Швидший за гепарда. П’ять фактів про новий електрокар Porsche Taycan

11 вересня 2019, 20:00

Porsche презентувала свій перший повністю електричний спорткар Taycan. Машина стала новим етапом у розвитку компанії, і їй пророкують велику популярність серед покупців.

Минулого тижня німецький автовиробник Porsche презентував свій перший електрокар Taycan. Світова прем'єра автомобіля відбулася одразу в трьох містах — Торонто (Канада), Берлін (Німеччина) і Фучжоу (Китай).

Відео дня

Через кілька днів, дев’ятого вересня 2019-го, керівництво Porsche офіційно відкрило завод у Штутгарті, де будуть виробляти електрокари Taycan. НВ побувало на презентації нової виробничої лінії, і дізналося, чому в Porsche роблять основну ставку на Taycan і електромобільність загалом.

НВ
Фото: НВ

Крім нас, новий завод Porsche на півдні Німеччини відвідала жменька німецьких політиків, зокрема мер Штутгарта і прем'єр-міністр землі Баден-Вюртемберг (федеральна земля, столицею якої є Штутгарт). Показово, що керівники міста і землі є представниками партії «зелених», тому їм було надзвичайно важливо засвітитися на презентації нового екологічно чистого заводу, і відтягнути на себе частину оплесків здивованої публіки.

Але, звісно, головною зіркою відкриття був Вольфганг Порше — дійова особа Porsche і онук легендарного засновника компанії — автоконструктора Фердинанда Порше. До відома, ця людина планував створити перший автомобіль на електричній тязі ще в кінці 19 століття. Майже через 150 років його нащадки в повній мірі реалізували цю ідею і звели цілий завод для виробництва електрокарів Porsche Taycan.

Новий завод спорудили якраз у серці компанії Porsche — штутгартському районі Цуффенгаузені. Саме тут у квітні 1950-го виготовили першу модель Porsche — спортивне купе 356.

bringatrailer.com
Фото: bringatrailer.com

Головною особливістю цього конвеєра Porsche стало те, що нове підприємство є екологічно чистим: на заводі використовують електрику з поновлюваних джерел, а також опалюють приміщення біогазом. І все це винятково для виробництва електрокарів Taycan.

Відкриття такої виробничої лінії і створення першого повністю електричного спортивного авто є переломним етапом в історії Porsche. Відтепер бренд входить в еру електромобільності, що означає більший розвиток електрокарів, і поступову смерть авто з двигунами внутрішнього згоряння. У Porsche заявляють, що до 2022-го компанія інвестує в електромобільність понад $6 млрд.

НВ
Фото: НВ

«Ми несемо відповідальність за довкілля та суспільство. Ми вже виготовляємо перший повністю електричний спортивний автомобіль з нульовими викидами вуглекислого газу в Цуффенгаузені — серці Porsche. Це місце є домівкою для моделей 911 і 718. Тому, ми об'єднуємо наші традиції з майбутнім», — каже чинний генеральний керівник Porsche Олівер Блюм.

У зв’язку з цим, ми зібрали п’ять найцікавіших фактів про новий електрокар Porsche Taycan, які допоможуть вам зрозуміти, яке насправді «майбутнє» чекає німецького виробника спортивних авто.

1 Швидка зарядка

Одним з головних недоліків електрокарів залишається час заряджання батарей. Люди не хочуть чекати по кілька годин, щоб їхня машина змогла проїхати пару сотень кілометрів.

Поки не існує технології, яка дозволяла б повністю заряджати акумулятор за час, який відповідає заправці повного бака авто, але інженери Porsche значно наблизилися до нового відкриття в своєму Taycan.

НВ
Фото: НВ

Основною перевагою акумуляторів нового Taycan cтало використання напруги в 800 В, замість стандартних для електрокарів 400 В. Завдяки цьому п’ятихвилинної зарядки автомобіля електроенергією вистачить для подолання 100 км. Ну, а всього за 22,5 хвилин батарею Taycan можна зарядити від 5% до 80%.

Водночас максимальний запас ходу для версії Taycan Turbo S становить до 412 км, а для Turbo — до 450 км, відповідно до стандарту WLTP. Говорячи по-людськи, тепер ви можете отримати електрокар, який за 20 хвилин зарядки акумулятора дозволить вам проїхати приблизно 300 км далеко не в найнуднішому режимі їзди. Ще кілька років тому це було неможливим.

Для порівняння, суперзарядка Tesla Supercharger наповнює 80% акумулятора Model S приблизно за 40 хвилин.

2 Війна з Tesla

Ще задовго до презентації Taycan електрокар охрестили «вбивцею» Tesla Model S. Ці автомобілі мають практично ідентичну продуктивність, приблизно однаковий запас ходу і перебувають в одному й тому ж сегменті преміальних п’ятимісних седанів.

