24 липня 2017, понеділок

Другий екран: як телебачення відкрило новий фронт боротьби за розуми та очі користувачів

коментувати
Другий екран: як телебачення відкрило новий фронт боротьби за розуми та очі користувачів

Ще кілька років тому бурхливий розвиток мобільного інтернету дозволяв аналітикам пророкувати телебаченню повільну смерть. Логіка була такою: доступність контенту на смартфонах і планшетах відведе користувачів від звичних телеекранів в простори всесвітньої мережі, доступної у будь-якій точці світу. Однак телебачення завдало удару у відповідь - і прорвалося на екрани гаджетів.

Аналітична компанія Accenture в 2015 році опублікувала звіт, який показує революцію в сфері перегляду телебачення. І правда, традиційний спосіб перегляду ТБ скоротився - на 13 відсотків по всьому світу. "Відхід від традиційного перегляду телебачення виразно набирає інерцію. ТВ-шоу і кіно стали основним об'єктом перегляду на мобільних пристроях всіх видів і форм завдяки мобільному інтернету і якісним батареям. Досвід перегляду на "другому екрані "стане областю нової боротьби творців контенту, мовників і програмістів", - пояснює фахівець фірми Гевін Менн.

Ідея "другого екрану" - планшета, смартфона або іншого портативного пристрою - народилася з нових звичок глядачів звичайного ТБ. Спочатку на "другий екран" дивилися паралельно з "першим" - ток-шоу, серіали, новини або кіно одночасно з переглядом коментували в соцмережах, шукали додаткову інформацію або ж ділилися враженнями. Телебачення вирішило не упускати момент - і вийти також і на "другий екран".

Традиційні сповіщувачі вступили в непросту боротьбу, їм належить змагатися з постачальниками контенту за запитом, як Netflix: таких, що недавно вийшов і на український ринок. Однак на боці ТВ перевага - прихильність глядачів до звичних програм, а також менші витрати в порівнянні з стрімінговими сервісами.

Мобільні оператори не залишаються осторонь телевізійної революції. Вітчизняні компанії вже щосили використовують відкритий потенціал запущеного в минулому році третього покоління мобільного зв'язку. Наприклад, Vodafone Україна запропонував своїм абонентам послугу європейського рівня, мобільне телебачення. Для популяризації сервісу плату за інтернет-трафік для програми під назвою Vodafone TV прибрали - в результаті користувачі можуть дивитися онлайн 45 телеканалів, прямі трансляції футбольних матчів, а також отримати доступ до колекцій фільмів і серіалів.

Однак звички користувачів не поспішають піддаватися. Незважаючи на повсюдну доступність мобільного інтернету, 82 відсотки перегляду ТБ на планшеті і 64 відсотки на смартфоні - відбувається вдома, показало недавнє дослідження Ради Research Перевага за підтримки Nielsen. Однією з причин цього, пояснюють експерти компанії, стало те, що "другий екран" зняв постійні суперечки серед членів сімей про те, що саме дивитися на ТБ: кожен може дивитися передачу на свій смак на мобільному пристрої.

"Сьогодні мобільні пристрої множать число екранів у домогосподарств, завдяки чому сумарний перегляд ТБ зростає. Гаджети не замінюють телевізори, проте впливають на звички перегляду. - І це настільки фундаментально, що медіа і рекламний ринок просто не можуть це ігнорувати", - зазначив Кріс Ніл, один з керівників дослідження.

Майбутнє телебачення лежить поза гранями телевізорів, нехай ієрархії між екранами, як і раніше, немає: увага користувачів перемикається між різними дисплеями. Однак інновації не за горами. Восени минулого року СЕО компанії Apple Тім Кук заявив, що "майбутнє телебачення - в додатках". Він упевнений, що ця революція вже почалася - і пасивний, статичний перегляд ТБ йде в минуле: глядач все більше і більше прагне бути залученим.

 


Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Життя в 3G ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: