24 березня 2017, п'ятниця

Дослідження встановило, наскільки українські ЗМІ дотримуються етики у висвітленні подій в Донбасі

коментувати
Незважаючи на агресію з боку сусідньої держави, українські ЗМІ, загалом, дотримуються стандартів журналістської етики

Незважаючи на агресію з боку сусідньої держави, українські ЗМІ, загалом, дотримуються стандартів журналістської етики

Дослідження Центру контент-аналізу встановило, наскільки українські ЗМІ дотримуються етики у висвітленні подій в Донбасі за підсумками серпня 2015 року.

Зокрема, за результатами контент-аналізу, представленого Національним союзом журналістів України (НСЖУ) та Незалежною медіа профспілкою України (НМПУ) встановлено, що рівень використання "мови ворожнечі" в українських ЗМІ не є високим - 1,7% від кількості повідомлень на тему Донбасу, Криму та Росії.

"Мова ворожнечі" в основному використовується в повідомленнях про агресію Російської Федерації і значно менше - для оцінки дій донбаських сепаратистів", - сказано в повідомленні.

Найбільш вживаними в українських ЗМІ є 9 груп слів і виразів, які мають принизливу оцінку, для висвітлення подій в Донбасі, Криму та Росії, а саме: ватник, москаль, рашизм / рашист, Мордор, лугандон, Колорадо, раша / Рашка, кацап і московит.

У той же час, контент-аналіз ТОП-50 українських ЗМІ (за кількістю аудиторії) показав, що найбільше вдаються до "мови ворожнечі" з медіа: Корреспондент.net, 24tv.ua; TSN.ua, Цензор.net Голос України, Укрінформ, Лігабізнесінформ, Газета по-українськи і Сегодня.uа.

Встановлено, що українські ЗМІ переважно цитують інших спікерів (53%), які використовують "мову ворожнечі". Втім, 47% - авторські публікації в ТОП-50 ЗМІ, в основному припадають на колонки (блоги) "гостьових" авторів - громадських і політичних діячів.

На думку учасників дослідження, незважаючи на агресію з боку сусідньої держави, українські ЗМІ, загалом, дотримуються стандартів журналістської етики.

"Незначна частка "мови ворожнечі" в ЗМІ показує, що українці, хоча і негативно ставляться до влади Російської Федерації, зрештою, не налаштовані вороже до росіян. Надалі ми плануємо відстежити динаміку використання "мови ворожнечі", щоб побачити, якою є перспектива подальших українсько-російських відносин", - говорить Олексій Харченко, партнер Центру контент-аналізу.

Контент-аналіз був проведений на основі моніторингу 940 828 повідомлень українських ЗМІ і +1500 провідних українських блогерів у Facebook за серпень 2015 за темами Росії, Криму і Донбасу, за допомогою системи моніторингу ЗМІ Медіатека.

НВ

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Політика ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: