2 грудня 2016, п'ятниця

Швидше вітру. У США запустять поїзд, здатний рухатися зі швидкістю звуку

Вакуумні поїзди можуть докорінно змінити уявлення про наземний транспорт

Вакуумні поїзди можуть докорінно змінити уявлення про наземний транспорт

В штаті Невада розпочнуться випробування вакуумного поїзда, вигаданого Ілоном Маском. Хоча компанія Hyperloop Technologies, що запускає винахід Маска, з ним ніяк не пов'язана.

Маск продовжує спростовувати тезу про те, що не можна бути святішим Папи Римського. Винахідник не тільки процвітає у всьому, що робить, але ще й встигає обдаровувати світ новими ідеями. Причому безкоштовно.

Ідея про ваккумний поїзд, який зможе вирішити проблему наземного транспорту, і буде харчуватися електрикою, одержуваною за допомогою сонячної енергії, вперше прозвучала з вуст Маска в серпні 2013 року.

Всього три роки потому вона може бути реалізована, нехай і у вигляді тестового відрізку, на якому інженери спробують вперше розігнати поїзд у вакуумному тунелі.

Компанія Hyperloop Technologies збирається зробити пробний запуск вже у 2016 році на тестовому полігоні, будівництво якого розпочато в штаті Невада, на північ від Лас-Вегаса. Площа полігону складає близько 50 га, будівництво планується завершити в першому кварталі 2016 року.


Маск считает, что изобрел пятый вид транспорта

Маск вважає, що винайшов п'ятий вид транспорту


Довжина тестового відрізку складе 1 км. В ході початкових випробувань потяг планується розігнати до швидкості 500 км/ч.

До кінця 2016 року планується спорудження більш довгого полігону, на якому вакуумний потяг можна буде розігнати до заповітної 1 тис км/год, при яких поїзд буде за годину долати відстань, яку звичайні поїзди перетинають за 6-7 годин.

У разі, якщо випробування будуть успішними, Hyperloop Technologies обіцяє зробити технологію вакуумного поїзда доступною для массвого використання до 2020 року.

Професія — мрійник

Ілон Маск любить мріяти. І любить ставити нереальні завдання. Він успішно втілив у життя вже, як мінімум, дві революційні ідеї.

Задуманий ним електромобіль Tesla вже породив цілий напрямок в автомобільній промисловості. А космічний челнок до Falcon з ракетою-носієм багаторазового використання і зовсім погрожує перевернути уявлення людства про освоєння космосу.

Є ймовірність, що незабаром буде втілена і третя фантастична задумка Маска. Хоча, ймовірно, що без його безпосередньої участі.

Маск є прибічником надання своїх ідей і патентів у відкрите користування, причому безкоштовно.


Тестовый полигон в Неваде позволит разогнать поезд до 500 км/ч
Тестовий полігон у Неваді дозволить розігнати потяг до 500 км/год


У 2014 році він розпорядився віддати у відкритий доступ всі патенти, пов'язані з Tesla, заявивши, що не боїться конкуренції, але хоче, щоб автомобільна індустрія як можна швидше перейшла б з двигунів внутрішнього згоряння на електромотори.

Ідею вакуумного поїзда він також надав у відкритий доступ.

Тоді, у серпні 2013 року, вона прозвучала як фантастичне одкровення. Маск запропонував ввести п'ятий вид транспорту після літака, автомобіля, корабля і, власне, поїзду. І порівняв свій винахід з «Конкордом на столі для аерохоккею».

Суть задуму полягала в тому, щоб пустити поїзд всередині трубопроводу, розташованого над землею на опорах. Поїзд, власне, представляв би собою капсулу довжиною 25 м, розраховану на два ряди сидячих місць по 14-15 крісел в кожному. Маск стверджував, що в умовах розрідженого за майже повного вакууму повітря всередині труби, таку капсулу можна буде розігнати до швидкості 1200 км/ч. Іншими словами до швидкості звуку.

За підрахунками Маска, витрати на будівництво такого трубопроводу будуть незначними, якщо виходити з того, що товщина стінок зі сталі складе 20-25 мм. Прагнути до досягнення повного вакууму теж не обов'язково. Маск підрахував, що досягаючи тиску в одну тисячну від атмосферного (а цього легко досягти за допомогою недорогих насосів) можна досягти високих швидкостей переміщення. Досягнення цього вакууму не дало б суттєвої прибавки в швидкості, але вимагає значно більших витрат на будівництво трубопроводу.

via GIPHY

Маск заявив, що на будівництво такої «залізниці» із Сан-Франциско до Лос-Анджелесу знадобилося б усього $6 млрд. В той час, як влада штату Каліфорнії планували витратити на модернізацію цього відрізка майже в 10 разів більше. При цьому, швидкість переміщення поїздів не перевищила б 300 км/ч.

Винахідник відразу зазначив, що у нього навряд чи знайдеться час зайнятися реалізацією такого масштабного проекту, тому він буде тільки вітати інших бажаючих.

Довго чекати не довелося.

Піонери вакууму

Першим ентузіастом нового транспортного засобу став Сандіп Совані, засновник комп'ютерної компанії Ansys. Він провів комп'ютерне моделювання, яке показало життєздатність ідеї.

Отримавши підтримку від краудсорсингової платформи JumpStartFund, Совані заснував компанію Hyperloop Transportation Technologies. Модель, за якою працює ця компанія, досить незвична. Більшість її співробітників — добровольці, які не отримують зарплату, але розраховують на відсотки у випадку, якщо проект стане комерційно успішним.

Майже всі вони працюють в компанії у вільний від основної роботи час. В даний момент в компанії працює більше 200 добровольців, багато з них є штатними працівниками таких компаній, як Boeing та Cisco.

Свою тестову трасу компанія Совані збирається будувати в Каліфорнії, хоча терміни реалізації проекту поки не оголошені.

Другий проект — компанія Hyperloop Technologies — стартував пізніше, але збирається стати першим. Компанію заснував Шервін Пішевар, відомий як інвестор Über та великий спонсор Демократичної партії США.

У 2013 році Пішевар домігся аудієнції у президента США Барака Обами, в ході якої, судячи з усього, був настільки переконливим, що Обама доручив Національному бюро з наукової політики в складі своєї адміністрації вивчити ідею Маска.

Не чекаючи підтримки державних бюрократів Пішевар заснував Hyperloop Technologies і знайшов кошти для найму команди інженерів.

Будівництво дослідної траси в околицях Лас-Вегаса зажадає інвестицій у розмірі близько $80 млн. Пішевар сам береться осилити половину цього бюджету, а другу візьмуть на себе залучені ним інвестори.

Лас-Вегас обрано місцем випробувань не випадково. Основними інвесторами Hyperloop Technologies є власники місцевих казино, які мріють про швидкісне транспортне сполучення столиці азартних ігор з узбережжям Каліфорнії. Це приверне в Лас-Вегас туристів, переконані вони.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Наука ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: