збільшення заторів. При цьому в європейських містах, у яких авто ще більше, таких проблем вдається уникати.
Киянин Олександр Черевко відраховує свій водійський стаж ще з 1996 року, тому сміливо називає себе «автомобільним аксакалом». Досвід мав би допомагати йому швидше рухатися столицею, але це не так: ще кілька років тому Черевко почав помічати, як уповільнюється його пересування містом. І цей процес прогресує.
Якщо з домівки, розташованої на лівобережній Русанівці, до роботи в районі метро Шулявка він колись добирався за 30 хвилин, то нині витрачає на цей шлях більш як годину.
«Трафік збільшився: на дорогах додалося машин. А з пандемією взагалі всі пересіли на власний транспорт», — каже Черевко.
На завантаженість вулиць, на його думку, вплинуло й те, що після фінансової кризи 2008 року із законодавства виключили норму про обов’язкову кількість стоянок біля новобудов та паралельно щільно забудували центр міста.
Кількість автомобілів у Києві справді зростає значними темпами. За даними AUTO-Consulting, на початок 2021‑го на кожну тисячу мешканців столиці припадало 407 автомобілів — раніше позначку в 400 машин на 1 тис. жителів головне місто країни ніколи не перетинало.