Ми вже порівнювали новий Taycan і Tesla Model S, і переконалися, що перша повністю електрична модель Porsche все-таки не стане «вбивцею» свого американського конкурента.

Motor.com
Фото: Motor.com

По-перше, топова комплектація Model S Perfomance має відчутно більший запас ходу, і здатна проїхати до 555 км за стандартом EPA на повному акумуляторі. Незважаючи на триваліший час заряджання батареї, автономність ходу є головною для електрокарів, і в цьому показнику Porsche програє Tesla майже 150 км.

Не варто також забувати, що Model S вже давно експлуатується в усьому світі. Користувачі переконалися, що керівництво Tesla, на відміну від інших виробників, максимально наближає паспортні показники запасу ходу до реальних умов використання авто.

Втім Taycan з’явиться на ринку тільки в 2020-му, і поки не відомо, як авто впорається з численними перевірками автоекспертів, зокрема експлуатацією в зимовий період і постійними навантаженнями на акумулятор.

Ну і, звісно ж, ціна. За максимально нафаршировану версію Model S Perfomance можуть попросити $115 тис., тоді як топову комплектацію Taycan Turbo S продаватимуть від $ 185 тис. Різниця в $70 тис. більш ніж відчутна. Практично за такі ж гроші можна купити ще одну Model S, тільки в базовій версії, або взагалі дві бюджетні Tesla Model 3.

3 Продуктивність

Охрестивши свій автомобіль електричним спорткаром, інженери Porsche не злукавили: Taycan дійсно не поступається своїм швидкісними побратимам, і водночас є чимось середнім між 911 і Panamera.

Максимальна версія Taycan Turbo S має 761 кінську силу потужності, і в поєднанні з функцією контролю запуску може прискорюватися з нуля до 100 км/год всього за 2,8 секунди. Незважаючи на те, що варіант Turbo має на 81 кінську силу менше, розгін з нуля до сотні в цій комплектації займає всього 3,2 секунди. Максимальна швидкість в будь-якій з комплектацій становить 260 км/год.

У Taycan встановлено нетипову для електрокарів двошвидкісну трансмісію. Перша передача потрібна для максимального прискорення на старті, а друга має довге передавальне відношення, і забезпечує ефективну роботу двигуна у всіх діапазонах. За правильний розподіл потужності на всі чотири колеса в електрокарі відповідають два електромотори — по одному на кожній осі.

НВ
Фото: НВ

У павільйоні Porsche на Франкфуртському автосалоні навіть підготували спеціальний стенд, на якому мініатюрна модель Taycan змагається в прискоренні з болідом Формули-1, ракетою-носієм Saturn V, винищувачем і гепардом. Маркетологи хотіли підкреслити, що їхній електрокар проїжджає перші 28 метрів швидше, ніж усі перелічені суперники.

Проте Taycan програє у прискоренні до 100 км/год електрокару Model S Perfomance, який має на пару кінських сил більше, і розганяється до сотні на 0,4 секунди швидше.

4 Осічка в назві

Porsche часто іменує комплектації своїх авто приставками Turbo, що і сталося у випадку з Taycan. Але, як зауважив глава Tesla Ілон Маск, нелогічно застосовувати індекс Turbo до електричного автомобіля.

Будучи відомим тролем у Twitter, Маск не міг не оминути це увагою і написав Porsche, що «слово Turbo не означає те, що вони думають».

Twitter
Фото: Twitter

Інженер і підприємець з Каліфорнії мав на увазі, що приставка Turbo використовується тільки для двигунів внутрішнього згоряння, які оснащені турбінами для додаткового надходження повітря в двигун.

У випадку з електромоторами, повітря дійсно ніяк не впливає на продуктивність, хоча, як у Porsche, так і в інших автовиробників, шильдик Turbo став збірним поняттям для позначення потужних силових установок.

5 Любов аудиторії

Незважаючи на високу вартість і вихід на ринок тільки в 2020-му, Taycan вже завоював довіру аудиторії. Кілька місяців тому Porsche оформила 30 тис. передзамовлень на свій перший електрокар.

Це досить значний показник, враховуючи, що клієнтам за суттю доводиться платити по кілька тисяч євро (вартість замовлення) за кота в мішку: модель є абсолютно новою, і у неї може виникнути безліч проблем після виходу на ринок. Ймовірно, роль грає довіра до бренду Porsche.

У самій компанії заявили, що Taycan стане популярнішим за легендарний спорткар 911 і вже збільшили план з виробництва моделі електрокара до 40 тис. одиниць на рік.

Якщо менеджери Porsche не прикрасили цифри попередніх замовлень і запланованого виробництва моделей на рік, повністю електричний Taycan стане популярнішим, ніж 911 вже у 2020-му. Зараз Porsche загалом продає 35 тис. спорткарів 911 щороку.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X