9 грудня 2016, п'ятниця

Професія майбутнього. Чому викладачам варто піти в онлайн

коментувати
Професія майбутнього. Чому викладачам варто піти в онлайн

Коли людство почало накопичувати знання, виникла необхідність в людях, здатних передавати їх. Сьогодні в їх руках з'явилися інструменти, здатні цілком змінити професію вчителя. НВ з'ясувало, як одна з найстаріших спеціальностей може стати професією майбутнього.

Технології швидко змінюють сучасний світ. За прогнозами футурологів, протягом 10 років на світ з'являться професії, які сьогодні мало хто може навіть уявити. Менеджер аватарів, нано медик, оператор сміттєвих даних - всі ці назви звучать, щонайменше, фантастично. Проте це можна сказати не про всі професії майбутнього.

Брюс Вудкок допомагає випускникам Кентського університету в Великобританії зійти на кар'єрні сходинки. Він зараховує до професій майбутнього і онлайн-викладачів. На його думку, з плином часу студенти все більше часу навчатимуться в мережі і все менше - в класних кімнатах і аудиторіях. Тому попит на таких фахівців буде рости.

Безумовно, це тільки прогноз, але вже сьогодні є свідчення того, що Вудкок не помиляється. Тільки минулого року на різних платформах онлайн-навчання додалося 1200 нових курсів. Що ж змушує викладачів, тренерів та фахівців в різних сферах ділитися знаннями через онлайн-курси?

  

  

Причин тому може бути декілька, але одна з основних - охоплення аудиторії, яке можна отримати в мережі. Щоб записатися на онлайн-курс, слухачеві потрібна тільки відповідна техніка і доступ до інтернету. Завдяки цьому, пройти курс може така кількість студентів, для якої в офлайні знадобився б стадіон, а не лекційна аудиторія.

Курс "Навчайтесь вчитися: Потужні розумові техніки, які допоможуть Вам освоїти складний матеріал", створений фахівцями Каліфорнійського університету в Сан-Дієго, вважається найпопулярнішим онлайн-курсом в світі. Він був запущений влітку 2014-го на Coursera (найбільшій в світі освітній інтернет-платформі) і з того часу встиг залучити майже 1,2 мільйона слухачів. "Машинне навчання" Стенфордського університету також подолало поріг в 1 мільйон студентів.

Поки що курсів-мільйонників не так багато, але їх кількість неминуче зростатиме. Адже онлайн-освіта по-справжньому пішла в маси порівняно недавно. У США, де зародилося це явище, розквіт інтернет-курсів припав на 2012-й рік. Тоді The New York Times писав, що вони існують вже кілька років, але "цього року усі хочуть їх".

Охоплення аудиторії обчислюється не тільки в цифрах. Формат онлайн-навчання дозволяє не обмежувати географію курсу одним містом або навіть країною. Викладачі мають можливість ділитися знаннями зі студентами зі всього світу.

Це одна з причин, яка спонукала Віталія Співачука - автора курсу зі створення сайтів на WordPress на освітній платформі EDUGET- звернутися до викладацької діяльності в мережі. "Наразі у мене є учні з 9 країн світу, такого ефекту було б складніше добитися в форматі оффлайн-навчання", - розповів Віталій НВ.

Він бачить і інші переваги в даному форматі. За його словами, він дозволяє не витрачати ресурси на оренду приміщень або техніку і дає можливість пустити їх "на розвиток самого продукту і клієнт-сервіс". Це сприяє підвищенню якості курсів і їх ефективності.

Формат онлайн-навчання відкриває для викладачів можливість не тільки вдосконалювати сам курс, але і зростати у професійному плані. Професор Гарвардського університету Грегорі Нейгі більше 30 років викладав курс "Концепція героя в грецькій цивілізації". Кілька років тому він вирішив перевести його в онлайн, і йому довелося неодноразово скорочувати тривалість відеолекцій, щоб студенти переглядали їх до кінця. За словами Нейгі, це стало для нього "одкровенням". Йому довелося змінити підхід до курсу, який він викладав понад чверть століття.

"Я подумав, Боже мій, Грег, як же тебе зіпсувала система", - зізнався Нейгі.

 

 

Гарвардський професор зміг внести корективи в курс завдяки ще одній особливій рисі онлайн-курсів. Вони дозволяють зібрати величезну кількість статистичних даних про те, як навчаються студенти (як переглядають лекції, проходять тести і т.д.) та використати ці свідчення для підвищення якості освітніх програм.

Анант Агарвал очолює платформу онлайн-освіти edX, запущену спільними зусиллями Гарварда і Массачусетського технологічного інституту. За його словами, тривалі спостереження тільки за одним курсом принесли стільки даних, що "ними можна було б наповнити 110000 книг".

"Ми фіксували кожен клік, - каже Агарвал. - Усі 230 мільйонів кліків".

Професійне зростання і поліпшення якості навчальних матеріалів, безумовно, важливі для викладача. Так само як і можливість ділитися знаннями з великою кількістю студентів. Однак формат онлайн-навчання надає і інші вигоди - матеріальні.

Так, колишній учитель з Великобританії Роб Персіваль зміг заробити цілий статок. Він розмістив свій курс по веб-розробці на платформі Udemy. Курс став одним з найпопулярніших і приніс Персівалю $6,8 мільйона.

Udemy виділяється тим, що розміщує в себе курси фахівців в різних сферах (від програмування до гри на гітарі) і дозволяє авторам отримувати прибуток від їх продажу. В Україні за такою моделлю працює EDUGET. За словами CEO освітньої платформи Тетяни Єфименко, автори Eduget отримують 83% грошей, виручених від курсу.

"Такий високий відсоток обумовлений двома чинниками, - пояснює Тетяна. -. По-перше, ми хочемо, щоб з нами працювали найкращі, а найкращі завжди затребувані. По-друге, ми розуміємо, що всі звикли викладати і проводити тренінги в офлайні, а зробити онлайн-продукт - це вийти із зони комфорту".

 

 

Звичайно, перед викладачами онлайн-курсів виникнуть і певні труднощі. Найчастіше головним недоліком такого формату як для вчителів, так і для учнів називають відсутність реального спілкування. Автор курсу маркетингу інтернет-проектів "Маркетинг в мурашнику" на EDUGET Ельдар Нагорний визнає, що подібна проблема дійсно існує.

"Найголовніший мінус такої освіти - нестача особистої комунікації, - зазначає Нагорний, який викладає в онлайні вже близько 5 років. - Передачі досвіду face-to-face. Можливості поставити запитання, направити лектора в потрібне русло".

Ще одна складність полягає в тому, що в онлайні студентам складніше підтримувати мотивацію для продовження навчання… Через це успішно завершити курс можуть далеко не всі. Однак це не привід засумніватися в якості пропонованого матеріалу. Часом студенти проходять лише частину лекцій, а решту відкладають на майбутнє, встигаючи засвоїти знання, необхідні їм на даний момент. Крім того, на платформах з платними курсами, як на Udemy або EDUGET, студенти мають додатковий стимул пройти курс до кінця, таким чином повернувши інвестиції в свою освіту.

Англійський поет Олександр Поуп рекомендував обережніше сприймати новинки, але і не триматися за старе. Онлайн-курси існують досить довго, щоб забути про зайву обережність, і цей ринок наразі перебуває в стадії бурхливого зростання. Так що сучасні викладачі мають можливість увійти в число першопрохідців, щоб в майбутньому не доводилося надолужувати згаяне.

 

 

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Курс на Online ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: