Де ти, Маск. Україна стрімко нарощує інфраструктуру для електромобілів
Ілон Маск давно "погрожує", що відкриє в Україні свої станції для швидкісної зарядки (суперчарджери) Tesla. І не дарма.
В Україні загальна кількість зарядних станцій для електромобілів перевищила 1,5 тис., повідомили НВ в компанії Schneider Electric. На кінець 2017 року їхнє число зросте до 2 тис., а ще через рік – становитиме не менше 4 тис.
Світова практика свідчить, що понад 60% власників заряджають свої електрокари вдома. Про це розповів менеджер з розвитку електрозарядних станцій та захисного електрообладнання Schneider Electric Олександр Чернявський. За його словами, для нормальної експлуатації на кожні три-чотири електромобілі потрібна одна зарядна станція.
Такі темпи зростання електрозарядних станцій свідчать про підвищений інтерес наших співвітчизників до електротранспорту. Згідно з рейтингом Inside EVs, Україна за підсумками 2016 року увійшла до п’ятірки держав, які домоглися найкращих результатів у розвитку електромобільного ринку. Міжнародні спостерігачі відзначили, що продажі саме цього виду транспортних засобів в Україні зросли у п’ять разів.
За даними Schneider Electric, в Україні число електрокарів ненабагато перевищую 5 тис., тоді як загальний парк налічує приблизно 9 млн автомобілів. Відповідно, зарядну інфраструктуру потрібно стрімко розвивати. Тим більше враховуючи досвід наших європейських сусідів. Низка країн – Франція, Німеччина, Велика Британія, Норвегія – оголосили про плани відмовитися від транспорту з бензиновими та дизельними двигунами впродовж наступних кількох десятків років. За даними Bloomberg New Energy Finance, до 2040 року електрокари становитимуть не менше 54% від числа всіх автомобілів, які продаватимуться у світі.
Представники автовиробників і дилери неодноразово заявляли, що для розвитку електротранспорту в Україні потрібна відповідна інфраструктура, передовсім – зарядні станції. У Volkswagen підрахували, що "покриття" території нашої країни електрозарядними станціями не перевищує 20%.
Представники європейського офісу Renault навесні 2017 року з’ясували, наскільки в Україні розвинена мережа електрозарядних станцій. Експерти обстежили 63 станції в Києві, 17 – в Одесі та 22 – у Львові. Саме у цих трьох містах компанія має намір вивести на ринок електромобілі під своїм брендом, тому й вивчала готовність інфраструктури. Виявилося, що для Renault ZOE якісну зарядку забезпечили 90% станцій у Львові і лише по 65% – у Києві та Одесі.
Знаковим для українського ринку стане поява офіційних суперчарджерів Tesla. Компанія Ілона Маска вже не перший рік вказує Україну як державу, де "невдовзі" можуть з’явитися її станції швидкісної зарядки. Станом на початок листопада 2017 року Tesla продовжує дражнитися, що її дві станції "скоро" відкриються на трасі Київ – Львів.
