Український прапор над островом Лідо. На Венеціанському кінофестивалі пройшла прем'єра Атлантиди Валентина Васяновича

5 вересня 2019, 12:27

У середу, 4 вересня, на Венеціанському кінофестивалі відбулася світова прем'єра фільму українського режисера Валентина Васяновича Атлантида. З цієї нагоди над фестивальною локацією вперше в його історії підняли жовто-блакитний прапор.

Нова робота Васяновича — Атлантида (Atlantis) — представлена у другій за значущістю програмі Венеціанського кінофестивалю — Горизонти.

Це фільм про майбутню перемогу у війні з Росією та повернення окупованого Донбасу до складу України. Сюжет змальовує судоми перед остаточною руйнацією міфу індустріального Донбасу: на рівні промислового ландшафту, і насамперед — у людському вимірі.

Відео дня

Кадр з фільму Атлантида
Фото: Кадр з фільму Атлантида

Режисер свідомо відмовився від роботи з професійними акторами і залучив до зйомок волонтерів і військових, які брали участь в бойових діях на сході України. Приміром, в кадрі можна побачити співробітника фонду Повернись живим Андрія Римарука.

Представляти Атлантиду до Венеції поїхали режисер Васянович, продюсери та знімальна група. Також на прем'єрі були присутні екс-голова Держкіно Пилип Іллєнко та продюсерка ОМКФ Юлія Сінькевич.

Julia Sinkevych / Facebook
Фото: Julia Sinkevych / Facebook
Julia Sinkevych / Facebook
Фото: Julia Sinkevych / Facebook

Тим часом у західних ЗМІ починають з’являтися перші рецензії на картину Васяновича. «Валентин Васянович знаходить кохання в безнадійному місці в одному з найцікавіших показів програми Горизонти», — пише видання Cineuropa.

«Після артхаусної сенсації 2014 року Плем’я та минулорічних Домашніх ігор український режисер Валентин Васянович зарекомендував себе як універсальний кінорежисер з відповідним смаком. Незважаючи на те, що Атлантида має майже таку ж силу, це один з найцікавіших фільмів програми цього року, який досить важко зрозуміти й описати. Це частково коментар до нинішніх політичних заворушень, які все ще тривають, і частково постапокаліптичне бачення зруйнованого, пустелеподібного всесвіту, який виглядав би доречним в екранізаціях Божевільного Макса», — йдеться в рецензії.

Постер фільму
Фото: Постер фільму

«З подіями в майбутньому — в 2025 році, якщо бути точним — він показує Східну Україну через рік після війни. Територія вже визнана непридатною для проживання, а навколишнє середовище настільки жорстоко спустошене, що зміни на даний момент є незворотними. Відображаючи висловлювання режисера, що „найбільша проблема Донбасу — це не економічна деградація, а екологічна катастрофа“, він оповідає про війну як явну загрозу для навколишнього середовища — не просто військову операцію, яку слід виконати і ніколи більше не згадати. Це катастрофа, яка не просто зупиняється на найближчому оточенні, а просочується всюди через людей, усі мають справу з якоюсь минулою травмою і намагаються витягнути з себе щось на зразок життя», — пише авторка і каже, що фільм створює атмосферу творів Орвелла та може виявитися «найоригінальнішим фільмом сучасного українського кінематографа».

Редактор: Марія Кабацій

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X