Сповідь втомленого хулігана. У прокат вийшов фільм про українського танцівника Сергія Полуніна

26 жовтня 2017, 17:20
26 жовтня на великі екрани України виходить фільм Танцівник, знятий оскароносним режисером Стівеном Кантором про всесвітньо відомого артиста балету Сергія Полуніна

Уродженець Херсона, 27-річний Полунін особисто приїхав до Києва, щоб представити фільм про себе, тільки через рік після його світової прем'єри (16 вересня 2016) і через кілька місяців після презентації Танцівника в Росії. «Завжди там, де народився - це буде твоє найближче місце. Цього не забрати», - відповідає на питання про Україну Полунін, який 13-річним хлопчиком поїхав вчитися до балетної школи Лондона.

Відео дня

© British Broadcasting Corporation and Polunin Ltd./2016

© British Broadcasting Corporation and Polunin Ltd./2016 Фото:

В історії про українця, що заслужив епітети «наймолодший прем'єр Королівського балету Британії» і «поганий хлопчик балету», режисер Кантор заглядає ще далі. За допомогою сім'ї та друзів Полуніна він зібрав фото- і відеоматеріали з народження майбутньої всесвітньої танцювальної знаменитості: дитинства в Херсоні, переїзду з мамою до Києва для навчання балету, самостійний переїзд до Лондона. Тут і аматорські зйомки перших виступів Полуніна, і Сергій в об'єктиві мами, враженної Лондоном і можливими перспективами сина, а також кадри, які сам Полунін, який наодинці живе в місті, що говорить невідомою для нього мовою, знімає для рідних. Ну і, звичайно, кадри не для батьків: з численних пиятик і гулянок.

© British Broadcasting Corporation and Polunin Ltd./2016

© British Broadcasting Corporation and Polunin Ltd./2016 Фото:

«Я дуже боявся і не хотів дивитися цей фільм. Я дивився його з Девідом Лашапелем (кінорежисер, кліпмейкер, знімав відео з танцем Полуніна на композицію Take me to Church), він зібрав танцюристів, а мене просто перед фактом поставив. Мені було дуже важко дивитися. Це емоційні американські гірки, тому що, коли дивишся - знову проживаєш ці моменти. Я навіть від хвилювання тримався за ногу Девіда!» - згадує Полунін.

Фото: Володимир Шуваєв
Фото: Володимир Шуваєв Фото:

При цьому він зізнається, що робота над фільмом була «цілющою» для його сім'ї, що розпалася якраз на початку кар'єрного шляху Полуніна, а також для нього самого. "Танцівник нагадав мені про важливі речі: наскільки важлива дружба, скільки для мене зробили батьки, що правильно, а що - ні.... Батьки почали розмовляти між собою, тому що передавали один одному відео», - каже Сергій.

Тож не дивно, що Полуніну складно дивитися фільм про себе, адже драматургія картини детально відтворює внутрішній конфлікт, який на піку кар'єри довелося пережити українському танцівнику. «Я не обирав балет. Це був вибір моєї мами. Я завжди сподівався, що отримаю травму і не зможу більше танцювати», - каже в кадрі немислимі для артиста речі Сергій. Немислимі для артиста, але цілком обгрунтовані для хлопчика, який займався вдвічі більше за інших, щоб не втратити шанс в Лондоні і викладався на максимум, щоб не підвести сім'ю.

© British Broadcasting Corporation and Polunin Ltd./2016

© British Broadcasting Corporation and Polunin Ltd./2016 Фото:

Напруга і тиск досягають свого апогею, Полунін просить допомоги у свого друга по балетній школі, відомого хореографа Джейда Хейл-Крістофі. Разом Джейд і Сергій створюють хореографію під композицію Take me to Church ірландського музиканта Hozier. Полунін говорив, що це стане його останнім танцем. «Коли ми знімали відео з цієї хореографією, я ні з ким не розмовляв і дуже багато плакав», - згадує танцівник.

Можливо, саме зйомки біографії допомогли Полуніну вибратися зі смуги саморуйнування й заперечення. «Я настільки заглибився в негативне й руйнівне, звідки складно вибратися. Але це був мій вибір - перейти на бік хорошого. Це була робота над собою. І я повинен сказати, що це дуже нелегко - працювати над собою», - розповідає Сергій.

Зараз, за його словами, він працює, беручи участь в постановках по всьому світу, займається власним проектом Polunin Project, знімається в кампейнах Marc Jacobs, Diesel, Dior, а також грає в кіно. Перший фільм з Полуніним - Вбивство в східному експресі - вийде в прокат в листопаді, а в 2018 році можна буде оцінити його гру разом з Дженніфер Лоуренс в трилері Червоний горобець.

«Якщо сконцентруватися, можна займатися всім, як я зараз і займаюся. Поєднувати танець в балетному театрі, зйомки фільмів і роботу над своїм проектом Polunin Project, де я буду також ставити свою хореографію. Дуже важлива хороша команда, тоді можна все встигати і не витрачати даремно час», - каже Полунін.

Фото: Numero Homme
Фото: Numero Homme Фото:

Він додає, що його Polunin Project створений для того, щоб розширити розуміння танцю і розповісти про нього щось нове, і що чи не найважливіше - допомагати розкритися самим танцюристам. «Я б хотів, щоб навчання було різноплановим. Адже коли я вчився, вчився тільки балету, а життя воно різнопланове, й розмова - це дуже важливий елемент. На жаль, в балетних училищах цьому не вчать, а вчать завжди мовчати і виконувати команди. Тому, коли танцюристи приходять в театр, вони не можуть відповісти, вони не можуть сказати, чого хочуть. І це гальмує розвиток. Адже ми не можемо за себе постояти», - каже Полунін, який часто потрапляв в об'єктив ЗМІ завдяки своєму норову.

У Києві він зізнається, що хотів би показати на батьківщині те, чого досяг не в кінематографі, а в танцювальному мистецтві: «Я дуже хочу знову приїхати в Україну. У грудні в Лондоні у мене буде прем'єра, після цього я вже зможу (планувати виступ). Хотілося б станцювати в Києві Лісову пісню - перший балет, в якому я брав участь, будучи маленьким хлопчиком».

Слідкуйте за найцікавішими новинами розділу НВ STYLE в Facebook

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X