23 лютого 2017, четвер

Tesla на небесах. У Німеччині розробили електричний літак

Футуристичний літальний апарат єхидні журналісти вже охрестили «жабою»

Футуристичний літальний апарат єхидні журналісти вже охрестили «жабою»

Літак, який не потребує спалюваного палива, вирішить проблему забруднення повітря та дорогих авіаквитків в Європі.

Задум німецьких інженерів з Аерокосмічного центру в Кельні на перший погляд має воістину наполеонівський розмах. Вони збираються одним пострілом убити двох зайців — знизити ціну на квитки для перельотів на короткі відстані і істотно скоротити викиди парникових газів, одним з головних винуватців яких є цивільна авіація.

Розроблений німецькими інженерами літак HY4, який вже охрестили «небесною Tesla» приводиться в рух виключно електроенергією. В якості джерела енергії для його гвинтового двигуна використовуються паливні елементи з мембранами протонного обміну.

Силова установка для HY4 була створена спільними зусиллями інженерів Аерокосмічного центру, вчених з Ульмського університету, а також співробітників авіабудівної компанії Pipistrel і компанії з виробництва водневих установок Hydrogenics.


4-местный самолет сможет преодолевать без посадки расстояние до 1400 км с крейсерской скоростью 145 км/ч

4-місний літак зможе долати без посадки відстань до 1400 км з крейсерською швидкістю 145 км/год


Принцип роботи такої установки відомий давно. Паливні елементи працюють на суміші водню і кисню, виробляючи електроенергію та виробляючи в якості побічного продукту воду. Перші такі двигуни використовувалися в космічній індустрії в 1960-х, однак незабаром відмовилися від них через їх малу потужність.

Однак, космос — це одне, а польоти в атмосфері — зовсім інше, стверджують розробники HY4.

Паливні елементи виробляють 80 кВт енергії та здатні розігнати електричний літак до 200 км/год. Проте, розробники говорять про те, що крейсерська швидкість HY4 буде 145 км/год.

Дальність польоту літака складе від 700 до 1400 км. Більш точні дані будуть отримані після масштабних льотних випробувань літака, які заплановані на літо 2016 року, заявляють розробники.

4-місний літак має ще одну унікальну рису. Його корпус виконаний у вигляді довгого крила з двома роздільними гондолами на дві особи кожна. Між ними розташований двигун.

Корпус електричного літака виконаний з легких сплавів завдяки чому його маса порівнянна з масою звичайного легкового автомобіля і складає приблизно 1,5 т.

Автори проекту вважають, що поява HY4 може відкрити нову еру в цивільній авіації. Двигуни з паливними елементами на основі протонного обміну не досить потужні для того, щоб приводити в рух великі авіалайнери, однак для невеликих літаків їх можливостей цілком вистачає. Слідом за 4-місцевими HY4 можуть настати і більш великі електричні літаки здатні перевозити десятки пасажирів.

Вартість квитків на такі літаки буде нижче, ніж на звичайні через більш низьку собівартість польотів. А нульові викиди парникових газів в разі, якщо електричні літаки стануть масовими, можуть істотно вплинути на екологію в Європі, зазначають автори проекту.

Це далеко не перша спроба вчених та інженерів спільними зусиллями зробити цивільну авіацію більш економічною, а найголовніше — більш «зеленою».

Ось вже декілька десятиліть ведуться активні розробки в галузі біопалива, яке дозволило б знизити шкідливі викиди традиційних реактивних літаків. Деякі авіакомпанії світу вже намагаються використовувати біопаливо у своїй повсякденній діяльності. Так американська Alaska Airlines починаючи з 2011 року провела більше 100 звичайних рейсів, у яких в якості палива використовувався склад з переважним вмістом рослинного масла. В минулому році такі експерименти почала ставити фінська авіакомпанія Finnair.

Головною проблемою біопалива покищо залишається його висока вартість. Знижуючи шкідливі викиди таким чином, авіакомпанії змушені підвищувати вартість авіаквитків.


Самый известный электрический самолет современности - Solar Impulse, который используя только энергию солнца в данный момент совершает кругосветное путешествие
Найвідоміший електричний літак сучасності - Solar Impulse, який використовуючи лише енергію сонця в даний момент здійснює навколосвітню подорож


HY4 не є першою спробою зробити літак на електроенергії. Ось уже кілька років привертають увагу преси експерименти щвейцарців Андре Боршберга та Бертран Пікара з розробки літака на сонячних батареях. Їх дитя під назвою Solar Impulse вже довело свою ефективність. Літак вдало здійснив переліт з одного узбережжя США на інше, а також через Атлантику. На початку 2015 року Solar Impulse відправився в навколосвітню подорож, але був змушений перервати її через проблеми з бортовими акумуляторами.

Проте, творці Solar Impulse не приховують, що їхні експерименти носять більшим чином науковий і дослідницький характер. Літак на сонячній енергії покищо є занадто малопотужним і тихохідним для використання в комерційних цілях.

Читайте також

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Наука ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: